علت بوی سوختگی جارو شارژی
آموزش

علت بوی سوختگی جارو شارژی چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ما در این مطلب قصد داریم به علت بوی سوختگی جارو شارژی بپردازیم تا هنگام ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ما در این مطلب قصد داریم به علت بوی سوختگی جارو شارژی بپردازیم تا هنگام استفاده از این وسیله اگر بو بدی را احساس کردید در صورت امکان بتوانید آن را برطرف نمایید. از آنجایی که جارو وسیله ای است که نقش اساسی در تمیز کردن خانه دارد، یکی از مهم ترین لوازم خانگی به شمار می آید. در بین انواع جارو های موجود در بازار تنها جاروبرقی و جارو شارژی بیشترین کاربران را دارند به همین خاطر تولیدکنندگان لوازم خانگی از گذشته تاکنون جارو شارژی و برقی ها مختلف با قابلیت های متفاوت به بازار عرضه نموده است. با این حال ممکن است گاهی اوقات جارو شارژی و یا جاروبرقی ها به دلایل گوناگون دچار مشکل شوند.

علت بوی سوختگی جارو شارژی

همانطور که گفته شد موضوع اصلی این مطلب بررسی علت بوی سوختگی جارو شارژی است اما به این موارد نیز اشاره خواهیم کرد.

  • علت بوی بد جارو شارژی
  • علت بوی سوختگی جاروبرقی
  • علت بوی بد جاروبرقی

به درخواست کاربران به برخی از موضوعات دیگر مربوط به جاروبرقی به طور خلاصه خواهیم پرداخت این موضوعات شامل موارد زیر می شود.

علت بوی سوختگی جارو شارژی

  • علت صدای ناهنجار جاروبرقی
  • علائم سوختن جاروبرقی
  • علت صدای بد موتور جاروبرقی
  • علائم تمام شدن ذغال جاروبرقی

علت بوی سوختگی جارو شارژی

علت بوی سوختگی جارو شارژی

همانطور که گفته شد جارو شارژی در تمیز کردن گرد و غبار های خانه نقش مهمی را ایفا می کند و در صورتی که هر گونه مشکلی برای این دستگاه رخ دهد باید به آن رسیدگی کرد و نباید ساده از کنار آن عبور کرد. به همین خاطر ما در این بخش از متن ابتدا علت بوی سوختگی جارو شارژی و علت بوی بد جارو شارژی را نام خواهیم برد. در ادامه راه کار ها و پیشنهاداتی برای رسیدگی و رفع آن نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

زمانی که شما جارو شارژی را روشن می کنید و یا آن را به داکت شارژ متصل می کنید ممکن است بوی بدی یا بوی سوختگی را احساس کنید و این موضوع برایتان بسیار نگران کننده باشد. به طور کلی بوی سوختگی وسایل برقی اعلام کننده وجود یک مشکل و خرابی در دستگاه است به همین خاطر به محض استشمام بوی سوختگی از جارو شارژی و یا جاروبرقی خود باید علت آن را بررسی کنید.

علت بوی سوختگی جارو شارژی

    1. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از اتمام کار با جارو شارژی زمانی که دستگاه را به داکت شارژ متصل می کنید بوی سوختگی به مشامتان برسد. در این شرایط علت بوی بد جارو شارژی ممکن است مربوط به داکت شارژر باشد که به برق متصل می شود. بهتر است جارو را به دستگاه متصل ننمایید و در سریع ترین زمان ممکن از یک تعمیر کار ماهر بخواهید نگاهی به تمامی قطعات دستگاه بیندازد.
    2. برخی از جارو شارژی ها مجهز به یک سیم برق بوده که با اتصال به برق می توان آن را به طور مستقیم شارژ نمود، اگر هنگام اتصال این نوع جارو شارژی به برق بوی سوختگی حس کردید علت آن می تواند مربوط به پریز برق باشد. در این شرایط به هیچ وجه دستگاه را به برق متصل ننماید و به یک تعمیرات لوازم خانگی مراجعه نماید.
    3. گاهی اوقات ممکن است هنگام جارو زدن خانه ناگهان بوی بدی را از سوی دستگاه استشمام نمایید. قبل از هر کاری جارو را خاموش کنید زیرا این بو قطعا مربوط به یکی از قطعات داخلی دستگاه است. بی توجهی به این موضوع می تواند منجر به سوختن جارو شارژی شود پس ساده از کنار آن عبور نکنید و در اسرع وقت به آن رسیدگی کنید.
    4. یکی از مهم ترین اصول نگهداری از جاروبرقی و جارو شارژی خالی کردن کیسه و تمیز کردن فیلتر آن است. اما برخی از ما از این موضوع قافل می شویم. یکی از علت های بوی سوختگی جاروشارژی پر بودن کیسه جارو و یا کثیف بودن فیلتر است به طوری که با وجود این دو مشکل فشار زیادی به دستگاه وارد می ود در نتیجه ممکن است دستگاه داغ شود و در اثر داغ شدن آن بویی شبیه به سوختگی احساس کنید.

پر بودن کیسه جاروبرقی بر عملکرد دستگاه تاثیر مستقیم می گذارد در واقع علت زیاد شدن صدای جاروبرقی، علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی و علت کم شدن مکش به

شمار می آید.

علت بوی بد جارو شارژی

نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که علت بوی سوختگی جارو شارژی می تواند با علت بوی بد جارو شارژی متفاوت باشد. اگر چه هر دو بو ناخوشایند و نگران کننده است اما می تواند علت متفاوتی داشته باشد به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا علت بوی بد جارو شارژی را نیز برایتان نام ببریم.

علت بوی سوختگی جارو شارژی

  1. برخی از جاروشارژی ها قابلیت جمع آوری آب را دارند و می تواند مایعات را به کمک آن ها از کف خانه جمع نمود. به همین خاطر ممکن است هنگام تی کشیدن تکه ای از مواد غذایی وارد مخزن جمع آوری مایعات شود و بعد از مدتی بوی گندیده شدن ایجاد شود. این بو با تخلیه محفظه جمع آوری آب از بین خواهد رفت پس جای نگرانی وجود ندارد.
  2. از دیگر علت های بوی بد جارو شارژی پر بودن مخزن جارو بوده، هنگامی که مواد غذایی داخل مخزن جمع شده باشد می تواند بوی بدی را ایجاد کند.
بیشتر بخوانید:

قیمت انواع جارو شارژی موجود در بازار لوازم خانگی ایران

از بین بردن بوی سوختگی جارو شارژی

علت بوی سوختگی جارو شارژی

در این قسمت از متن به شما چند راه کار ساده برای از بین بردن بوی سوختگی جارو شارژی ارائه خواهیم داد. همانطور که می دانید بوی سوختگی می تواند مربوط به خرابی یکی از قطعات جارو شارژی باشد که در این شرایط حتما باید با یک تعمیر کار تماس بگیرید تا فردی متخصص جارو را بررسی کند.

اما قبل از این کار بهتر است چندین راه کار ساده را امتحان نمایید زیرا احتما این وجود دارد که بوی سوختگی به خاطر مشکل قطعات داخلی نباشد و به راحتی برطرف شود.

علت بوی سوختگی جارو شارژی

خالی نمودن مخزن زباله ها و مایعات اولین اقدامی است که باید بعد از استشمام بوی سوختگی انجام دهید. همچنین در قدم بعدی می توانید فیلتر جارو را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض و یا تمیز نمایید سپس جارو شارژی را روشن نمایید و چک کنید که بوی سوختگی می دهد یا خیر.

همچنین به شما پیشنهاد می کنیم تا پایه شارژر جارو و پریز متصل به آن را نیز تعویض کرده و بعد دوباره دستگاه را روشن کنید تا بوی سوختگی بررسی شود. لازم است بدانید که زمان استفاده از جارو شارژی را کوتاه نماید تا به دستگاه فشار وارد نشود. اگر فشار زیادی به دستگاه وارد شود علاوه بر بوی سوختگی باید شاهد سوختن خود جارو باشیم.

علت بوی سوختگی جارو شارژی

در نهایت اگر مشکل بوی سوختگی ب روش های فوق از بین نرفت باید از یک متخصص ماهر جهت بررسی و تعمیر جارو شارژی کمک بگیرید.

جاروبرقی

بیشتر بخوانید:

جاروبرقی بهتر است یا جارو شارژی ؟

همانطور که می دانید موضوع اصلی این متن مربوط به بوی سوختگی جاروشارژی است اما به درخواست برخی از کاربران به طور خلاصه برخی از موضوعات مربوط به جاروبرقی را نیز توضیح خواهیم داد. ما در این بخش علت بوی سوختگی جاروبرقی ، علت صدای ناهنجار جاروبرقی ، علائم سوختن جاروبرقی ، علت بوی بد جاروبرقی و علت صدای بد موتور جاروبرقی را نام خواهیم برد.

علت بوی سوختگی جاروبرقیعلت بوی سوختگی جارو شارژی

بوی سوختگی جاروبرقی هم اندازه بوی سوختگی جارو شارژی نیز نگران کننده بوده و به رسیدگی بیشتری نیاز دارد زیرا جاروبرقی های امروزه دوام و کارایی بالایی دارند. اما گاهی اوقات جای نگرانی نیست زیرا علت بوی سوختگی جاروبرقی بسیار ساده تر از چیزیست که فکرش را بکنید. با ما همراه باشید تا با با علت آن های آن بیشتر آشنا شوید.

  • پر بودن کیسه جاروبرقی
  • مشکل برق ساختمان
  • گرفتگی لوله های جاروبرقی
  • کثیفی فیلتر
  • مشکل تهویه هوا دستگاه
  • گیر کردن اجسامی مثل مو و یا نخ در غلتک و برس جارو
  • اتصال کوتاه در مدار جارو

علت صدای ناهنجار جاروبرقی و علت صدای بد موتور جاروبرقی

علت بوی سوختگی جارو شارژی

در این قسمت به علت صدای ناهنجار جاروبرقی و علت صدای بد موتور جاروبرقی می پردازیم . ما در یک مطلب به طور کامل علت صدای زیاد جاروبرقی را توضیح داده ایم که می توانید با مطالعه کامل آن با علت این مشکل جاروبرقی آشنا شوید.

  • پر شدن مخزن زباله جاروبرقی
  • مسدود بودن یا سوراخ شدن لوله های دستگاه
  • بیش از حد کثیف بودن فیلتر
  • خرابی بلبرینگ
  • خراب شدن موتور جاروبرقی
  • پوسیدن قطعات داخلی

علائم سوختن جاروبرقی

سوختن جاروبرقی با علائم زیادی همراه است اما رایج ترین علائم سوختن جاروبرقی را برایتان نام خواهیم برد

  • روشن نشدن جاروبرقی
  • داغ شدن بدنه جارو
  • کاهش تدریجی مکش
  • سر و صدای زیاد به همراه بوی سوختگی
  • خاموش شدن ناگهانی دستگاه

علائم تمام شدن زغال جاروبرقی

زغال جاروبرقی نقش رسانا الکتریکی را در جارو ایفا می کند و مهم ترین علائم تمام شدن زغال جاروبرقی جرقه زدن است. در واقع زغال جارو بخشی از موتور بوده که از گرافیت ساخته شده که ر اثر اصطکاک از بین می رود.

کلام آخر

علت بوی سوختگی جارو شارژی

زمانی که با مشکلی مواجه می شوید به دنبال عیب یابی جارو شارژی خود باشید تا مشکل سریع تر برطرف شود. همچنین سعی کنید در حفظ و نگهداری از جاروشارژی خود کوشا باشید تا عمر مفید آن افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟