اخبار لوازم خانگی

بهترین تلویزیون‌های گیمینگ 2023

اگر شماهم علاقه‌مند به دنیای بازی هستید، قطعا دانستن این موضوع که بهترین تلویزیون‌های گیمینگ 2023 کدامند، برای شما مهم است. در نتیجه خواندن این مقاله را حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم.

امیر علی وحیدی | 10 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر یک گیمر حرفه ای هستید که به دنبال بهترین تلویزیون برای بازی های ویدیویی می گردید و بهترین عملکرد ممکن را می خواهید، در این مقاله قصد داریم تا شمارا با بهترین تلویزیون‌های گیمینگ 2023 آشنا کنیم.

سازندگان تلویزیون در سال‌های اخیر سعی کرده‌اند عملکرد تلویزیون خود را برای رقابت با نمایشگرها بهبود بخشند و بهتر کنند. مدل‌های سطح بالا معمولاً دارای ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR) و حالت تأخیر کم هستند. وقتی بازی را از یک دستگاه سازگار اجرا می‌کنید، تلویزیون به‌طور خودکار به حالت بازی تغییر می‌کند. تلویزیون‌ها اکنون از پهنای باند HDMI 2.1 نیز پشتیبانی می‌کنند، بنابراین می‌توانید بازی‌های 4k تا 120 فریم در ثانیه را در PS5 و Xbox Series X یا حتی 4k  144Hz (و فراتر از آن) بدون فشرده‌سازی جریان نمایش بازی کنید.

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، در این مقاله سعی داریم بهترین تلویزیون‌های گیمینگ سال 2023 را به شما معرفی کنیم تا از آخرین دست آوردهای تولیدکنندگان موفق این حوزه در جهان، با خبر شوید.

تلویزیون گیمینگ سامسونگ

بهترین تلویزیون گیمینگ سامسونگ موجود در بازار Samsung S95B OLED است. این تلویزیون ویژگی‌های زیادی دارد که تجربه‌ای باورنکردنی را ارائه می دهد. تأخیر کم و زمان پاسخ تقریباً آنی آن باعث نام گرفتن بهترین می شود. هر چهار ورودی، از فرکانس 4k  120hz پشتیبانی می‌کنند، بنابراین می‌توانید از کنسول بازی خود به دلیل کیفیت و سرعت بالا این تلویزیون، بهترین استفاده را کنید.

این تلویزیون به لطف پنل QD-OLED منحصر به فرد خود، کیفیت تصویر چشمگیری را ارائه می دهد. بازی کردن با قابلیت HDR شگفت انگیز است، اما متاسفانه از Dolby Vision پشتیبانی نمی کند، گرچه بازی های نسبتا کمی از Dolby Vision پشتیبانی می کنند. همچنین در اتاق های روشن بسیار عالی به نظر می رسد، با حداکثر روشنایی بالا که به آن اجازه می دهد با هرگونه تابش نور زیاد مقابله کند.

زاویه دید Samsung S95B OLED فوق‌العاده گسترده است، بنابراین یک انتخاب عالی برای بازی‌ کردن از فاصله زیاد و یا بازی کردن با دوستان خود است که دور تلویزیون نشسته‌اند. در سال 2023 Samsung S95C OLED روانه بازار شد، اما مدل جدید هیچ چیز جدیدی را نسبت به مدل قبلی برای گیمرها ارائه نمی دهد و در حال حاضر به طور قابل توجهی گران است. بنابراین پیشنهاد به صرفه تر S95B است و می تواند یکی از بهترین تلویزیون‌های گیمینگ باشد.

مشخصات تلویزیون Samsung S95B OLED

Samsung S95B OLED

S95Bمدل
4Kکیفیت تصویر
144حداکثر رفرش ریت (هرتز)
3840×2160رزولوشن
3.8زمان پاسخ گویی تصویر (میلی ثانیه)
QD-OLEDپنل

ارزانترین تلویزیون گیمینگ سامسونگ
Samsung 55Q70A

این محصول را می‌توان ارزانترین تلویزیون گیمینگ سامسونگ نام داد. تلویزیون Samsung 55Q70A با قابلیت پشتیبانی از 120 هرتز، پنل VA و قیمیت بسیار ارزان آن نسبت به تلویزیون‌های سامسونگ دیگر بهترین انتخاب برای بازی کردن در کنسول‌های نسل نهمی است. صفحه نمایش QLED و 4K می‌تواند تجربه خوب و وضوح شفاف را در بازی کردن در اختیار شما قرار دهد.

سامسونگ Q70A

 

مشخصات تلویزیون Samsung Q7A55

Samsung Q7A55

55Q70A

 

مدل
4Kکیفیت تصویر
120حداکثر رفرش ریت (هرتز)
3840×2160رزولوشن
9.5زمان پاسخ گویی تصویر (میلی ثانیه)
VAپنل

 

بهترین تلویزیون گیمینگ ال جی
LG C2 OLED

بهترین تلویزیون 4k برای بازی در دسته میان‌رده LG C2 OLED است. مانند Samsung S95B OLED، عملکرد فوق‌العاده‌ای در بازی با زمان پاسخگویی تقریباً آنی ارائه می‌کند که باعث گرفتن تجربه‌ای روان از این تلویزیون می شود.

همچنین دارای ویژگی‌‌هایی، از جمله پشتیبانی کامل از پهنای باند HDMI 2.1 در هر چهار ورودی است، به این معنی که می‌توانید از مزایای کامل Xbox Series X و PS5 استفاده کنید.تفاوت اصلی این تلویزیون با مدل سامسونگ در نوع خاص پنل OLED استفاده شده است.

هر دو تلویزیون یک تجربه بینظیر در یک اتاق تاریک را ارائه می‌دهند، بدون تغیررنگ و یا هاله‌ای در اطراف نواحی روشن صفحه. با این حال، رنگ‌های سامسونگ بسیار زنده‌تر و زیباتر هستند و در کل حجم رنگ‌های بهتری دارند. همچنین سامسونگ در حالت HDR به میزان قابل توجهی از ال‌جی روشن‌تر می‌شود، بنابراین نکات برجسته (Detail) بیشتری در بازی‌های HDR بهتر نمایان می‌شود.

ال‌جی C3 OLED اکنون عرضه شده و نسبت به نسل قبلی خود پیشرفتی جزئی داشته است. اما در حال حاضر قیمت بالایی دارد، بنابراین مانند سامسونگ همچنان C2 را به‌عنوان بهترین انتخاب میان‌رده برای بازی‌ها توصیه می‌کنیم.

مشخصات تلویزیون LG C2 OLED

LG C2
C2

 

مدل
4Kکیفیت تصویر
120حداکثر رفرش ریت (هرتز)
3840×2160رزولوشن
2.4زمان پاسخ گویی تصویر (میلی ثانیه)
OLED Evoپنل

 

بهترین تلویزیون گیمینگ میان رده
Hisense U8H

اگر به دنبال بهترین تلویزیون گیمینگ میان رده هستید و نمی‌خواهید نسبتا زیاد هزینه کنید، Hisense U8H ارزان‌تر از Samsung S95B OLED و LG C2 OLED است و تجربه بازی شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد.

این محصول برای گیمرهای کنسول Xbox Series S/X یا حتی PS5 با پردازنده گرافیکی نسل اخیر عالی است، زیرا دو پورت HDMI آن از پهنای باند HDMI 2.1 و 4k @ 120Hz پشتیبانی می کنند، به این معنی که می توانید از کنسول های جدید بهره کامل ببرید. زمان پاسخگویی آن کندتر از ال‌جی است، بنابراین ممکن است به مقدار کمی دیلی (Delay) مشاهده کنید.

کیفیت تصویر زیادی و روشنایی خوبی ارائه می دهد. بسیار روشن تر از اکثر مدل های با قیمت قابل مقایسه است، و آن را به یک انتخاب عالی برای یک اتاق روشن تبدیل می کند. استفاده از مدل ارزان‌تری مانند این تلویزیون ممکن تجربه کاملی برای بازی به همراه نداشته باشد، برخلاف QN90B QLED سامسونگ، قابلیت با زاویه دید عریض وجود ندارد، بنابراین انتخاب خوبی برای گذاشتن صندلی ها دور تلویزیون نیست، زیرا هنگام مشاهده از کنار، تصاویر ضعیف می‌شود.

هایسنس Hisense U8H

بهترین تلویزیون‌های گیمینگ

 

مشخصات تلویزیون Hisense UH8

Hisense UH8
uh8

 

مدل
4Kکیفیت تصویر
120حداکثر رفرش ریت (هرتز)
3840×2160رزولوشن
8.1زمان پاسخ گویی تصویر (میلی ثانیه)
Mini-ledپنل

 

در خرید تلویزیون گیمینگ به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

در خرید تلویزیون گیمینگ، ابتدا باید به کیفیت صفحه نمایش و رزولوشن آن توجه کنید. همچنین ورودی های HDMI و تاخیر ورودی (input lag) نیز باید مورد توجه قرار گیرند. باید به سایز تلویزیون و نوع پنل آن توجه کنید و از برندهای معتبر و با تجربه در این زمینه انتخاب کنید. قیمت و محدودیت بودجه نیز باید در نظر گرفته شود. در نهایت، برای خرید هروسیله‌ ای، بهتر است نظرات و تجربیات کاربران و نقد و بررسی های موجود در اینترنت را مطالعه کنید تا از خریدتان پشیمان نشوید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟