راهنمای خرید سرویس آشپزخانه
اخبار لوازم خانگی

صفر تا صد راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از مقدمات ازدواج خرید جهیزیه و تهیه لوازم آشپزخانه برای خانه عروس و ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از مقدمات ازدواج خرید جهیزیه و تهیه لوازم آشپزخانه برای خانه عروس و داماد است. طبق آداب و رسوم بعضی از نقاط ایران خرید لوازم جهیزیه بر عهده خانواده عروس بوده اما بسیاری از خانواده ها خرید وسایل خانه عروس و داماد را وظیفه مشترک هر دو خانواده می دانند به همین دلیل هر کدام خرید قسمتی از وسایل را قبول می کنند. در بین این لوازم برخی اقلام همانند تلویزیون، اجاق گاز، یخچال، فرش و… جزو لوازم ضروری به شمار می آیند و نمی توان از خرید آنها گذشت. در این بین وسایلی مثل سرویس آشپزخانه نیز ضروری محسوب می شود زیرا نظم را به آشپزخانه می بخشد. برای آشنایی بیشتر و راحتی شما در خرید این وسیله متنی مبنی بر صفر تا صد راهنمای خرید سرویس آشپزخانه تهیه کرده ایم.

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

در این متن به شما موارد زیر را توضیح خواهیم داد تا بیشتر درباره سرویس آشپزخانه بدانید.

  • لیست قیمت سرویس آشپزخانه
  • سرویس آشپزخانه چیست
  • مدل سرویس آشپزخانه
  • سرویس آشپزخانه شامل چیست
  • بهترین مارک سرویس حبوبات و آشپزخانه
  • اجزاء سرویس آشپزخانه
  • قیمت سرویس آشپزخانه
  • سرویس حبوبات شامل چیست
  • توی سرویس پا سماوری چی میریزن

سرویس آشپزخانه چیست؟

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که سرویس آشپزخانه چیست ؟ ، توی سرویس آشپزخانه چی میریزن؟ ،داخل بانکه چی میریزن و سرویس حبوبات جدید چگونه است  قبل از اینکه به راهنمای خرید سرویس آشپزخانه بپردازیم بهتر است با خود این سرویس آشنا شوید و به سوالات شما پاسخ دهیم. سرویس آشپزخانه یکی از لوازم خانگی غیر برقی بوده که ظاهری زیبا دارد به طوری که هر کسی با هر سلیقه ای می تواند سرویس آشپزخانه مورد نظر خود را انتخاب کند. این سرویس معمولا جنس های مختلفی دارد و با تنوع زیادی ساخته می شوند. ست کامل سرویس آشپزخانه معمولا شامل سطل برنج به همراه یک پیمانه، سطل قند و شکر، جای حبوبات، جای ادویه، جای چای و قهوه، جای قاشق و چنگال، سرویس کفگیر و ملاقه، سطل زباله، ترازو و… می شود.

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

سرویس آشپزخانه معمولا در تعداد مختلفی ساخته می شود به عبارت دیگر سرویس های 4 پارچه 12 و یا 25 پارچه ای در بازار به فروش می رسد که بسته به بودجه و نیاز خود هر کدام را می توانید خریداری کنید.

لازم به ذکر است که علاوه بر این مدل سرویس آشپزخانه ، مدل دیگری به نام سرویس پارچه ای آشپزخانه نیز وجود دارد که شامل دم کنی، دستکش، پیش بند و …. می شود. اگر چه بسیاری از کاربران درباره بهترین سرویس آشپزخانه پارچه ای ، قیمت سرویس آشپزخانه پارچه ای ، لیست سرویس پارچه ای آشپزخانه عروس و سرویس دم کنی عروس جدید سوال می پرسند اما در یک مطلب دیگر به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

سرویس آشپزخانه شامل چیست

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

یکی از اصلی ترین مسائل در راهنمای خرید آشنایی با اجزاء سرویس آشپزخانه بوده و اینکه بدانید سرویس آشپزخانه شامل چیست . به همین دلیل در این بخش به صورت کامل خواهید فهمید که سرویس حبوبات شامل چیست و داخل آن چی میریزند.

سطل برنج: از آنجایی که برنج رطوبت محیط پیرامون خود را جذب می کند و این موضوع باعث بروز مشکلاتی برای برنج می شود، سطل برنج ها به گونه ای طراحی شدند تا جلوی بروز این مشکل را بگیرد و نگذارد برنج رطوبتی را جذب کند. بیشتر سطل های برنج با یک پیمانه همراه بوده تا به راحتی بتوانید به مقدار لازم آن را داخل قابلمه یا ظرف مورد نظرتان بریزید.

سطل قند و شکر: این دو بخش سرویس آشپزخانه شامل پا سماوری می شود زیرا معمولا از این خوراکی ها برای صرف چای و یا قهوه استفاده می شود. معمولا برای این سطل ها اندازه متوسطی را در نظر می گیرند تا به راحتی روی کابینت قرار بگیرد و حجم زیادی از قند و شکر را در خود جای دهد.

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

جای ادویه: جای ادویه های سرویس آشپزخانه در دو مدل عرضه می شود. یک مدل آن اندازه کوچکتری داشته و قسمت جلوی آن دارای چند سوراخ است که به راحتی می توان ادویه را روی غذا پاچید. مدل دوم اندازه بزرگ تری دارد اما بجای سوراخ باید از یک پیمانه کوچک برای پخش ادویه استفاده کرد.

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

سطل زباله: بیشتر سرویس های آشپزخانه سطل زباله دارند که مدل پدالی هستند و به راحتی می توان از آن استفاده کرد.

ترازو: این ترازو، ترازوی آشپزخانه بوده که برای پخت شیرینی و کیک کمک بسزایی می کند. با اندازه گیری دقیق مقدار مواد غذایی می توانید آشپزی حرفه ای تری داشته باشید. ترازو ها در دو مدل عقربه و دیجیتال به بازار عرضه می شود که هر کدام از دقت متفاوتی برخوردار است. توجه داشته باشید که هر چه ترازو دقیق تر باشد قیمت آن بیشتر خواهد بود.

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

سطل نگهداری غلات و ماکارونی: برخی از افراد ماکارونی و غلات خود را در سطل جداگانه نگهداری می کنند اما عده ای آن ها را بسته بندی می کنند و در کابینت یا یخچال قرار می دهند. غلات و ماکارونی همانند برنج رطوبت را به خود جذب می کنند در این صورت ممکن است فاسد و غیر قابل استفاده شوند. سطل نگهداری غلات به گونه ای بوده که مانع ورود آلودگی به داخل آن می شود و مواد غذایی را خراب نمی کند.

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

سرویس کفگیر و ملاقه: کفگیر و ملاقه یکی از وسایل مهم در آشپزخانه است زیرا با استفاده از آن می توان به راحتی غذا را در قابلمه آماده کرد. معمولا این وسایل دارای استند هستند که به راحتی روی آن قرار می گیرد.

ظرف نگهداری نان: همانطور که می دانید زمانی که نان در معرض هوا آزاد قرار می گیرد خشک و بلا استفاده می شود. همچنین زمانی که در محیط مرطوب باشد کپک خواهد زد اما با استفاده از ظرف نگهداری دیگر خبری از کپک نان و خشک شدن آن نیست برای نگهداری بهتر می توانید آن را داخل یخچال قرار دهید.

نکات مهم در خرید سرویس آشپزخانه و مدل سرویس آشپزخانه

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

آشپزخانه مهم ترین بخش خانه است به طوری آن را قلب خانه می نامند. خانم های خانه دار بیشتر وقت خود را در آشپزخانه برای پخت غذا سپری می کنند به همین دلیل نظم و ترتیب در این قسمت بیشترین اهمیت را دارد زیرا در این شرایط با دقت بیشتر و راحت تر می توان به کار ها پرداخت. سرویس آشپزخانه کمک می کند تا مواد خوراکی همانند ادویه جات، حبوبات و برنج در ظرفی مخصوص قرار بگیرد و جای مشخصی داشته باشد. این سرویس مورد استقبال خانم های ایرانی قرار گرفته است و محبوبیت زیادی را دارد زیرا تمام مواد خوراکی مورد نیاز برای آشپزی را به راحتی در دسترس قرار می دهد. با ما همراه باشید تا با نکات مهم در خرید سرویس آشپزخانه و مدل سرویس آشپزخانه بیشتر آشنا شوید.

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

با خرید سرویس آشپزخانه هر کدام از مواد خوراکی و ادویه جات در قسمت مشخصی قرار می گیرد و هنگام آشپزی نیاز نیست تا در تمام کابینت ها به دنبالشان بگردید. در نتیجه غذا سریع تر آماده می شود و در وقتتان صرفه جویی خواهد شد همچنین آشپزخانه دچار هرج و مرج نمی شود.

اولین و مهم ترین نکته در مورد سرویس آشپزخانه جنس آن است. در بازار از متریال های مختلفی برای ساخت این سرویس استفاده می کنند اما همه آنها مرغوب و با کیفیت نیستند پس بهتر است در هنگام خرید به این موضوع دقت کافی داشته باشید.

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

همچنین دقت کنید که اگر جنس سرویس آشپزخانه شما استیل است از نوع مقاوم و ضد زنگ باشد زیرا اگر از استیل نا مرغوب در ساخت آن استفاده شده باشد به مرور زمان باعث از بین رفتن مواد غذایی داخل ظروف می شود.

اکثر سرویس های آشپزخانه جنس پلاستیکی دارند که نسبتا ارزان تر هستند البته این موضوع باعث شده تا برخی از تولیدکنندگان رو به استفاده از پلاستیک های بی کیفیت برای ساخت محصولات خود بیاورند.

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

سعی کنید کامل ترین سرویس آشپزخانه را خریداری کنید تا در آینده مجبور نباشید هر قسمت را جداگانه تهیه کنید. در این شرایط ممکن است ظرفی شبیه و همانند به سرویس شما پیدا نشود و جلوه زیبای آشپزخانه تان از بین برود. البته شرط اصلی خرید سرویس آشپزخانه بودجه شما بوده که باید نسبت به آن خرید خود را انجام دهید.

یکی از نکات حائز اهمیت در راهنمای خرید سرویس آشپزخانه توجه و در نظر داشتن گارانتی و ضمانت نامه محصولات است. در خرید هر وسیله ای برای خانه خود به این موضوع دقت کنید زیرا در صورتی که برای لوازم خریداری شده مشکلی پیش بیاید می توانید از خدمات شرکت ارائه دهنده بهره مند شوید.

رنگ و مدل سرویس آشپزخانه در اولویت دوم قرار دارد که می توانید طبق سلیقه عروس سرویس آشپزخانه مورد نظر را برای جهیزیه خرید کنید. منطبق بودن رنگ های لوازم خانگی با چیدمان منزل می تواند جلوه و نمای زیبای در دکوراسیون خانه ایجاد کند.

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

یکی از نکاتی که اکثر افراد در راهنمای خرید سرویس آشپزخانه به آن توجه نمی کنند، خوش دست بودن سرویس کفگیر و ملاقه است. شاید عجیب باشد اما اگر کفگیر و ملاقه سرویس سنگین باشد و نتوانید به راحتی آن را در دست بگیرید، به سختی می توان از آنها در آشپزی استفاده کرد.

برخی از سرویس های آشپزخانه عدم اثر انگشت هستند به عبارت دیگر هنگامی که بدنه وسایل را لمس می کنید اثر انگشت و دست شما روی آن باقی نمی مانند. این قابلیت کمک می کند تا سرویس شما دیر تر کثیف شود و ظاهر خود را حفظ کند.

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

 

وزن اجزا سرویس آشپزخانه یکی دیگر از نکات مهم است. ما به شما توصیه می کنیم سرویس هایی را خریداری کنید که وزن کمتری داشته باشند زیرا زمانی که شما حبوبات و برنج را داخل این ظروف قرار می دهید اگر سطل برنج و یا جا حبوبات سنگین باشد نمی توانید آن را جا به جا کنید.

در انتها کار از سالم بودن و درست کار کردن ترازو اطمینان حاصل کنید تا بتوانید در آشپزی از قابلیت های آن استفاده کنید. علاوه بر این پدال های سطل زباله را امتحان کنید تا دچار مشکل نباشند و به راحتی درب سطل باز شود.

بهترین مارک سرویس اشپزخانه

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

مارک های متنوع و متفرقه ای در بازار سرویس اشپزخانه تولید می کنند که هر کدام به نحوی محصولات خود را به فروش می رسانند اما در این بین تنها چند برند عنوان بهترین مارک سرویس آشپزخانه را به خود اختصاص داده اند. برند هایی همانند لیمون، یونیک، دسینی، اورانوس، پارس ست، فونیکس و totti می توانند در لیست بهترین مارک سرویس حبوبات قرار بگیرند زیرا کاربرانی که از سرویس های آشپزخانه این برند ها استفاده نمودند، رضایت داشتند.

بیشتر متقاضیان تمایل دارند تا لیست قیمت سرویس آشپزخانه را در دست داشته باشند تا بتوانند بعد از آشنایی با تمامی نکات و راهنمای کامل خرید قیمت های بازار را بدانند به همین منظور لیستی از قیمت چندین سرویس آشپزخانه تهیه نمودیم که می توانید در قسمت بعدی مطالعه نمایید.

قیمت سرویس آشپزخانه

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

قیمت سرویس آشپزخانه به عوامل مختلفی همانند تعداد اجزا، برند، نوع و جنس سرویس بستگی دارد به همین دلیل می توانید در هر رنج قیمت سرویس آشپزخانه مورد نظران را پیدا کنید. شروع قیمت سرویس آشپزخانه از 240 هزار تومان بوده و تا 4 میلیون تومان حتی یشتر نیز ادامه دارد همانطور که گفته شد این قیمت ها بسته به تعداد و عوامل دیگر تغییر می کند.

در این بخش از قیمت سرویس های آشپزخانه ای که در ادامه نام خواهیم برد، مطلع خواهید شد.

  • قیمت سرویس آشپزخانه یونیک
  • قیمت سرویس آشپزخانه لیمون
  • قیمت سرویس آشپزخانه اورانوس
  • قیمت سرویس آشپزخانه دسینی
  • قیمت سرویس آشپزخانه فونیکس

سرویس آشپزخانه یونیک

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

سرویس آشپزخانه یونیک در تعداد 8، 12، 14 و 18 پارچه ای بوده که رنگ ها و طرح های متنوع ای دارد. در جدویل زیر می توانید قیمت سرویس آشپزخانه تمام استیل یونیک  و دیگر مدل های آن را مشاهده کنید.

قیمت سرویس آشپزخانه یونیک
نامقیمت
سرویس 26 پارچه کمر باریک یونیک مدل 25856 میلیون و 995 هزار تومان
سرویس 8 پارچه کمر باریک یونیک مدل 45401 میلیون و 550 هزار تومان
سرویس 18 پارچه کمر باریک یونیک مدل 46002 میلیون و 200 هزار تومان
سرویس پاسماوری 18 پارچه یونیک مدل 4597 2 میلیون و 290 هزار تومان

 

سرویس آشپزخانه لیمون

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

سرویس آشپزخانه لیمون کیفیت بالایی داشته و محصولات آن از تنوع بالایی بهره مند است به طوری که ما توانستیم قیمت سرویس حبوبات و آشپزخانه 36 تا 64 پارچه ای لیمون را در لیست زیر قرار دهیم. اگر چه قیمت سرویس 70 پارچه لیمون مورد توجه خریداران بوده اما لیمون در حال حاضر سرویس 70 پارچه ای ندارد.

قیمت سرویس آشپزخانه لیمون
نامقیمت
سرویس جهیزیه 64 پارچه لیمون مدل 64P2 میلیون و 787 هزار تومان
سرویس جهیزیه 64 پارچه لیمون مدل نارین2 میلیون و 755 هزار تومان
سرویس جهیزیه 36 پارچه لیمون مدل 36p3 میلیون و 500 هزار تومان
سرویس جهیزیه 58 پارچه لیمون مدل plassco58 2 میلیون و 600 هزار تومان

سرویس آشپزخانه اورانوس

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

یکی از سوالات پر تکرار درباره برند اورانوس این است که سرویس آشپزخانه اورانوس شامل چیست ، در پاسخ به این سوال باید بدانید که سرویس های آشپزخانه اورانوس در مدل ها و تعداد های مختلفی عرضه می شوند به همین دلیل نمی توان به صورت مشخص به این سوال پاسخ داد. در جدول زیر می توانید قیمت و مشخصات این سرویس ها را مشاهده نمایید.

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

قیمت سرویس آشپزخانه اورانوس
نامقیمت
سرویس آشپزخانه 23 پارچه اورانوس مدل 2300013 میلیون تومان
سرویس جهیزیه 18 پارچه اورانوس مدل استوانه2 میلیون و 809 هزار تومان
سرویس 8 پارچه جهیزیه عروس اورانوس مدل k81 میلیون و 365 هزار تومان
سرویس آشپزخانه 17 پارچه اورانوس مدل Classic کد 3-710 2 میلیون و 400 هزار تومان

سرویس آشپزخانه  دسینی

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

دسینی یکی از معروف ترین برند های لوازم آشپزخانه بوده که طرفداران زیادی دارد اما تعداد کمی از سرویس های آشپزخانه آن در بازار موجود است. در این بخش همانطور که گفته بودیم به قیمت سرویس آشپزخانه دسینی پرداخته ایم.

قیمت سرویس آشپزخانه دسینی
نامقیمت
سرویس آشپزخانه 18 پارچه دسینی مدل New Life 2 میلیون و 550 هزار تومان

سرویس آشپزخانه فونیکس

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

در این بخش شما می توانید با قیمت سرویس آشپزخانه فونیکس مدل NEW YOURK آشنا می شوید. لازم به ذکر است که این سرویس در چندین رنگ متفاوت و جنس استیل موجود بوده به همین دلیل ممکن است طرفداران زیادی داشته باشد. قیمت سرویس آشپزخانه تمام استیل فونیکس 4 میلیون و 150 هزار تومان است.

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

قیمت سرویس آشپزخانه فونیکس
نامقیمت
سرویس آشپزخانه 27 پارچه فونیکس مدل NEW YOURK 4 میلیون و 150 هزار تومان

 

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟