مصرف برق پکیج چقدر است ؟
آموزش

مصرف برق پکیج چقدر است ؟

کی از موضوعاتی که ممکن است ذهن مصرف کنندگان این وسیله را درگیر کند، این است که مصرف برق پکیج چقدر است ؟

نهال وحیدی | 10 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قطعا اگر یک بار هم به خانه های قدیمی رفته باشید با آبگرم کن های بزرگ و جا گیر قدیمی رو به رو شده اید که نه تنها فضای زیادی را اشغال می کرد بلکه اصلا امنیت کافی را نداشت اما امروزه دیگر به جای استفاده از آب گرم کن های بزرگ و قدیمی و جا گیر، استفاده از پکیج های گرمایشی بسیار رواج شده که می توان گفت این پکیج ها یکی از بهترین سیستم های تامین آب گرم و گرمایش محسوب می شود اما یکی از موضوعاتی که ممکن است ذهن مصرف کنندگان این وسیله را درگیر کند، این است که مصرف برق پکیج چقدر است ؟ و یا این وسیله که هم آب گرم و هم گرمایش خانه را تامین می کند، مصرف برق بالایی دارد؟! در این مطلب همراه ما باشید تا به پاسخ تمام این سوالات برسید.

همچنین در اینجا می خوانید:

  • مصرف برق پکیج در زمستان
  • مصرف برق پکیج گازی چند وات است
  • میزان مصرف برق پکیج به چه عواملی بستگی دارد؟
بیشتر بدانید:
تفاوت پکیج و آبگرمکن و ویژگی های آنها

 

میزان مصرف برق پکیج به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که اشاره کردیم پکیج یکی از بهترین سیستم های تامین آب گرم و گرمایش محیط محسوب می شود و اگر می خواهید بدانید که مصرف برق پکیج چقدر است؟ باید قبل از هر چیزی با عواملی که در افزایش میزان مصرف برق‌ پکیج در ارتباط هستند آشنا شوید. پس برای این که بتوانید میزان برقی که پکیج شما مصرف می کند را پیدا کنید باید با عوامل تاثیر گذار در این قضیه آشنا شوید که این موارد عبارتند از:

قدرت گرمایشی

تولید حرارت در هر وسیله ی گازی یا برقی  نیازمند صرف انرژی است که در پکیج نیز به همین شکل است و هر چه قدرت گرمایشی پکیج برای تامین حرارت و آب گرم بیشتر باشد به همان مقدار مصرف برق بیشتری خواهد داشت.

مدت زمان استفاده

به طور طبیعی هر وسیله ی برقی، گازی و… به مقدار بیشتری مصرف شود، قطعا مصرف آن بالا تر می رود.

کارایی سیستم

اگر بخواهیم‌  با مفهوم کارایی سیستم آشنا شویم باید بگوییم که منظور از این کلمه، بهره وری انرژی آن وسیله است که در نتیجه اگر پکیج شما کارایی سیستم ‌بالا تری داشته باشد قطعا مصرف برق کمتری خواهد داشت.

شرایط آب و هوایی منطقه

آب و هوای یک منطقه می تواند ارتباط مستقیمی با مصرف برق پکیج داشته باشد زیرا اگر منطقه آب و هوایی سرد داشته باشد قطعا پکیج باید زمان بیشتری را برای تولید آب گرم و گرم ‌کردن محیط صرف کند. همانطور که در قسمت بالاتر اشاره کردیم مدت زمان استفاده از پکیج می تواند میزان مصرف برق را افزایش یا کاهش دهد و این مورد با شرایط آب و هوایی می تواند نوعی ارتباط مستقیم داشته باشد.

وضعیت پکیج

اکثر پکیج ها دارای ۲ حالت زمستان و تابستان هستند، با تغییر فصل باید حالت مورد نظر را انتخاب کنید که در هر یک از این حالت ها ممکن است میزان مصرف برق پکیج تغییر کند.

ویژگی و قابلیت های دستگاه

ویژگی هایی مانند اندازه پکیج، قطعات تشکیل دهنده و همچنین ویژگی های بهبود یافته و پیشرفته تر ممکن است سبب بالا رفتن میزان مصرف برق دستگاه شود .

همانطور که می دانید این وسیله دارای مدل های مختلف دیواری، گازی و برقی است که هدف تمام آن ها گرم‌ کردن محیط و همچنین گرم‌ کردن آب است، پس اگر  این پکیج ها از هر مدلی که باشد تنها همین یک هدف را دارند و آن هم‌، گرم‌ کردن است.  خوب است بدانید که  مصرف برق پکیج در زمستان و تابستان کاملا متفاوت است که در ادامه به بررسی مصرف برق در پکیج های مختلف  و حالت های زمستانه و تابستانه آن ها خواهیم‌ پرداخت:

مصرف برق در پکیج های مختلف

خوب است بدانید که  مصرف برق پکیج در زمستان و تابستان کاملا متفاوت است که در ادامه به بررسی مصرف برق در پکیج های مختلف  و حالت های زمستانه و تابستانه آن ها خواهیم‌ پرداخت:

پکیج گرمایشی دیواری

  •  در حالت تابستانه مصرف برق پکیج دیواری به کمترین میزان می رسد زیرا هوا گرم شده و دیگر نیازی به گرم کردن محیط نیست و چیزی حدود ۱ وات یا کمتر برق مصرف می کند‌.
  • در حالت زمستانه پکیج باید محیط را گرم کند بنابراین نیاز به مصرف انرژی بیشتری نسبت به حالت تابستانه دارد، پس مصرف برق آن به طور طبیعی بیشتر می شود و با توجه به مدت زمان استفاده می توان عددی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ وات را برای مصرف برق در نظر گرفت.

پکیج گرمایشی برقی

  • در حالت تابستانه مانند پکیج دیواری حدود ۱ وات و یا کمتر از آن، میزان مصرف برق پیکج برقی خواهد بود.
  • در حالت زمستانه با توجه به گفته های قبل ممکن است مصرف برق در هر پکیج متفاوت باشد اما به طور تقریبی در پکیج های گرمایشی برقی عددی بین ۵۰۰ وات تا ۲ کیلو وات است‌ که این عدد با توجه به اندازه و قدرت سیستم ممکن است تغییر کند.

پکیج گرمایشی گازی

  •  در حالت تابستانه اگر بخواهیم بگوییم که میزان مصرف برق پکیج گازی چند وات است به علت مصرف برق فوق کم این مدل ها، قابل اندازه گیری دقیق نیستند.
  •  در حالت زمستانه پکیج های گرمایشی گازی دارای سیستم گرمایشی فعال هستند تا محیط را گرم کنند. با این حال مصرف برق پایینی دارند و برای این پکیج ها می توان عددی بین ۵۰ تا ۱۵۰ وات در نظر گرفت.

نکات مهم در بهینه سازی مصرف برق پکیج ها

همیشه مواردی وجود دارد تا بتوانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و از سوی دیگر در کم کردن هزینه های ماهانه موثر باشید. در این قسمت می خواهیم چندین راهکار بهینه سازی مصرف برق پکیج ها را بررسی کنیم تا بتوانید با مدیریت این موارد،  مصرف برق را کاهش دهید.

  • تنظیم دمای مطلوب پکیج ها یکی از اولین نکات در کاهش مصرف برق پکیج است.
  • اگر زمان تقریبا طولانی در خانه نیستید یا مثلا به یک مسافرت یا ماموریت کاری رفته اید، بهتر است دمای پکیج را روی کمترین حالت تنظیم کنید.
  • عایق بندی ساختمان روش بسیار خوب و تاثیرگذاری در حفظ گرمای محیط است که این گونه سبب جلوگیری از مصرف بیش از حد انرژی برای تولید گرمای بیشتر می شوید همچنین اگر عایق بندی درست و دقیق باشد دیگر نیاز نیست سیستم گرمایشی دائما روشن باشد و یا روی درجات بالا قرار گیرد.
  • سرویس و نگهداری دقیق و درست در میزان بهره وری و طول عمر دستگاه بسیار تاثیر گذار است و سبب می شود تا پکیج ارائه درست بهتری داشته باشد.

میزان مصرف برق پکیج ایران رادیاتور

ایران رادیاتور یکی از برند های محبوب در زمینه تولید انواع پکیج است.  همچنین تولیدات این برند تقریبا مصرف برق و انرژی بسیار کمی دارد از این رو اگر بخواهیم بگوییم که میزان مصرف برق پکیج ایران رادیاتور کم یا زیاد است؟! می توان گفت که به علت تجربه چند ساله این شرکت و همچنین استفاده از تکنولوژی های مدرن و پیشرفته سبب صرفه جویی در مصرف انرژی و سوخت می شود. از سوی دیگر این موارد در کنار هم عمر مفید دستگاه را افزایش می دهد. تولیدات این شرکت در زمینه پکیج شامل انواع پکیج های دیواری، زمینی، توام با آبگرمکن، اکونومیک، هیبریدی هستند همچنین باید بگوییم که از محبوب ترین پکیج‌ های این برند داخلی می توان به نوع دیواری آن اشاره کرد.

میزان مصرف برق پکیج بوتان

بوتان از دیگر برند های محبوب در زمینه تولیدات آبگرم کن و پکیج‌ است. در واقع پکیج دیواری بوتان مدل 20 تا 24 هزار یکی از محبوب ترین پکیج های دیواری این برند است و برای واحد هایی تا 150 متر مربع کافی است در واقع مصرف برق پکیج ۲۴۰۰۰ بی تا بوتان 220 ولت است که این عدد با توجه به موارد و نکاتی که در این‌مطلب به آن ها اشاره کردیم ممکن است متغیر باشد.

خوب است بدانید تمام اعداد گفته شده برای پاسخ به میزان مصرف برق پکیج چقدر است می تواند تغییر کند و این تغییر به عواملی مانند برند محصول، مدت زمان استفاده، درجه حرارت، عایق بندی ساختمان، دمای محیط و… بستگی دارد اما اگر می خواهید مصرف پکیج خانه یا حتی محل کارتان را کاهش دهید کافی است تا با رعایت نکاتی که در این مطلب گفتیم سبب کاهش هزینه های مربوط به قبوض برق و … شوید.

بهتر است اگر‌ از پکیج های دیواری، برقی و… استفاده می کنید به تمام موارد گفته شده در این مطلب توجه کنید. همچنین باید بدانید از کم مصرف ترین پکیج هایی که می توانید از آن ها برای خانه و.. استفاده کنید پکیج های گرمایشی گازی است که مصرف برق بسیار ناچیزی دارند اما از سوی دیگر ممکن است سبب افزایش مصرف گاز شوند.

این که از چه برندی برای پکیج‌ خود استفاده می کنید مهم‌ نیست اما باید به مواردی مانند سرویس دوره ای و استفاده درست از آن ها توجه کنید. امیدواریم در این‌ مطلب به خوبی با انواع پکیج ها و همچنین شرایط زمستانه و تابستانه در آن ها آشنا شده باشید تا بتوانید به درستی از این وسیله بسیار محبوب و کاربردی استفاده کنید و همچنین اگر قصد خرید پکیج را دارید خوب است درباره ی بهره وری انرژی دستگاه و شرایط آن تحقیق کنید تا مصرف برق کمی داشته باشد و از سوی دیگر کارایی لازم را ارائه دهد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟