فناوری

اینتل سال 2020 پردازنده 56 هسته ای عرضه می کند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت اینتل یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده پردازنده به شمار می رود که ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت اینتل یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده پردازنده به شمار می رود که هر سال نسل جدیدی از پردازنده های خود را با توان مصرفی کمتر و قدرت بیشتر معرفی می کند. به تازگی این کمپانی پردازنده Xeon Scalable خود از خانواده Cooper Lake را رونمایی کرد.

پردازنده ای که برنامه ریزی شده در سه ماهه نخست سال 2020 عرضه شود. این چیپ جدید حداکثر شامل مدل 56 هسته ای شده و از قابلیت افزایش یادگیری AI بهره می برد. به گفته اینتل پردازنده سری Xeon Platinum 9200 خانواده Cooper Lake از توانایی بالایی در یادگیری هوش مصنوعی بهره می برند.

سری پردازنده های Cooper Lake نه تنها تعداد هسته بالایی دارند، بلکه از حافظه ای با پهنای باند بالاتر هم برخوردار هستند. برای مثال پردازنده Xeon Platinum 8200 در مقایسه Xeon Platinum 9200 به مراتب عملکرد متفاوتی دارد

در اوایل سال 2019 بود که اینتل پردازنده Ice Lake را معرفی کرد و سپس از ژوئن آن را دردسترس قرار داد. پردازنده نسل دهمی این شرکت نیز برنامه ریزی شده طی ماه های آینده معرفی شود.

به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر اطلاعات کامل تری از سوی اینتل بود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟