دسته‌بندی نشده

تقاضا برای تعمیرات بجای خرید لوازم خانگی نو در چند ماه گذشته افزایش یافته است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: به دلیل افزایش قیمت انواع لوازم خانگی، ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: به دلیل افزایش قیمت انواع لوازم خانگی، تقاضا برای تعمیرات بجای خرید لوازم خانگی نو در چند ماه گذشته افزایش یافته است.

«حمیدرضا غزنوی»  افزود: تمایلی به افزایش بیش از حد قیمت ها بین تولیدکنندگان وجود ندارد چرا که بازار از کشش پذیری قیمتی لازم برخوردار نیست و در این صورت به سمت رکود پیش خواهد رفت.
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ادامه داد: اکنون کارخانجات تولیدی به دلیل گرانی ارز و افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات، محصولات خود را با حداقل سود به فروش می رسانند.
وی با بیان اینکه اکثر شرکت ها محصولاتشان را با قیمت های اواخر سال 97 به فروش می رسانند، گفت: با توجه به افزایش حقوق و دستمزد در روزهای آغازین سال، پیش بینی کرد افزایش قیمتی متناسب با رشد دستمزدها را در لوازم خانگی شاهد باشیم.
غزنوی ظرفیت های تولیدی کارخانجات لوازم خانگی را تا سه برابر نیاز کشور عنوان کرد و گفت: این ظرفیت در یخچال سالیانه تا 1.5 میلیون دستگاه، لباسشویی 1.2 میلیون دستگاه، اجاق گاز یک میلیون دستگاه و تلویزیون 2 میلیون دستگاه است.

** تولید ال. جی و سامسونگ به یک پنجم رسید
وی درخصوص شایعه هایی مبنی بر خروج برندهای مطرح کره ای ال. جی و سامسونگ از کشورمان، گفت: هرچند این موضوع تکذیب شده، اما آمارهای تولید این دو شرکت در پایان سال 97 نسبت به سال پیش از آن به یک پنجم رسیده است.
وی تاکید کرد: در حالی که سایر برندهای لوازم خانگی در ایران با 65 تا 100 درصد داخلی سازی تولید می شوند، اما این رقم برای ال. جی و سامسونگ به مراتب پایین تر است.
پیشتر «عباس هاشمی» مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه برندهای مطرح تولیدکننده لوازم خانگی کره ای از ایران نمی روند، گفته بود: اکنون خطوط تولید شرکت های سامسونگ و ال.جی فعال است و این دو شرکت برنامه ای برای خروج از ایران ندارند.

** کمک به سیلزدگان
به گزارش ایران اکونومیست، وی از تخصیص بودجه ای از طرف وزارت صنعت برای برخی کارخانجات بویژه تولیدکنندگان یخچال های ارزان قیمت برای تامین نیاز سیلزدگان به این کالا خبر داد.
وی بدون اشاره به رقم این بودجه، یادآور شد: مجموع نیاز سیلزدگان به یخچال در حدود 15 هزار دستگاه است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟