علت صدای زیاد جاروبرقی
آموزش

علت صدای زیاد جاروبرقی هنگام کارکردن چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جاروبرقی ها از آن دسته لوازم خانگی به شمار می روند که هنگام روشن بودن سر و ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جاروبرقی ها از آن دسته لوازم خانگی به شمار می روند که هنگام روشن بودن سر و صدای زیادی تولید می کنند اما شرکت ها با به کارگیری فناوری های روز دنیا صدای آزار دهنده جاروبرقی ها را تا حدی کم کرده اند. گاهی اوقات ممکن است هنگام جارو کشیدن متوجه صدای غیر معمول و ناهنجار جاروبرقی شویم. در این شرایط باید علت صدای زیاد جاروبرقی را پیدا کرده سپس به درست کردن آن اقدام کنیم.

علت صدای زیاد جاروبرقی را بدانید!

صدای جاروبرقی همیشه هنگام جارو کشیدن منزل برای اعضای خانه و خانواده آزار دهنده بوده و افراد وقتی قصد تمیز کردن خانه را دارند زمانی را انتخاب می کنند که کسی در خانه نباشد و مزاحمتی برای افراد خانواده ایجاد نشود. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث علت صدای زیاد جاروبرقی یا علت تغییر صدای موتور جاروبرقی می شود.

علت صدای زیاد جاروبرقی

در بعضی از روزها ممکن است شما اشتباهی متوجه صدای زیاد جاروبرقی شوید و صدای جاروبرقی حالت عادی خود را داشته باشد ولی برای مطمئن شدن از صدای جاروبرقی می توانید غاز یک دسی بل سنج استفاده کنید. توجه داشته باشید که یک جاروبرقی در اندازه متوسط باید میزان صدایی برابر با 80 دسی بل (صدایی شبیه به مخلوط کن) داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نکاتی از تمیز کردن جاروبرقی که نمی دانید!

علت صدای زیاد جاروبرقی

اگر با اندازه گیری صدای جاروبرقی متوجه شدید که از حالت عادی خود خارج شده باید به دنبال علت هایی مانند علت کم و زیاد شدن دور موتور جاروبرقی و علت تغییر صدای موتور جاروبرقی باشید.

علت کم و زیاد شدن دور موتور جاروبرقی

دلایل مختلفی جهت علت کم و زیاد شدن دور موتور جاروبرقی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود. در برخی موارد ممکن است کیسه زباله جاروبرقی پر شده باشد و باعث می شود دور موتور کم یا زیاد شود و در نهایت نتواند به خوبی آشغال های روی سطوح را جمع کند. پس برای حل این مشکل ساده قبل از پر شدن کامل کیسه حتما آن را تخلیه کنید.

علت صدای زیاد جاروبرقی

از دیگر علت کم و زیاد شدن دور موتور جاروبرقی می توان گرفتگی یا سوراخ شدن لوله های رابط جاروبرقی را نام برد. اگر با این مشکل روبرو شدید فقط کافیست پارچه یا پلاستیکی که در آن گیر کرده را در بیاورید یا در صورت لزوم لوله را با آب بشویید تا از رفع گرفتگی آن اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید:

پرفروش ترین جارو شارژی های بازار ایران کدامند؟

علت صدای زیاد جاروبرقی

زمانی که فیلتر جاروبرقی بیش از حد کثیف می شود، صدای ناهنجاری از موتور جاروبرقی تولید شده و کاربران برای رفع این مشکل باید هر چندوقت یکبار به شستن و تمیز کردن فیلتر بپردازند.

خرابی بلبرینگ جاروبرقی در برخی موارد موجب می شود صدای بسیار زیادی از جاروبرقی به گوش برسد و سبب درگیری آرمیچر با کفشک های قطب هسته می شود. برای تعمیر یا رفع این مشکل آن را بررسی کنید و به تعویض بلبرینگ جاروبرقی بپردازید.

بیشتر بخوانید:

احتمال آلودگی جارو برقی به کرونا وجود دارد

علت تغییر صدای موتور جاروبرقی

علت تغییر صدای موتور جاروبرقی دلایل مختلفی دارد که افراد باید ابتدا به پیدا کردن علت ها بپردازند. برای پیدا کردن علت کم و زیاد شدن دور موتور جاروبرقی اول نازل، لوله مکش، فیلتر خروجی، لوله تلسکوپی و دسته جاروبرقی را بررسی کنید.

علت صدای زیاد جاروبرقی

ابتدا سر دسته ی جاروبرقی را از قسمت بدنه دستگاه جدا کرده و آن را چک کنید که صدای موتور تغییری کرده یا نه؟ بعد از این کار تمامی قسمت های جاروبرقی را از یکدیگر جدا کنید و تا زمانی که علت تغییر صدای موتور جاروبرقی تغییر پیدا کند آن ها را امتحان کنید. زیرا در نهایت یکی از قسمت های جاروبرقی ممکن است به مشکل برخورده باشد.

بیشتر بخوانید:

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی چیست؟

علت صدای زیاد جاروبرقی پارس خزر

همانطور که در مطالب فوق یاد شده، صدای زیاد جاروبرقی دلایل بسیاری دارد که می تواند به اجزای دستگاه مرتبط باشد. جاروبرقی ها در برندهای مختلفی روانه بازار لوازم خانگی می شود. علت صدای زیاد جاروبرقی پارس خزر نیز همانند جاروبرقی های برند های دیگر می تواند دلایل مشابهی داشته باشد.

علت صدای زیاد جاروبرقی

از علت صدای زیاد جاروبرقی پارس خزر می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • پر شدن بیش از حد کیسه جاروبرقی
  • گیر کردن آشغال و پارچه در لوله خرطومی جاروبرقی
  • خراب شدن موتور جاروبرقی
  • محکم تعبیه نشدن موتور جاروبرقی در جای خود
  • پوسیدگی قطعات داخلی جاروبرقی
بیشتر بخوانید:

ارزان ترین جارو برقی های بازار ایران

علت صدای زیاد جاروبرقی پاناسونیک

گفته شد که صدای بلند جاروبرقی برندهای مختلف به یکدیگر شباهت دارد زیرا آن ها از اجزای مشابهی بهره می برند. علت صدای جاروبرقی پاناسونیک علاوه بر دلایل یاد شده می تواند از فن یا موتور جاروبرقی باشد. برای اینکه تشخیص دهید صدای زیاد جاروبرقی تان از فن یا موتور است آن باید مراحل زیر را بررسی کنید.

علت صدای زیاد جاروبرقی

برای یافتن علت صدای زیاد جاروبرقی پاناسونیک از طریق فن یا موتور باید پوشش روی جاروبرقی را باز کنید. موقعیت فن و موتور درون جاروبرقی را با استفاده از دفترچه راهنمای آن بررسی کنید. تمامی پیچ هایی که محفظه رویی پلاستیکی جاروبرقی را نگه داشته اند باز کنید و اجزای دیگری که برای دسترسی به موتور نیاز به خارج کردن آن ها است را نیز باز کرده و آن ها را نیز بررسی کنید.

علت صدای زیاد جاروبرقی

برای اطمینان از سالم بودن پره های فن ابتدا آن ها را چک کنید که پره ها آسیب ندیده باشند. حتما مطمئن شوید که با چرخاندن فن با دستتان از موتور جدا نمی شود. پره های آسیب دیده را چون قادر به چرخش نیستند تعویض کنید و در صورت سوختن موتور جاروبرقی آن را نیز تعویض کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین جاروبرقی های رباتیک 2020

علائم تمام شدن زغال جاروبرقی

علائم تمام شدن زغال جاروبرقی می تواند جرقه زدن موتور جاروبرقی باشد. اگر از جاروبرقی خود در مدت زمان طولانی، بدون وقفه استفاده نمایید، کلکتور آسیب می بیند و در نهایت منجر به جرقه زدن در جاروبرقی می شود. اگر زغال در موتور جاروبرقی گیر کند، در نهایت منجر به جرقه زدن در جاروبرقی می شود.

علت صدای زیاد جاروبرقی

همانطور که از علائم تمام شدن زغال جاروبرقی و جرقه زدن آن گفته شد برای اینکه از جرقه زدن موتور جاروبرقی جلوگیری شود بهتر است آن ها را پس از کوتاه شدن حتما تعویض کنید. معمولا زغال ها بر اساس کارکرد جاروبرقی خراب می شوند و به مرور زمان و با هر بار جرقه زدن کوتاه تر می شوند.

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی مشخصات جاروبرقی پارس خزر مدل Turbo 2000

علائم سوختن موتور جاروبرقی

بسیاری از کاربران هنگام استفاده از جاروبرقی و روبرو شدن با کار نکردن جاروبرقی نمی توانند تشخیص دهند که جاروبرقی سوخته است و سوالی که اکثرا برای کاربران پیش می آید این است که علائم سوختن موتور جاروبرقی چیست؟ و چطور می توان تشخیص داد که موتور جاروبرقی سوخته و نیاز به تعمیر دارد.

علت صدای زیاد جاروبرقی

برای تشخیص علائم سوختن موتور جاروبرقی می توان به بوی سوختگی، گرمای زیاد موتور جاروبرقی، نداشتن مکش، روشن نشدن جاروبرقی، از کار افتادن ناگهانی جاروبرقی، وجود گرد و غبار داخل جاروبرقی و سر و صدای زیاد موتور اشاره کرد که کاربران بعد از روبرو شدن با این علائم می توانند به تعمیر لوازم خانگی خود حل این دسته از مشکلات بپردازند.

بیشتر بخوانید:

مشخصات جاروبرقی 2500 وات Seoul کرال

جاروبرقی چند سال عمر می کند

جاروبرقی ها نیز همانند یک موجود زنده هستند و حتی با تعویض فیلترها، تعمیر و نگهداری سایر قسمت های دستگاه، باز هم موتور جاروبرقی به مشکل بر می خورد و شروع به فرسوده شدن می کند.

علت صدای زیاد جاروبرقی

سعی کنید جاروبرقی ها را بعد از گذشت 5 سال استفاده برای سرویس و نگهداری بهتر به یک تعمیرگاه تخصصی ببرید و از سالم بودن دستگاه تان اطمینان حاصل کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟