حمیدرضا غزنوی
اخبار لوازم خانگی

حمیدرضا غزنوی : ویروس کرونا مهم است؛ اما همه چیز نیست

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به اهمیت هشدارهای بهداشتی در ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به اهمیت هشدارهای بهداشتی در خصوص ویروس کرونا گفت، هرچند این مسئله ای بسیار جدی است اما نباید منجر به تخریب چرخه اقتصادی شود چرا که اثرات دیرهنگام اقتصادی آن می‌تواند کشور را وارد بحران بعدی کند و لذا باید با بالابردن سطح بهداشت عمومی، بستری را برای نگهداشت آن ایجاد نمود.

در هیمن رابطه بخوانید:

تبعات ویروس کرونا بر صنعت لوازم خانگی ایران را جدی بگیریم/ صنعت جهان غرق در تراژدی کرونا

حمیدرضا غزنوی افزود : در این ایام که تمام افکار عمومی ویروس کرونا متمرکز شده، متاسفانه چرخ اقتصاد به طرز محسوسی در حال کند شدن است در حالی که برخی تولیدات و یا نحوه تامین آن ها از این بیماری تاثیر نمی گیرد و در سایر حوزه‌ها نیز با بالابردن سطح بهداشت می توان نگرانی مردم را مرتفع نمود، زیرا کند شدن چرخه اقتصادی، طیف وسیعی از مردم را در فشار قرار داده و تبعات آن که می تواند به رکود منجر شود، امنیت داخلی و خارجی را به خطر خواهد انداخت.

وی با انتقاد از برخی تصمیمات حوزه اقتصادی سلامت، ادامه داد: درحال حاضر پاشنه آشیل ایران، اقتصاد است و آنچه دشمنان روی آن فشار می آورند نیز همین است و نباید بگذاریم ویروس کرونا به بیماری در اقتصاد منجر شود و درمان آن بسیار هزینه بر تر از درمان بیماری فعلی است و باید در این خصوص برنامه و سناریوهای مشخص داشته باشیم. اما متاسفانه سرعت تصمیم گیری‌ها در این موضوعات مناسب نیست.

خواندن این مطلب را از دست ندهید:

ضدعفونی کردن وسایل خانه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران، با اشاره به حرکت صحیح شورای پول و اعتبار در خصوص تعویق اقساط قرض الحسنه‌ها و تولیدی‌ها، اضافه کرد: ما هشدار می دهیم که برای عبور از این بحران نیاز به حضور مردم است با صرف خانه نشینی موضوع حل نمی‌شود و از سوی دیگر کارآفرینان و تولیدکنندگان باید فارغ از حیطه صنعتی خود، مسئولیت اجتماعی را در بهداشت و سلامت مردم بپذیرند که اگر در این خصوص کوتاهی کنند، تبعات آن، دامنگیر خودشان خواهد شد و با صرف خانه نشینی موضوع حل نخواهد شد.

وی اضافه کرد: در این خصوص اعضای مجمع کارآفرینان به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان بخشی خصوصی، در حال اقداماتی برای کمک به مردم در شرایط فعلی هستند.

غزنوی با بیان اینکه با شروع بیماری ویروس کرونا، بورس جهانی 6 هزار میلیارد دلار ارزش خود را از دست داده و در چین مصرف نفت بیش از 25% کاهش پیدا کرده و رشد اقتصادی آن نیز 1.5% کاهش یافته و حتی پیش بینی می شود قیمت نفت تا 40$ کاهش یابد که درآمدهای حاصل از فروش و مشتقات آن را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد، تاکید کرد این موضوعی بسیار حساس تر از یک موضوع بهداشتی است و باید از بحرانی شدن جریان جلوگیری کرد و این مهم با تاکید بر بهداشت در یک سطح بسیار بالاتر، قاطع با نظارت دقیق و پرهیز از پرداخت صرف به موضوع درمان اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید :

ویروس کرونا چراغ بازار شب عید لوازم خانگی را خاموش کرد

وی افزود: از دیگر راهکارها می تواند به، حمایت از فروشگاه‌های آنلاین و استارتاپ ها، فریز چک ها و اقساط تسهیلات تولیدی‌ها و راه اندازی خط اعتباری جدید برای اعطای کمک‌های کم بهره به بنگاه های اقتصادی متضرر شده و تقویت دیپلماسی اقتصادی به خصوص برای افزایش صادرات، اشاره کرد.

لازم به ذکر است، در حال حاضر کشورهایی نظیر کره جنوبی و ژاپن ارتقا سطح بهداشت را برای جلوگیری از رکود اقتصادی در اولویت خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟