سایر خبرها

چالش سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مناطق آزاد

مدیر سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به چالش‌های مناطق آزاد، گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان این صندوق با مناطق آزاد، شرکت‌های مستقر در این مناطق از تسهیلات این صندوق بهره‌مند می‌شوند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مهدی غلاملو امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان صندوق نوآوری و شکوفایی و مناطق آزاد افزود: در ماده 18 آئین‌نامه قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی مسئول ارائه کمک به توسعه صندوق‌های خطرپذیر شده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس منابع صندوق نوآوری برای توسعه زیست بوم فناوری کشور در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: این راهکاری است که تاکنون صندوق نوآوری ادامه داده است.

غلاملو اضافه کرد: بر اساس این قوانین این صندوق همچنین مجاز است تا به طور مستقیم در طرح‌های دانش‌بنیان مشارکت سرمایه‌گذاری داشته باشد. بر این اساس در اواسط مهر ماه مذاکراتی را با مناطق آزاد برگزار کردیم.

مدیر سرمایه‌گذاری ریسک پذیر صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به چالش‌های موجود در مناطق آزاد توضیح داد: شرکت‌های مستقر در مناطق آزاد تمایلی به دانش‌بنیان شدن ندارند، ولی نیازمند هستند تا از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند.

غلاملو ایجاد صندوق‌های خطرپذیر را راهکاری برای رفع این معضل نام برد و خاطر نشان کرد: امضای این تفاهم‌نامه حرکتی است برای کشور به سمت توسعه فعالیت‌های کارآفرینان و این امر با امضای این تفاهم‌نامه توسعه می‌یابد./ایسنا/

نظر شما چیست؟