اخبار لوازم خانگی

برخورد با قاچاق کالا تامين کننده امنيت رواني و اقتصادي جامعه

ظفر محمدي روز پنجشنبه در نشست کميته مبارزه با قاچاق کالا و ستاد تنظيم بازار مراغه افزود: با توجه به در پيش بودن روزهاي پاياني سال و رونق بازار عيد، تمهيدات لازم براي مقابله با هرگونه قاچاق کالا در اين شهرستان توسط دستگاه هاي انتظامي و نظارتي انجام مي شود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وي ادامه داد: نيروهاي انتظامي و دستگاه هاي نظارتي با حساسيت بيشتري در اين ايام نسبت به ورود، توزيع و عرضه هرگونه کالاي قاچاق از جمله مواد محترقه و آتش زاي غيرمجاز که موجب سلب آرامش شهورندان مي شود؛ اقدامات مناسبي انجام مي دهند.
وي اضافه کرد: نظارت بر مراکز عرضه و فروش شب عيد در زمينه لوازم خانگي، محصولات کشاورزي و نيز محصولات دارويي و پزشکي به صورت مستمر و ويژه با همکاري نيروي انتظامي، ادارات صنعت، معدن و تجارت، دانشکده علوم پزشکي، جهاد کشاورزي، تعزيرات حکومتي و دستگاه قضائي اجرا مي شود.
وي گفت: پيشگيري از قاچاق کالا و محصولات غيرمجاز خارجي، با فرهنگ سازي از طريق رسانه ها براي استفاده آحاد مردم از محصولات داخلي و ايراني به ويژه در خريد هاي شب عيد تحقق مي يابد.
دادستان عمومي و انقلاب مراغه نيز در اين نشست با تاکيد بر برخورد قاطع با متخلفان در زمينه قاچاق کالا گفت: دستگاه قضائي با قاطعيت تمام با قاچاق مواد مخدر، کالاهاي غيرمجاز و قاچاق، مشروبات الکلي و مواد محترقه برخورد کرده و در اين زمينه هيچ گونه مماشاتي با متخلفان نخواهد کرد.
علي دلداري افزود: با توجه به فرارسيدن روزهاي پاياني سال و نزديک شدن به آيين هاي چهارشنبه سوري تاکنون 60 هزار عدد انواع مواد محترقه قاچاق و غيرمجاز در اين شهرستان کشف شده و با متخلفان در اين زمينه برخورد شده است.
وي با اشاره به لزوم ايجاد نمايندگي سازمان جمع آوري اموال تمليکي در اين شهرستان ادامه داد: ايجاد اين مرکز با توجه به حجم بالاي مقابله با قاچاق کالا در اين منطقه از استان ضروري است.
مدير جهاد کشاورزي مراغه نيز در اين نشست با اشاره به اجراي تمهيدات لازم براي تنظيم بازار شب عيد گفت: برنج، شکر، گوشت سفيد و گوشت قرمز مورد نياز براي تامين نيازهاي بازار و مردم در اين ايام توسط اين سازمان آماده شده است.
محمد نريماني افزود: ميوه شب عيد نيز براي عرضه در بازار تامين شده و بر اساس تمهيدات لازم از 24 اسفندماه توزيع اين محصولات که شامل پرتقال و سيب بوده، آغاز مي شود.
وي اضافه کرد: با توجه به آغاز فعاليت هاي کشاورزي و باغي در روزهاي آينده در اين شهرستان 11 عامل توزيع کود و 17 مرکز عرضه سموم کشاورزي، نيازهاي باغداران و کشاورزان اين منطقه را تامين مي کنند.
رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه در اين نشست نيز گفت: گروه هاي بازرسي اين اداره در روزهاي پاياني سال و نيز ايام نوروز بر فعاليت واحدهاي صنفي در بازار نظارت مستمر دارند.
ايوب خيرالهي افزود: نظارت بر عرضه و فروش محصولات مجاز در بازار شب عيد و قيمت اين کالاها توسط بازرسان اين اداره مورد رصد قرار مي گيرد./آذری آنلاین/

نظر شما چیست؟