اولین صفحه نمایشگر QLED با کیفیت 8K
اخبار لوازم خانگی

رونمایی از اولین صفحه نمایشگر QLED با کیفیت 8K

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، BOE چین از اولین صفحه نمایشگر QLED با کیفیت 8K رونمایی کرده است. این نوع صفحه ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، BOE چین از اولین صفحه نمایشگر QLED با کیفیت 8K رونمایی کرده است. این نوع صفحه نمایش را می توان در اندازه 55 اینچی با استفاده از چاپ جوهرافشان تولید کرد.

دو سال پس از اینکه BOE اولین پنل تلویزیون 55 اینچی QLED با وضوح 4K را به نمایش گذاشت، این تولید کننده چینی پنل تلویزیون 55 اینچی 8K QLED را در کنفرانس SID Display Week 2022 در سن خوزه، کالیفرنیا به نمایش گذاشت.

BOE از اولین صفحه نمایشگر QLED با کیفیت 8K به عنوان نمایشگر با دیود ساطع نور نقطه کوانتومی ماتریس فعال (AMQLED) یا به سادگی QLED یاد می کند. در واقع این یک صفحه نمایش خود تابشی است که در آن نقاط کوانتومی الکترولومینسانس به عنوان پیکسل های جداگانه عمل می کنند.

کمپانی چینی BOE اعلام کرد: فناوری QLED هنوز در مرحله توسعه است، در آینده، صفحه نمایشگر های QLED می‌ تواند به عنوان یک نمایشگر خود تابش جایگزین برای نمایشگر های OLED و microLED است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟