راهنمای خرید غذاساز /بهترین مارک غذاساز و قیمت
اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید غذاساز /بهترین مارک غذاساز و قیمت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، غذاساز ها یکی از لوازم بسیار کاربردی در آشپزخانه محسوب می شوند که برای ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، غذاساز ها یکی از لوازم بسیار کاربردی در آشپزخانه محسوب می شوند که برای اولین بار در آمریکا در سال ۱۹۷۳ عرضه شدند. شاید بپرسید که کارایی اصلی این محصول چیست و اصلا به چه کاری می آید. در پاسخ باید گفت که وظیفه اصلی این دستگاه خرد کردن، پوره کردن و له کردن مواد خوراکی است که باعث سریع تر پیش رفتن آشپزی در آشپزخانه می شود.خوب است بدانید که غذاساز ها به دو دسته تقسیم می شوند، دستی و برقی. هم چنین عملکرد هر مدل از غذاساز با دیگری تفاوت دارد. منظور از تفاوت در عملکرد تعداد قطعات نظیر تیغه ها، ظرف های اضافی و مدل های مختلف آن است که در ادامه مطلبِ راهنمای خرید غذاساز به آن ها خواهیم پرداخت.

در این مطلب میخوانیم:

  • مشخصات غذا ساز خوب
  • مهم ترین نکات در خرید غذاساز
  • غذاساز چیست ؟
  • انواع غذاسازها
  • غذاساز چه مارکی خوبه
  • امولسیون ساز در غذاساز چیست
  • عملکرد توربو در غذاساز چیست
  • بهترین مارک غذاساز و قیمت

مشخصات غذا ساز خوب

راهنمای خرید غذاساز /بهترین مارک غذاساز و قیمت

همانطور که گفتیم غذاساز ها به نوعی کار در آشپزخانه را سریع تر پیش می‌برند و وظیفه اصلی آن ها پوره و خرد کردن مواد اولیه است اما اگر می خواهید مشخصات غذا ساز خوب را بدانید باید به نکات مختلفی توجه کنید.

این دستگاه با تیغه های مختلفی که دارد، کارایی های متعددی نیز ارائه می دهد. به طور مثال شما با خرید این محصول علاوه بر پوره کردن گوجه نیز می توانید گوشت را نیز چرخ کنید.

شما با غذاسازها می توانید به خوبی حتی مواد را ورز دهید. در مطلب راهنمای خرید غذاساز خوب است بدانید که این وسیله از قطعات مختلفی تشکیل شده است، مانند تیغه، آب میوه گیری مرکبات، انواع شیشه های مخصوص و…. اما از اصلی ترین مشخصات غذا ساز خوب توجه به موتور، ظرفیت شیشه و دوام این دستگاه است.

موتور غذاساز بسیار حائز اهمیت است زیرا باید قدرت بسیار بالایی داشته باشد تا بتواند به خوبی کارایی مورد نظر شما را اجرا کند. شما زمانی که از یک غذا ساز استفاده می کنید دیگر نیازی به چاقو و یا وسیله دیگری نخواهید داشت زیرا به کمک این دستگاه به راحتی می توانید مواد خوراکی را له، خورد و یا چرخ کنید.

اگر این سوال ایجاد می شود که در آشپزخانه شما وجود یک غذاساز ضروری است یا نه در پاسخ باید بگوییم؟  بله شما حتما باید از غذاساز ها در آشپزخانه خود استفاده کنید زیرا این وسیله به نوعی آچارفرانسه آشپزخانه محسوب می شود و در مواقعی که عجله دارید خورد یا میکس کردن هر خوراکی را به سرعت برای شما انجام می دهد و به مرور زمان از کارایی های دیگر این محصول شگفت زده می شوید.

مهم ترین نکات برای خرید غذاساز

برای خرید این دستگاه شما باید به عنوان یک مصرف کننده خصوصیات یک غذاساز خوب را بدانید برای این که تشخیص دهید کدام نکات هنگام خرید یک غذا ساز حائز اهمیت است این قسمت را تا انتها بخوانید.

ظرفیت غذا ساز

معمولا ظرفیت این دستگاه بین ۱.۵ تا ۲ لیتر است که این مقدار برای آشپزی خانگی کافی است اما اگر از چند مدل مواد غذایی استفاده می‌کنید بهتر است از ظرفیت های بالای ۲ لیتر استفاده کنید.

جنس بدنه

معمولا جنس بدنه اکثر غذا ساز ها پلاستیک پلیمر نشکن است که به راحتی قابل شستشو هستند این جنس از بدنه قابلیت شستشو با ماشین ظرفشویی را نیز دارد اما به طور کلی بعد از مدتی استفاده خط می افته و یا کدر می شوند که موضوع طبیعی است.

راهنمای خرید غذاساز /بهترین مارک غذاساز و قیمت

درپوش

اهمیت درپوش در غذا ساز بسیار زیاد است پس بهتر است هنگام خرید غذاساز تمام قطعات آن را یکبار سر هم کنید و مطمئن شوید که درپوش به خوبی بسته شده و مشکلی نخواهد داشت.

اندازه دهانه

معمولا دهانه تغذیه در غذاساز ها می تواند در دو سایز متوسط یا بزرگ باشد که پیشنهاد ما دهانه بزرگ است زیرا کار را بسیار راحت تر کرده و شما می توانید تیکه های بزرگتری از مواد را داخل آن ریخته و یا از همان دهانه برای هم زدن و… استفاده کنید.

راهنمای خرید غذاساز /بهترین مارک غذاساز و قیمت

سرعت

به طور کلی سرعت غذا ساز ها به دو صورت خاموش و روشن و گزینه پالس است. در حالت پالس شما کنترل بهتری روی مواد غذایی دارید به خصوص برای مواد جامد یا یخ زده هم چنین در برخی از مدل ها قابلیت تنظیم سرعت ۱۵ تا نیز وجود دارد و قابل تنظیم می باشد.

لوازم جانبی

وجود برخی از تیغه یا ظروف اضافی در اکثر غذاساز ها بوده به طوری که در بیشتر مدل های آن ها ریسک های ریز کردن و ورقه کردن و تجهیزات آسیاب، آبمیوه گیری موجود است.

راهنمای خرید غذاساز /بهترین مارک غذاساز و قیمت

تیغه

همانطور که می دانید مهم ترین بخش در غذاساز ها تیغه ها هستند که با داشتن انواع مختلفی از آن ها می توانید غذا را در سایز های مختلف خورد و یا رنده کنید هم چنین وجود دیسک های رنده و خورد کن نیز باعث می شود تا با تنوع بیشتری بتوانید انواع خوراک هایی مانند سیب زمینی و یا پیاز را در بافت های متنوع خورد یا رنده کنید.

ظرف مدرج

وجود ظرف های مدرج کمک می کند تا برای استفاده از مایعات به زاحتی بتوانید مقدار مشخصی را در نظر بگیرید و دیگر نیاز به یک کاپ جدا برای اندازه گیری نداشته باشید.

تمام این موارد گفته شده هنگام خرید یک غذا ساز بسیار مهم بوده و می تواند از مزیت های آن به شمار بیاید پس بهتر است زمانی که قصد خرید غذاساز را داشتید به همه ی این موارد توجه کنید تا یک غذاساز عالی داشته باشید.

غذاساز چیست ؟

راهنمای خرید غذاساز /بهترین مارک غذاساز و قیمت

اگر بخواهیم به طور دقیق تر به سوال غذاساز چیست ؟ پاسخ دهیم باید گفت غذاساز یک وسیله چند منظوره است که می تواند انواع مواد غذایی را در سریع ترین زمان ممکن خرد، پوره، ورقه، آسیاب و رنده کند. هم چنین در برخی از مدل های این دستگاه شما می توانید خمیر را با آن ورز دهید و یا آب لیمو و … بگیرید.

همانطور که می دانید این وسیله دارای تیغه های متعددی است که شما با قرار دادن تیغه مورد نظر روی دستگاه می توانید تمام کار های گفته شده را انجام دهید. به طور مثال اگر تیغه مخصوص چرخ کردن را روی دستگاه بگذارید می توانید انواع گوشت و سبزی و… را با آن چرخ کنید و اگر تیغه مخصوص رنده را قرار دهید می توانید هر خوراکی که خواستید را رنده کنید.

انواع دستگاه های غذاساز

راهنمای خرید غذاساز /بهترین مارک غذاساز و قیمت

به طور کلی غذاساز ها به دو دسته دستی و برقی تقسیم می شوند که درباره هر دو مدل خواهیم گفت. غذاساز های دستی معمولا بدنه ای پلاستیکی دارند و بسیار سبک هستند و معمولا برای خرد و رنده کردن مواد غذایی به کار می روند. این وسیله معمولا از رنده، تیغه برش، پوست کن، انواع تیغه، ظرف برای ذخیره و اهرم برای خرد کردن است.

این وسیله می تواند برای درست کردن سالاد یا خلال کردن مواد غذایی نظیر سیب زمینی باشد اما قطعا کارایی یک غذاساز حرفه ای را نخواهد داشت. زیرا غذاساز دستی نمی تواند مواد را ورز دهد یا به خوبی پوره کند، در حالی که غذاساز برقی می تواند به عنوان چند وسیله کاربردی در آشپزخانه کار کند.

حال اگر بخواهیم بیشتر درباره ی غذاساز های برقی صحبت کنیم بدانید که به عنوان راهنمای خرید غذاساز برقی می توان آن ها را بر اساس گنجایش به سه دسته بزرگ با گنجایش ۹ تا ۱۳ پیمانه و متوسط با گنجایش ۵ تا ۷ پیمانه و در نهایت کوچک با گنجایش ۲ تا ۵ پیمانه تقسیم کرد.

غذاساز چه مارکی خوبه

غذاساز های دستی

در ابتدا مشخص کنید که توقع شما از یک غذاساز چیست و به چه منظور می خواهید از آن استفاده کنید و در نهایت به سراغ غذاساز چه مارکی خوبه بروید. با توجه به نیاز تان باید نکات گفته شده را در نظر بگیرید تا بتوانید بین غذاساز دستی و برقی، یکی را  انتخاب کنید، زیرا قطعا می دانید که کارایی یک غذاساز دستی نمی تواند به اندازه مدل برقی آن باشد.

همانطور که گفتیم غذاساز ها قابلیت های متعددی مانند خرد کردن یخ، له کردن مواد خوراکی، چرخ کردن گوشت و مرغ و ….. را دارند شما باید هنگام خرید به نکاتی مانند هزینه محصول، قدرت موتور و بررسی بهترین تیغه برای غذاساز برقی بپردازید که در ادامه بیشتر درباره آن ها خواهیم گفت تا شما بتوانید بهترین محصول را با توجه به بودجه و نیازتان تهیه کنید.

راهنمای خرید غذاساز /بهترین مارک غذاساز و قیمت

اگر بپرسید که با همه این توضیحات غذاساز چه مارکی خوبه و یا غذاساز چی بخریم باید گفت که امروزه تنوع این محصول به لطف شرکت های مختلف بسیار زیاد شده و اگر شما قصد خرید غذاساز را دارید قطعا دلایلی نیز برای خودتان دارید. مدل های خارجی زیادی در بازار موجود هستند اما در میان مدل های ایرانی می توان تولیپس، دومنا و … را پیشنهاد داد زیرا دارای گارانتی معتبر هستند.

معمولا از اصلی ترین دلیل ها برای خرید این وسیله آسان تر کردن تهیه مواد اولیه غذا مانند خرد کردن سریع تر، میکس کردن، آبمیوه گرفتن و…  وقت کمتری را در آشپزخانه صرف کردن است. پس منظور اصلی از خرید این محصول عملکرد چندگانه آن در آشپزخانه است که می تواند جای چند دستگاه را در آشپزخانه شما بگیرد و دیگر نیازی نباشد تا از لوازمی نظیر چاقو،رنده،هم زن های دستی و… استفاده کنید.

امولسیون ساز در غذاساز چیست ؟

در مجموع غذاساز ها دارای دو دیسک ژولین و امولسیون هستند که هر کدام وظیفه ای را بر عهده دارند.کارایی دیسک ژولین برای تهیه چیپس و خورد کردن سیبزیجات و برش های نازک است اما اگر می خواهید بدانید وظیفه امولسیون ساز در غذاساز چیست باید بگوییم که از این دیسک برای درست کردن انواع سس ها و یا هم زدن مواد غذایی مایع مانند تخم مرغ و… استفاده می شود.

عملکرد توربو در غذاساز چیست ؟

راهنمای خرید غذاساز /بهترین مارک غذاساز و قیمت

اگر می خواهید بدانید منظور از عملکرد توربو در غذاساز چیست باید ابتدا با کلمه توربو در هر محصول برقی آشنا شوید. واژه توربو Turbo)) به منظور بیش ترین  و بالاترین عملکرد یک دستگاه است که بدون در نظر گرفتن شرایط محیط انجام می شود و در نتیجه مصرف برق بیشتری نیز دارد این قابلیت در هر دستگاهی با یک دکمه فعال یا غیر فعال می شود.

بعد از آشنایی با عملکرد غذاساز و انواع آن و همچنین بررسی مشخصات یک غذاساز خوب حالا وقت آن رسیده که با معرفی بهترین مارک غذاساز و قیمت به سوال غذاساز چه مارکی خوبه پاسخ دقیق تری بدهیم.

بهترین مارک غذاساز و قیمت

همانطور که در این مطلب به موضوع راهنمای خرید غذاساز پرداختیم با توجه به توضیحاتی که دادیم متوجه شدید که یکی از اولین نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید بودجه مد نظرتان است تا بتوانید غذاساز مورد نظرتان‌ را پیدا کنید. در این قسمت به بهترین مارک غذاساز و قیمت پرداختیم

بهترین مارک غذاساز و قیمت

 غذاساز تولیپس مدل FP-A460

 ۲۶۵۰۰۰۰ تومان

 غذاساز دومنا مدل DH2024

 ۲۸۰۰۰۰۰ تومان

 غذاساز فیلیپس مدل HR7778

 ۷۴۰۰۰۰۰ تومان

 غذاساز کنوود مدل FDM307SS

 ۴۴۳۵۰۰۰ تومان

 غذاساز بوش مدل MCM3501M

۳۹۸۵۰۰۰ تومان

 غذاساز میگل مدل GFP800

 ۴۲۲۸۰۰۰ تومان

 غذاساز گوسونیک مدل GFP-890

 ۱۸۹۵۰۰۰ تومان

 غذاساز بوش مدل MCM3200W

 ۳۲۴۹۰۰۰ تومان

 غذاساز مولینکس مدل FP 247127

 ۶۰۰۰۰۰۰ تومان

 غذاساز نینجا مدل BN650

 ۱۱۰۰۰۰۰۰ تومان

 غذاساز بلک اند دکر مدل KR43-B5

۴۳۰۰۰۰۰ تومان

 غذاساز فلر مدل FPB 28

۹۸۰۰۰۰۰ تومان

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟