اجحاف مالیاتی در حق صنوف لوازم خانگی / سود 7 درصدی مالیات 18 درصدی
اخبار لوازم خانگی

اجحاف مالیاتی در حق صنوف لوازم خانگی / سود 7 درصدی مالیات 18 درصدی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نمایندگان فروشندگان و صنف لوازم خانگی معتقدند که دریافت مالیات  براساس ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نمایندگان فروشندگان و صنف لوازم خانگی معتقدند که دریافت مالیات  براساس ضرایب سود ۱۵ تا ۱۸ درصد اجحاف به حق صنوف لوازم خانگی است.

مغازه داران و فروشگاه های لوازم خانگی براساس ابلاغیه وزارت صمت و مطابق با آیین نامه و ضوابط استفاده از ضرایب خرده فروشی برای کالاهای باقیمت بالای صدهزارتومان ۷ درصد و برای کالاهای کوچک با قیمت زیرصدهزارتومان ۱۰ درصد مجاز به دریافت سود هستند و این در حالی است مالیات را براساس ضرایب سود ۱۵ تا ۱۸ درصد پرداخت می کنند.

لازم به ذکر است باتوجه به اینکه کلیه درصد های سود ابلاغی صنف لوازم خانگی تا این لحظه بر مبنای درصد های وزارت صمت بوده است و معیار کلیه دستگاه های نظارتی برای کنترل بازار همین درصد می باشد در نتیجه محاسبه مالیات براساس درصد های سود چند برابری از سوی وزارت دارایی اجحاف به حق صنوف لوازم خانگی است.

نمایندگان صنف لوازم خانگی در همین راستا نامه ای خطاب به آقای سید احسان خاندوزی؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی نوشته و درخواست کردند تا در دفاتر ضرایب مالیاتی بازنگری شود.

اجحاف مالیاتی در حق صنوف لوازم خانگی / سود 7 درصدی مالیات 18 درصدی

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟