بازار لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

فعلا خرید لوازم خانگی در شرایط اضطراری صورت می گیرد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان گفت: سال های گذشته در آستانه سال جدید عمده ترین خرید ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان گفت: سال های گذشته در آستانه سال جدید عمده ترین خرید لوازم خانگی مربوط به جایگزینی لوازم قدیمی و کارکرده بود ولی اکنون خرید در شرایط اضطراری صورت می گیرد.

علی‌اکبر صیادجو روز سه‌شنبه وضعیت تولید و دسترسی به انواع لوازم خانگی را مطلوب دانست و بیان کرد: افزایش قیمت و کاهش توانایی مردم سبب رکود بازار لوازم خانگی شده است و مشتریان به جای خرید لوازم خانگی اقدام به تعمیر آن می کنند.

وی افزود: قیمت لوازم خانگی نسبت به سال های گذشته ۲۰۰ درصد افزایش دارد به گونه ای که اکنون با توجه به دریافت عیدی و حقوق و در آستانه عید نوروز توان خرید مردم کاهش چشمگیری یافته است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان، رکود خرید را مهمترین مشکل فروشندگان برشمرد و افزود: بازار فروش لوازم خانگی هرساله از ۱۵ بهمن لغایت ۱۵ اسفندماه رونق دارد و خرید و حمل کالاها تا ۲۰ اسفند به پایان می رسد.

صیادجو ادامه داد: به هر میزان که قیمت لوازم خانگی افزایش یابد قدرت خرید مردم کم می شود و خرید لوازم خانگی در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش ۱۰۰ درصدی داشت.

وی اضافه کرد: خرید جهیزیه با حداقل لوازم، حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای خانواده ها هزینه دارد و این جهیزیه کالاهای اساسی و سبک مانند یخچال، اجاق گاز و فرش را شامل می شود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان با اشاره به نحوه خرید نقدی و اقساطی خاطرنشان کرد: خرید اقساطی لوازم خانگی افزایش ۲.۵ برابری قیمت اصلی را به همراه دارد و تهیه جهیزیه سبک ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت اقساطی و پنج ساله حدود ۲۵۰ میلیون تومان محاسبه می شود.

صیادجو یادآور شد: محدودیت واردات لوازم خانگی، دسترسی بهتر و افزایش خرید و فروش لوازم خانگی داخلی را به همراه دارد و کالاهای ایرانی در بازار لوازم خانگی سهم ۸۰ درصدی دارد.

وی ابرازداشت: بیشترین شکایت مشتریان از واحدهای فروش لوازم خانگی سمنان مربوط به شرایط اقساطی است و این شکایت در خصوص فرش بیشتر است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت، رکود بازار و کاهش قدرت خرید مردم، بازار لوازم خانگی سمنان بدون رونق  و مشتری است. ایرنا/

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟