سایر خبرها

بخش دوم/ در حفظ و نگهداری لوازم خانگی خود کوشا باشید!

لوازم خانگی به منظور راحت کردن زندگی بشر اختراع شدند و ما در قبال این کمک بزرگ آنها فقط می توانیم از آنها نگهداری دقیقی انجام بدهیم تا هم بهترین استفاده رو ببریم و هم موجب افزایش طول عمر آنها شود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در این مطلب همراه ال کا ایران باشید تا با هم به نکاتی بپردازیم که با رعایت کردن آن ها می توانید سال های سال از این محصولات بدون هرگونه خرابی استفاده کنید.

مراقبت از یخچال

پشت یخچال شما می تواند کثیف ترین قسمت خانه ی شما باشد. سیمکشی های پشت و زیر فریزرتان را جارو برقی کنید. کویل یا همان سیمپیچی های پشت یخچال می تواند گرمایی است که به خاطر سرد شدن داخل یخچال فریزر ایجاد می شود را آزاد کند. اگر در آن سیم پیچی ها کثیفی یا گرد و خاک زیاد باشد ، گرمای حاصله نمی تواند خوب خارج بشود . اگر این سیم پیچی های پشت یخچال کثیف باشد باعث فشار به موتور یخچال و کاهش عمر دستگاه می شود. علاوه بر اینکه یک نوع نگهداری از لوازم خانگی به حساب می آید، تمیز کردن پشت یخچال فریزر بر روی جریان هوا و کیفیت کارکرد یخچال تاثیر می گذارد.

نکاتی برای مراقبت از اجاق گاز

  • صفحه گاز را هرچند روز یکبار تمیز کنید. آن را آغشته به اسپری گاز پاک کن نموده و پس از 5 الی 10 دقیقه با دستمال نمدار سطح چربی را پاک کنید.
  • تمام اجاق گازها به سیستم جرقه زدن مجهز هستند. دقت کنید اگر کلید جرقه را بیش از 10 ثانیه نگه دارید ممکن است ترانس جرقه زن بسوزد.
  • درصورتی که شیشه فر ترک خورده شده باشد، هرگز آن را روشن نکنید.
  • اجاق گاز را پس از نصب طراز کنید. عدم طراز بودن دستگاه باعث می شود در هنگام پخت و پز روغن و مایعات در یک سمت ظرف جمع شده و طبخ غذا را برای شما دشوار کند.

نگهداری از جاروبرقی

  • از کابل جاروبرقی با احتیاط استفاده کنید از کشیدن دو شاخه برق با کابل، یا جمع کردن خودکار کابل موقعی که به جای گیر کرده یا مانعی دارد پرهیز کنید.
  • قبل از جارو کردن چیزهای از قبیل جوراب بچه‌ها یا سکه که ممکن تصادفی وارد لوله جاروبرقی شوند را از روی سطح جمع‌آوری کنید. خیلی از مواقع لوله جاروبرقی به همین طریق مسدود می‌شود، بنابراین اگر جاروبرقی شما خوب کار نمیکند از مسدود نبودن لوله با رد کردن چیزی بلند و باریک مانند دسته طی اطمینان حاصل کنید.
  • فیلترهای جاروبرقی را تمیز یا تعویض کنید.

انتهای پیام

نظر شما چیست؟