اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید سینک ظرفشویی و نکاتی که نمی دانید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سینک ظرفشویی به سبب تماس مستقیم با مواد غذایی و کاربرد فراوان یکی از ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سینک ظرفشویی به سبب تماس مستقیم با مواد غذایی و کاربرد فراوان یکی از مهمترین بخش های هر خانه و در واقع آشپزخانه است.افراد برای شستشوی سبزیجات، میوه، گوشت … و به عبارت دیگر آماده کردن غذا و تمیزکاری از این عضو حیاتی آشپزخانه استفاده می کنند که به دلیل کاربرد مکرر و قرار گرفتن در معرض رطوبت احتمال خراب شدن آن وجود دارد و در نتیجه باید پیش از خرید نکاتی را بدانید تا انتخاب مناسبی داشته باشید. به همین منظور در مطلب راهنمای خرید سینک ظرفشویی تلاش شده تا به بررسی این موارد پرداخته شود.

مطالعه راهنمای خرید سینک ظرفشویی به مشتریان کمک می کنند تا با انواع سینک ها، قیمت و بهترین مدل آن ها آشنا شوند و خریدی هوشمندانه داشته باشند.ضمن این که با خواندن این مطلب می توان به راحتی سینک مناسب هر آشپزخانه ای را پیدا کرد و احتمال بروز هر گونه مشکلی را به حداقل رساند.پیش از پرداختن به نکات پیش از خرید سینک ظرفشویی بهتر است که انواع سینک ظرفشویی بررسی شود تا مشتریان در بازار دچار سردرگمی نشوند.

انواع سینک ظرفشویی

انواع سینک ظرفشویی

سینک های ظرفشویی از جهات بسیاری دسته بندی می شوند و آگاهی از انواع سینک ظرفشویی و مزایا و معایب هر کدام در هنگام انتخاب به مشتریان کمک می کند و  به همین دلیل ذکر آن ها در مطلب راهنمای خرید لوازم خانگی ضروری است. دسته بندی سینک های ظرفشویی بر اساس طراحی به شرح ذیل است:

انواع سینک ظرفشویی بر اساس طراحی
  • سینک ظرفشویی توکار : در این نوع سینک که یکی از متداول ترین نسخه های موجود در بازار است،  سینک در قسمت داخلی کانتر نصب شده و به همین دلیل به آن توکار می گویند.  توجه داشته باشید که جنس کانتر در این مدل باید ضد آب باشد که می توان از پیشخوان های گرانیتی کمک گرفت. از مزایای آن می توان به تمیز کردن آسان و عدم ایجاد برآمدگی و لبه در سطح کار اشاره کرد که البته کمی هزینه بر است.

سینک ظرفشویی توکار

 

  • سینک ظرفشویی تک لگن : این سینک ها معمولا برای استفاده در آشپزخانه های کوچک ایده آل بوده و به دلیل گود بودن لگن برای شستشوی ظروف بزرگ و قابلمه مناسب است. سینک ظرفشویی تک لگن برای شستشوی حجم زیادی از ظروف و استفاده خانواده های پرجمعیت توصیه می شود اما از قابلیت چند کاره بودن برخوردار نیست.

 

  • سینک ظرفشویی دو لگن : امروزه استفاده از سینک ظرفشویی دو لگن رایج تر شده و افراد زیادی تمایل به خرید این نوع سینک دارند. این مدل معمولا دارای دو لگن در اندازه های یکسان است که از یک لگن برای کف مالی استفاده می شود و دیگری برای آبکشی ظروف کاربرد دارد. امکان شستشوی میوه و سبزی و یا ظروف به طور همزمان در سینک ظرفشویی دو لگن وجود دارد و در واقع شستشو راحت تر است. البته معمولا این مدل ها از عمق کمتری برخوردار هستند و برای شستشوی ظروف بزرگتر گزینه ی خوبی تلقی نمی شوند.

راهنمای خرید سینک ظرفشویی دو لگن

  • سینک ظرفشویی روکار : در این مدل، لبه سینک بر روی صفحه قرار می گیرد و به همین دلیل به آن روکار می گویند. نصب سینک ظرفشویی روکار در مقایسه با نسخه های توکار راحت تر بوده و قیمت کمتری نیز دارند. باید توجه داشته باشید که هنگام نصب حتما درز بین صفحه و سینک را سیلیکون بزنید. این مدل تنوع زیادی در بازار دارد اما به دلیل قرارگیری لبه بر روی پیشخوان امکان خراب شدن صفحه وجود دارد و از طرفی دیگر تمیز کردن در این مدل سخت تر است.

 

  • سینک ظرفشویی چند لگن : این مدل ها در مقایسه با نسخه های تک و یا دو لگن کمتر در بازار موجود است. طراحی خاص مشخصه اصلی سینک ظرفشویی چند لگن است و به راحتی می توان به طور همزمان چندین ظرف را شست. معمولا لگن های این مدل کوچک بوده و برای شستشوی ظروفی مانند قابلمه و دیس کاربرد ندارد.

سینک ظرفشویی چند لگن

  • سینک ظرفشویی صفحه دار : این نسخه مجهز به یک صفحه زهکشی شده و یک یا دو لگن است که از صفحه آن برای قرار دادن ظروف و یا میوه های شسته شده استفاده می کنند. تمیز کردن در این مدل ها به دلیل هم سطح بودن پیشخوان با صفحه سینک ها راحت تر بوده اما معمولا اندازه لگن های این نسخه کوچک است.

سینک ظرفشویی صفحه دار

  • سینک ظرفشویی مدل پیشخوان : طراحی شیک این مدل ها در نگاه نخست جلب توجه می کند و ساخت آن ها به گونه ای است که قسمتی از جلوی سینک ظرفشویی از کانتر بیرون می زند. سینک ظرفشویی مدل پیشخوان دارای عمق مناسبی بوده و تمیز کردن آن ها به راحتی انجام می شود.
خرید سینک ظرفشویی پیشخوان
بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید قابلمه/قیمت انواع سرویس قابلمه چه قدر است؟
انواع سینک ظرفشویی بر اساس  متریال
  1. سینک ظرفشویی چدنی : همان طور که از نام این نوع سینک مشخص است، از چدن برای ساخت سینک ظرفشویی چدنی استفاده می شود و همین به دلیل دوام بالایی دارند.

مزایا: دوام و استحکام بالا، صدای کم هنگام شستشو، تنوع رنگی بالا و عدم ایجاد خراش خوردگی

معایب: قیمت بالا در مقایسه با نسخه های استیل ضد زنگ و وزن سنگین

2. سینک ظرفشویی استیل ضد زنگ : این سینک ها از رایج ترین نسخه های موجود در بازار بوده که برای ساخت سینک ظرفشویی استیل ضد زنگ از نیکل و کروم استفاده شده است.

مزایا: شستشو و تمیز کردن راحت، قیمت پایین، نسبتا با دوام و دارای تنوع بالا

معایب: امکان خراش خوردگی وجود دارد و ایجاد سر و صدا هنگام شستشو

سینک ظرفشویی استیل ضد زنگ

3. سینک ظرفشویی مسی : این سینک های ظرفشویی به دلیل زیبایی و طراحی کلاسیک مورد توجه مشتریان قرار می گیرد و ظاهر جالبی به آشپزخانه می شود.

مزایا: مقاوم در برابر خوردگی و استحکام بالا، تمیز کردن راحت

معایب: امکان تیره شدن سینک ظرفشویی مسی به مرور زمان وجود دارد.

. سینک ظرفشویی مسی

4. سینک ظرفشویی سرامیکی : این مدل ها بیشتر در گذشته رایج بوده و امروزه کمتر از آن ها استفاده می شود.

مزایا: ظاهر درخشنده و قیمت مناسب

معایب: امکان شکسته شدن آن ها وجود دارد

سینک ظرفشویی سرامیکی

5. سینک ظرفشویی سنگی : در ساخت این مدل از سنگ طبیعی و مصنوعی استفاده می شود که در مدل های مختلف نظیر مرمر، کورین و صابونی روانه بازار می شود که در ادامه به مزایا و معایب هر کدام پرداخته شده است.

مزایا سینک ظرفشویی سنگ کورین: مقاوم در برابر خش خوردگی، لکه، باکتری و قارچ و همچنین دارای تنوع رنگی بالا

معایب سینک ظرفشویی سنگ کورین: قیمت بالا

مزایا سینک ظرفشویی سنگ مرمر : ظاهر زیبا و لوکس، مقاومت بسیار بالا

معایب سینک ظرفشویی سنگ مرمر: امکان شکسته شدن ظروف و کدر شدن سینک وجود دارد

مزایا سینک ظرفشویی سنگ صابونی: قابل برش در طرح و اندازه های مختلف، تمیز شدن راحت

معایب سینک ظرفشویی سنگ صابونی: قیمت بالا، امکان ایجاد خراش وجود دارد و وزن بالا

خرید سینک ظرفشویی سنگی

6. سینک ظرفشویی گرانیتی : برای ساخت این مدل ها از دو ماده کوارتز و گرانیت استفاده می شود و همین منجر به دوام بالای سینک ظرفشویی گرانیتی شده است.

مزایا: استحکام و دوام بالا، تنوع رنگی بالا سینک ظرفشویی گرانیتی و عدم باقی ماندن لکه

معایب: در برخی از مدل های سینک ظرفشویی گرانیتی جای نصب شیر آب وجود ندارد، وزن بالا و امکان آسیب دیدن ظروف شکستنی

سینک ظرفشویی گرانیتی

7. سینک ظرفشویی شیشه ای : طراحی این سینک های بسیار خاص بوده و به منظور هماهنگی با دکوراسیون آشپزخانه و هود و گازهای شیشه ای طراحی شده است.

مزایا: استفاده از ترکیبات استیل ضد زنگ در ساخت آن و هماهنگی با هود و اجاق گاز های شیشه ای

معایب: تمیز شدن سخت و دشوار، عدم استحکام بالا، باقی ماندن لکه و امکان شکستگی

سینک ظرفشویی گرانیتی

نکات پیش از خرید سینک ظرفشویی

بعد از آشنایی با انواع سینک های ظرفشویی حالا نوبت به بررسی نکات پیش از خرید سینک ظرفشویی رسیده است. فضای آشپزخانه، قیمت، جنس و نوع سینک از جمله مواردی است که مشتریان در هنگام خرید به آن ها توجه می کنند. در مطلب راهنمای خرید لوازم خانگی سعی شده تا تمام جوانب برای خریدی مطمئن و آسان در نظر گرفته شود.

راهنمای خرید سینک ظرفشویی

فضای آشپزخانه و اندازه سینک ظرفشویی یکی از مهمترین نکات پیش از خرید سینک ظرفشویی است که نباید از آن غافل شد. فضای مورد نظر را با دقت تمام اندازه گیری کرده و با توجه به بودجه و نیاز خود اقدام به خرید کنید. همان طور که گفته شد، سینک های ظرفشویی تک لگن در مقایسه با سینک های ظرفشویی دو و یا چند لگنه عمق بیشتری دارد و در نتیجه برای شستشوی ظرف های بزرگ و خانواده های پرجمعیت کاربرد دارد. از طرفی دیگر، سینک های چند لگنه اندازه بزرگ تری دارند و برای آشپزخانه های کوچک توصیه نمی شود.

دومین نکته ای که در هنگام خرید نباید از آن غافل شد، جنس سینک ظرفشویی است که در بالا به بررسی مزایا و معایب هر کدام پرداخته شود و با توجه به نیاز و بودجه خود می توانید یکی از مدل ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال جنس برخی از نسخه های به گونه ای است که صدای کمتری تولید می کنند و این مزیت برای اکثر افراد مهم است.

راهنمای خرید سینک ظرفشویی

شیب و ضخامت سینک از جمله مواردی است که پرداختن به آن در مطلب راهنمای خرید سینک ظرفشویی الزامی است. زیرا در صورت عدم توجه به آن با مشکلاتی نظیر سفید شدن سطح سینک مواجه خواهید شد. ضخامت مناسب برای سینک ظرفشویی حدود 15 الی 18 عنوان شده است و توصیه می شود که سینک هایی را خریداری کنید که در کف آن ها مسیری شیب دار طراحی شده باشد.

قیمت و یا بودجه در انتخاب نوع سینک بسیار موثر است. زیرا برند های زیادی در ایران فعالیت می کنند و قیمت با توجه به برند و جنس و کیفیت سینک متغیر است. بهتر است که پس از تعیین کردن بودجه سپس به سراغ جنس، نوع کابینت، میزان استفاده و فضای آشپزخانه بروید و در صورت لزوم با یک متخصص مشورت کنید.

بهترین سینک ظرفشویی یا سینک ظرفشویی چه مارکی خوبه ؟

سوالاتی مانند بهترین سینک ظرفشویی یا سینک ظرفشویی چه مارکی خوبه ؟ ذهن بسیاری از مشتریان را هنگام خرید درگیر کرده است که در این بخش قصد داریم تا به آن ها پاسخ دهیم. اگرچه برخی از مدل ها از کیفیت مناسبی برخوردار هستند اما برای فضای مورد نظر کاربر مناسب نیست و بیشتر افراد باید به دنبال انتخاب متناسب ترین مدل برای خانه خود باشند.

راهنمای خرید بهترین سینک ظرفشویی

پاسخ به سوالات بهترین سینک ظرفشویی یا سینک ظرفشویی چه مارکی خوبه  به دلیل تنوع بالای این محصولات در بازار و حضور تعداد زیادی از تولید کننده های خارجی و ایرانی کمی سخت به نظر می رسد اما برای راحتی مشتریان بهترین سینک ظرفشویی خارجی و ایرانی مورد بررسی قرار داده ایم.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

با بهترین سینک های ظرفشویی موجود در بازار ایران آشنا شوید

بهترین سینک ظرفشویی خارجی و ایرانی

فاکتورهای زیادی برای انتخاب بهترین سینک ظرفشویی خارجی مورد توجه قرار می گیرد اما باید توجه داشته باشید که تمامی مدل های موجود در بازار اعم از خاجی و ایرانی باید دارای استانداردهای لازم باشند. یکی دیگر از مواردی که در شرایط امروز بازار لوازم خانگی بیشتر به آن پرداخته می شود، موضوع قیمت است که در اغلب مواقع، نمونه های خارجی قیمت بیشتری نسبت به مدل های داخلی دارند. در ادامه لیستی از انواع سینک های ظرفشویی گردآوری شده است.

سینک اخوان ظرفشویی اخوان کد 4

یکی از سوالات متداولی که از سوی مخاطبان بارها مطرح شده، مربوط به انواع سینک ظرفشویی اخوان می شود.  تولیدکننده ایرانی اخوان سال ها است که در این زمینه فعالیت می کند و توانسته رضایت مشتریان را کسب کند.

برای اطلاعات بیشتر از انواع سینک ظرفشویی اخوان می توانید به سایت این شرکت مراجعه کرد و مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید اما در این بخش یکی از محصولات این شرکت مورد بررسی قرار گرفته است.

سینک اخوان ظرفشویی اخوان کد 4

مشخصات

ابعاد: 500 × 1000

نوع: توکار

همراه با سیفون و  زیر آب

دارای تخته برش و سبد میوه شور

قیمت سینک ظرفشویی اخوان : 1472000 تومان

بیشتر بدانید:

خانه استیل البرز در ایران مال افتتاح شد+گزارش ویدیو 
سینک ظرفشویی استیل البرز کد 736

سینک ظرفشویی استیل البرز کد 736

مشخصات

ابعاد: 600 × 1200 میلی‌متر

نوع: رو کار

همراه با سیفون معمولی

جنس سینک: استیل

قیمت سینک ظرفشویی استیل البرز: 1599000 تومان

سینک توکار فاستر ایتالیا کد ۱۳۱۲۰۶۱/۲

سینک توکار فاستر ایتالیا کد ۱۳۱۲۰۶۱/۲

مشخصات

ابعاد: 50*116 سانتی متر

نوع: رو کار

عمق لگن: 21 سانتی متر

قیمت سینک توکار فاستر: نا مشخص

سینک ظرفشویی  آلمانی  مدل Element D200 شاک

سینک ظرفشویی  آلمانی  مدل Element D200 شاک

مشخصات

جنس: گرانیت

ابعاد: 50*116 سانتی متر

نوع: توکار

عمق لگن: 20 سانتی متر

مجهز به زیر آب اتومات

سینک ظرفشویی آلمانی : 4200000 تومان

سینک ظرفشویی آلمانی شاین کد 518

مشخصات

جنس: گرانیت

ابعاد: 50*116 سانتی متر

نوع: توکار

ضد حرارت، ضد لکه و آنتی باکتریال

سینک ظرفشویی آلمانی شاین: 2790000

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟