توسعه برندینگ هدف اصلی گروه صنعتی انتخاب است
اخبار لوازم خانگی

توسعه برندینگ هدف اصلی گروه صنعتی انتخاب است/ با دوو قرارداد اجاره طولانی مدت داریم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد حسین فهیمی؛ مدیر عامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در نشست خبری صبح ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد حسین فهیمی؛ مدیر عامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در نشست خبری صبح روز دوشنبه 24 آبان ماه در جمع اصحاب رسانه عنوان کرد: فعالیت های ابتدایی گروه صنعتی انتخاب با شرکت حایر بوده که بعد از آن برند ملی و داخلی اسنوا تحت نظارت همین گروه شروع به کار کرد علاوه بر این، مدیریت برند دوو و بست را در حال حاضر در دست دارد، با این حال توسعه برندینگ هدف اصلی گروه صنعتی انتخاب در سال جاری و آینده است.

در این نشست محمد حسین فهیمی، مدیر عامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک گفت: گروه صنعتی انتخاب از چهل سال گذشته تا به امروز در تولید انواع لوازم خانگی فعالیت می کند و همچنین طی این سال ها بر روی چند برند نیز نظارت داشته که در حال حاضر سه برند آن فعال است. فعالیت های ابتدایی گروه صنعتی انتخاب با برند حایر بوده که بعد از آن برند ملی و داخلی اسنوا تحت نظارت همین گروه شروع به کار کرد علاوه بر این، مدیریت برند دوو و بست را در حال حاضر در دست دارد، با این حال توسعه برندینگ هدف اصلی گروه صنعتی انتخاب در سال جاری و آینده است.

وی ادامه داد: از زمان شروع فعالیت تا به امروز استراتژی این گروه در تولید تحت فشار شرایط سیاسی و اقتصادی کشور بوده اما  خوشبختانه از سال های ابتدایی توسعه توافقی برند و تولید لوازم خانگی، توجه ویژه به رونق تولید داخل، عدم وابستگی هر چه بیشتر به شرکت های خارجی و افزایش پتانسیل های داخلی رویکرد اصلی مجموعه بوده است.

مدیر عامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در ادامه گفت: تاثیر گذار ترین اتفاقی که طی سال های گذشته به وقوع پیوسته تشدید تحریم ها و خروج آمریکا از برجام در سال 96 و 97 بود که فشار زیادی را به کشور و صنعت اعمال کرد. اما بر اساس پیش بینی هایی که انجام شد، آمادگی و زیر ساخت هایی فراهم شده فرصت بسیار مناسبی برای گروه صنعتی انتخاب در صنعت لوازم خانگی به وجود آمد تا بتواند از این شرایط نهایت بهره مندی را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

خدمات پس از فروش دوو در ایران به خوبی فعال است

محمد حسین فهیمی افزود: طی جلسات متعدد در وزارت صمت و با توجه به حمایت حاکمیت، بحث ورود این شرکت به بازار سرمایه مطرح بود که در این زمینه یک مصوبه مورد تایید مقام معظم رهبری در سال 99 مبنی بر معافیت و عدم رسیدگی مجدد به دفاتر و گزارشات مالی شرکت ها در جهت ترغیب کل بخش خصوصی برای ورود به بازار سرمایه تهیه شد. به همین خاطر گروه انتخاب از اواخر سال 98 تجدید ساختار در همه مجموعه ها داشته که طی این اقدامات انجام شده هلدینگ انتخاب الکترونیک آرمان به وجود آمد.

وی در ادامه گفت: این هلدینگ مجتمع بر دوازده شرکت بوده که شرکت های قطعه ساز، شرکت های تولید کننده محصول، شرکت های فروش، خدمات پس از فروش و لجستیک را در بر می گیرد. در واقع بحث ارائه کل لاین عرضه یکجا به عنوان یک مجموعه ای واحد در بازار سرمایه مطرح شد سپس در ابتدای سال 99 شاهد شروع مقدمات آن بودیم که در آذر ماه 99 پذیرش مجموعه در فرا بورس صورت گرفت و بعد از طی مراحل قانونی، درج و عرضه پیگیری شد. خوشبختانه طی دو هفته گذشته ارزش گذاری آن به مرحله نهایی رسیده و امیدواریم تا دو الی سه هفته آینده شاهد عرضه سهام های این مجموعه باشیم.

مدیر عامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک گفت: در همین راستا با توجه به ضوابط و دستور العمل های حاکم بر بازار سرمایه، گروه انتخاب الکترونیک از ابتدای سال مالی 2021 به صورت ماهیانه، سه ماهه، شش ماهه و نه ماهه تمامی آمار، اطلاعات و گزارشات مالی هلدینگ انتخاب الکترونیک در بخش لوازم خانگی را داخل سایت کدال سازمان بورس بارگذاری خواهد کرد تا مورد رصد سرمایه داران قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: این مجموعه در زمینه اشتغال زایی فعالیت و عملکرد بسیار خوبی داشته به طوری که حدودا تا فروردین و اردیبهشت سال گذشته کل پرسنل مستقیم تولیدی نزدیک به 2400 نفر بوده اما امروز افتخار این را داریم که بالغ بر 11000 هزار نفر پرسنل مستقیم در مجموعه مشغول به فعالیت هستند. همچنین با توجه به اینکه توسعه و گسترش بخش شبکه ای توزیع و فروش را در کشور آغاز نمودیم، در دو ماه گذشته حدود 9000 نفر تا پایان امسال به مجموعه ما اضافه خواهند شد که تا پایان سال 1400 ظرفیت کل پرسنل مستقیم گروه انتخاب به بیش از 20000 نفر خواهد رسید.

محمدرضا عنوانی؛ معاون مدیر عامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در جریان این نشست نیز گفت: کمپانی دوو در سال 1346 شمسی فعالیت خود را در کره شروع کرد، در آن زمان به قدری فعالیت داشت که 40 درصد از کل صادرات لوازم خانگی به آمریکا متعلق به این برند بود. بعد از بحران مالی آسیا این کمپانی دچار مشکل شد که در نهایت گروه انتخاب طی همان سال ها در مزایده دوو شرکت کرد و در رقابت با شرکت الکترولوکس سوئد توانست این شرکت را شکست دهد و به عنوان برنده رسمی مزایده شناخته شود. اما در نتیجه دولت کره به صورت یک طرفه قرار داد را لغو کرد و گروه انتخاب از این کشور در دادگاه های بین المللی شکایت نمود. گروه انتخاب در کشمکش با دولت کره برنده شد  اما سپس به دلیل بد عهدی دولت کره و پس از آن ماجرای تحریم های علیه ایران تا کنون موفق به استرداد پیش پرداخت نشده و در حال باز پس گیری هستیم.

محمدرضا عنوانی افزود: در حال حاضر دوو یک برند فعال بوده که از زمان شروع فعالیت این برند در ایران عمق ساخت داخل قطعات از طریق انتقال تکنولوژی و انتقال ماشین آلات تولید و طراحی تقریبا به 75 درصد رسید. این مجموعه حداقل وابستگی قطعات ساخت محصول را دارد اگرچه محدودیت های زیادی به دلیل مشکلات ارز وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در حالی که ال جی و سامسونگ کشورمان را ترک کرده برند کره ای دوو در ایران مانده است اظهار کرد: دوو نمی توانست ایران را ترک کند زیرا عمق ساخت داخل را افزایش داده بودیم، در واقع این برند بومی سازی شده و در عمق مجموعه انتخاب الکترونیک جای گرفته است.

معاون در خصوص جمع آوری تابلوهای دوو عنوان کرد: جمع آوری تابلوهای دوو ارتباطی به ماجرای خروج شرکت های خارجی ندارد و در واقع هر سه ماه یک بار اقدام به جمع آوری و تغییر تابلو ها می کنیم که در حال حاضر شاهد تابلوهای جشنواره پاییزه دوو هستیم.

محمد حسین فهیمی نیز در ادامه خاطر نشان کرد: ما در کشور دو دسته واردات داریم، عمده ترین بخش مربوط به واردات مواد اولیه است که در کشور تولید نمی شود البته مجموعه ما برنامه تولید برخی از این مواد اولیه را دارد.

معاون مدیر عامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک ادامه داد: عمق ساخت داخل ما به 95 درصد رسیده و تنها تعداد کمی از کالا های مورد نیاز ساخت وارداتی است.

محمدرضا عنوانی گفت: دوو یک برند کره ایست که گروه صنعتی انتخاب با آن قرارداد اجاره طولانی مدت بسته که هدف از این کار رونق تولید در داخل کشور و ارتقا سطح تولید و توسعه صنعت لوازم خانگی است. زمانی که گروه انتخاب این برند را خریداری نمود در واقع یک انتقال تکنولوژی انجام داد به همین دلیل برند دوو نتوانست کشور ایران را ترک نماید.

دکتر فهیمی عنوان کرد: به دلیل تفاوت سلیقه و سطح درآمد در بازار نیاز است تا برند های مختلفی عرضه شود که مشتریان بتوانند با توجه به نظر و سلیقه خود محصول مورد نظرشان را انتخاب کنند. یکی از اهداف گروه انتخاب در قرارداد با دوو همین موضوع بوده همچنین لازم است بدانید که ما قصد نداشتیم برند دوو را به سمت خودمان بکشانیم در واقع تصمیم داشتیم تا خودمان را به تکنولوژی دوو نزدیک بکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟