فناوری

بخش دوم/بدترین فناوری های جهان را بشناسید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، برخی از محصولات و پروژه های دنیای فناوری در کنار نمونه های موفق با استقبال ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، برخی از محصولات و پروژه های دنیای فناوری در کنار نمونه های موفق با استقبال مواجه نشده و شکست خورده اند که در واقع زمینه ای برای معرفی محصولات موفق از سوی شرکت های فناوری هستند.

در ذیل به برخی از فناوری های شکست خورده اشاره شده است.

HD DVD

شرکت توشیبا با همکاری  NEC  در سال 2006 اچ دی  دی وی دی  را به بازار عرضه کرد که پس از دوسال، در رقابت با بلو ری های سونی شکست خورد و توشیبا ضررمالی 1 میلیارد دلاری را متحمل شد.

سامسونگ گلکسی نوت 7

این محصول سامسونگ علیرغم طراحی و ویژگی های خاص با شکست مواجه شد زیرا سامسونگ به دلیل نقص باتری های گلکسی نوت مجبور به فراخوانی 2.5 میلیون نسخه شد و در نهایت این شرکت در سال 2016 از توقف موقتی تولید آن خبر داد.

اپل نیوتون

اپل نیوتون یک پلتفرم دستیار دیجیتال شخصی بود که توسط اپل توسعه یافت وعنوان یکی از بدترین محصولات اپل را یدک می کشد. این دستیار دیجیتالی دارای پردازنده ARM 110 با فرکانس پردازش 162 مگاهرتز و 8 مگابایت رم بود.

اپل نیوتون به دلیل قیمت بالا، اندازه بزرگ و عدم تشخیص دست خط آن نتوانست در بازار فناوری جهان موفق شود و با ورود آیپد ها از صحنه خارج شد.

مایکروسافت زون

مایکروسافت زون در رقابت با آیپاد اپل معرفی شد و اما برند این مسابقه اپل بود. این محصول یکی از شکست‌های مایکروسافت در حوزه سرویس‌های آنلاین محسوب می‌شود.

نوکیا N-Gage

این محصول نوکیا ترکیبی از یک گوشی هوشمند و کنسول بازی بود که به  دلیل عملکرد ضعیف در طراحی مورد انتقاد قرار گرفت.

تنها 3 میلیون نسخه از این محصول طی دو سال فروخته شد و در سال 2005 فروش آن رسما متوقف شد.

سگوی

این محصول به عنوان یک وسیله نقلیه دوچرخ شناخته می شود که مورد خشنود واقع نشد.این وسیله در اواخر سال 2001 توسط دین کامن ابداع شد و برچسب قیمت 5 هزار دلاری آن مانع از خرید سگوی شد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟