آموزش

باورهای اشتباه در مورد نگهداری لوازم خانگی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لوازم خانگی یکی از نیازهای اساسی بشر است که زندگی بدون آن ها تقریبا امکان ...

حسین محمدی | 11 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لوازم خانگی یکی از نیازهای اساسی بشر است که زندگی بدون آن ها تقریبا امکان پذیر نیست. وسایل برقی خانه همانند بسیاری از وسیله های دیگر نیازمند مراقبت و نگهداری درست است. در این شرایط که قیمت کالاهای خانگی روز به روز افزایش می یابد، نگهداری صحیح لوازم خانگی می تواند مانع از پرداخت هزینه های سنگین برای خرید یا تعمیر لوازم خانگی شود. در مطلب باورهای اشتباه در مورد نگهداری لوازم خانگی تلاش شده تا نکاتی گفته شود که گاهی نادیده گرفته می شوند.

چند نکته برای افزایش طول عمر لوازم خانگی

هدف از ارائه مطلبی با عنوان باورهای اشتباه در مورد نگهداری لوازم خانگی بالا بردن طول عمر لوازم خانگی است. در برخی مواقع چند مطلب و یا نکته نادرست که تبدیل به باورهای مرسوم در بین مردم شده، می تواند منجر به خرابی وسایل خانگی شما شود که از جمله می توان به ریختن مایع سفیده کننده در لباسشویی، قرار دادن تلفن شارژی بر روی پایه به صورت دائم و … اشاره کرد.

از تیز کردن تیغه چرخ گوشت خودداری کنید

باورهای اشتباه در مورد نگهداری از لوازم خانگی

تیز کردن تیغه چرخ گوشت با سنگ تراش باعث ناهمگن شدن سطح چهارلبه تیغه شده که این موضوع  باعث اصطکاک شدید با سطح شبکه و ناهمگن شدن سطح آن می گردد، تنها روش مطمئن برای تیز کردن تیغه و شبکه چرخ گوشت تیز کردن آن ها با سنگ مغناطیس است که معمولا برای تراش قطعات حساس از جمله قطعات خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه هزینه مورد درخواست کارگاه های تراش با سنگ مغناطیس از هزینه خرید تیغه و شبکه نو بیشتر و معمولا فقط در مورد انواع کمیاب در بازار صرفه اقتصادی دارد.

بیشتر بدانید:

پرفروش ترین چرخ گوشت های بازار ایران را بشناسید

خوشبختانه اندازه تیغه و شبکه های چرخ گوشت استاندارد و  ایرانی به وفور در فروشگاه ها ی لوازم یدکی و تعمیرگاه هاموجود است. بعد از دوبار تعویض تیغه توصیه می شود  در نوبت سوم شبکه چرخ گوشت را نیز تعویض نمایید. این موضوع فشار به الکترو موتور و چرخ دنده ها را کاهش داده و باعث افزایش طول عمر چرخ گوشت شما می شود.

از  تعویض رنده آب میوه گیری غافل نشوید!

باورهای اشتباه در مورد نگهداری از لوازم خانگی

معمولا خانواده ها اعتقادی به تعویض تیغه یا همان رنده آبمیوه گیری ندارند اما این قطعه نیز در زمان استفاده از آب میوه گیری،  در حال سایش قرار دارد و کند شدن لبه تیز رنده آب میوه گیری باعث فشار بیشتر به موتور و باعث خارج شدن تیغه از حالت بالانس و سایش گلویی درب بالایی آبمیوه گیری و فرار قطعات کوچک میوه از بین تیغه و گلویی و در نتیجه لرزش آب میوه گیری می گردد.

باورهای اشتباه در مورد نگهداری از لوازم خانگی

خرید آب میوه گیری از برندهای پرتیراژ تولید داخل مانند پارس خزر و تولیپس به دلیل تداوم چندین ساله تولید باعث می شود قطعات آن ها با قیمت نازل تر در دسترس باشد.

 تلفن های شارژی را از روی پایه بردارید

باورهای اشتباه در مورد نگهداری از لوازم خانگی

از باورهای اشتباه در مورد نگهداری لوازم خانگی یا به عبارت دقیق تر تلفن بی سیم، می توان به گذاشتن دائمی گوشی تلفن های ثابت شارژی روی پایه اشاره کرد، صرفا زمانی که شارژ تلفن به کمتر از ده درصد رسید شما باید گوشی را روی پایه قرار داده و زمانی که شارژ آن کامل شد، باید آن را از روی پایه بردارید، زیرا تا زمانی که گوشی روی پایه است باتری در حال شارژ می باشد.

در مورد گوشی های شارژی که دارای نمایشگر هستند میزان شارژ با چند خط عمودی با ارتفاع کم به زیاد روی صفحه نمایش در حالت روشن نمایش داده می شود اما در خصوص  گوشی های بدون صفحه ال سی دی،  زمانی که شارژ گوشی در حال اتمام باشد، چراغ مکالمه روی گوشی که معمولا به رنگ سبز است، شروع به چشمک زدن می کند. بعد از سه ساعت گوشی را از روی پایه بردارید و خاموش بودن چراغ مکالمه نمایانگر شارژ شدن باتری می باشد.این موضوع در مورد سایر لوازم خانگی شارژی موجود در منزل مانند جاروهای شارژی نیز کاملا صدق می کند.

 خطرات بازسازی ظروف تفلون را جدی بگیرید!

باورهای اشتباه در مورد نگهداری از لوازم خانگی

روکش تفلون در ظروف آشپزخانه در مقابل خط و خش آسیب پذیر است اما حتی در صورت رعایت تمام توصیه ها از جمله شستشو با اسفنج و مایع ظرفشویی لایه تفلون به مرور از بین می رود. متاسفانه بسیاری از خانوارها به جای جایگزین کردن این ظروف اقدام به بازسازی آن ها می کنند.

برخی از این مغازه های بازسازی تفلون حتی بدنه این ظروف را نیز به دلخواه مشتری رنگ آمیزی و حتی قطعات باکالیتی دستگیره قابلمه و درب آن را نیز تعویض می نمایند. علی رغم اینکه در آگهی این مغازه ها استفاده از مواد درجه یک ساخت تولید کنندگان اروپایی حتی با قید برند درج می شود، معمولا روکش این ظروف بازسازی شده خیلی زود از بین می رود که نمایانگر نامرغوب بودن مواد مورد استفاده می باشد.

عوارض و بیماری زا بودن برخی از این مواد هم بجای خود محفوظ است. در مورد دیگ پلوپز با توجه به سایز آن، امکان خرید دیگ نو و جایگزین با قیمت مناسب و مطابق رنگ دیگ اصلی ( طوسی روشن یا تیتانیوم ) در نمایندگی خدمات پس از فروش برندهای پرتیراژ و یا طبقات سوم و ششم ساختمان آلومینیم برای برندهای خارجی و برند های کم تیراژ ایرانی وجود دارد. ضمنا تمام لوازم جانبی پلوپز از پیمانه برنج تا درب و دستگیره و … که تعویض آن ها نیاز به مهارت خاص ندارد در این ساختمان موجود است .

در مورد ظروف آشپزخانه هم اکثر مغازه های فروشنده تفلون، ظروف قدیمی و خارج از رده تفلون و آلومینیمی ( روحی ) شما را در هر وضعیتی بصورت کیلویی خریداری و قیمت آن را از قیمت ظروف خریداری شما کم می کنند .

تراز بودن ماشین لباسشویی نادیده نگیرید!

باورهای اشتباه در مورد نگهداری از لوازم خانگی

تراز بودن ماشین لباسشویی در کاهش صدا و لرزش و نیز افزایش عمر مفید لباسشویی شما تاثیر بسزایی دارد. چرخ سمت راست جلوی لباسشویی برای تراز کردن کاربرد دارد و با چرخش آن ارتفاع این پایه کم و زیاد می گردد. با استفاده از تراز بنایی یا ریختن چند قطره آب بر روی یک ظرف شیشه ای تخت به راحتی می توانید آن را تراز کنید.

بیشتر بدانید:

مشخصات و قیمت پرفروش ترین ماشین لباسشویی های بازار + جدول و ویدیو

 

قرص یا سفید کننده در ماشین لباسشویی نریزید!

مهمترین اشتباه در استفاده از لباسشویی، بهره بردن از قرص یا مایع سفید کننده در ماشین لباسشویی است. هر چند در تمامی ماشین های لباسشویی محفظه C در جاپودری برای اضافه کردن مایع سفید کننده در آخرین مرحله شستشو تعبیه شده اما نمی توان منکر اثر نامطلوب مایع سفید کننده روی لاستیک دور درب و واشر فیلتر پمپ تخلیه آب بود. خوشبختانه لاستیک دور درب برندهای ایرانی تولید داخل به وفور در بازار یافت می شود و لاستیک دور درب مدل های قدیمی وارداتی نیز در داخل تولید می شود اما تجربه ثابت کرده لاستیک های موجود در بازار کیفیت نمونه اولیه نصب شده روی ماشین های لباسشویی اعم از ایرانی یا خارجی را ندارند.

عدم خریدمحافظ برق برای لوازم خانگی

خرید چند محافظ برق برای لوازم خانگی و صوتی و تصویری منزل هزینه چندانی در بر ندارد اما در جلوگیری از بروز خسارت و افزایش طول عمر این لوازم گران قیمت تاثیر بسزایی دارد. در زمان خرید محافظ به نوع کاربرد آن و علامت استاندارد ایران توجه فرمایید.

نوسانات برق آسیب های جدی به لوازم های برقی وارد می کند به همین دلیل استفاده از انواع محافظ های برق می تواند از دستگاه شما و عدم خرابی قطعات آن جلوگیری کند

معمولا محافظ برق مخصوص ماشین لباسشویی و ظرفشویی تک خانه و برای یخچال و فریزر دو خانه و برای لوازم صوتی و تصویری 4 تا 6 خانه هستند.

 پد فیلتر هود 2 عددی نخرید!

 

از پد فیلتر هود که در فروشگاه های قطعات یدکی لوازم آشپزخانه در بسته های دو عددی به فروش می رسد استفاده نکنید. هر چند این پدها مانع از کثیف شدن توری های فلزی فیلترهای اصلی هود می گردد اما جلوی مکش هود را گرفته و به  مرور باعث صدمه دیدن فن های هود می گردد. حتما در هنگام استفاده از اجاق گاز هود را روشن کنید و برای تمیز کردن، هر شش ماه یکبار فیلترهای سیمی آن را که به راحتی با فشار دادن زبانه نگهدارنده از بدنه جدا میشود، را خارج و برای یک ساعت داخل ظرف آب روی شعله گاز بجوشانید. قبل از خنک شدن با استفاده از یک یقه شور و یا مسواک باقیمانده ذرات غذا را از روی آن بردارید.  پس از آب کشی و خشک شدن کامل مجدد در جای خود نصب نمایید. این کار باعث کارکرد روان فن های هود و سهولت خروج بخارات ناشی از پخت غذا و دی اکسید کربن ناشی از سوختن گاز می گردد و بر طول عمر مفید هود آشپزخانه شما می افزاید.

عمر مفید تلویزیون را بالا ببرید !

بیش از 60 درصد مبلغی که برای خرید یک دستگاه تلویزیون پرداخت می کنید هزینه پنل یا صفحه نمایش تلویزیون شما است. علاوه بر فناوری تلویزیون که در حالت کلی عمر پنل های IPS بالاتر از فناوری Va  است و تحمل ضربه و فشار ان نیز بالاتر است عمر مفید و عمر نهایی پنل های تلویزیونی در گرید ها و برندهای مختلف متفاوت است.

تولید کنندگان معتبر برند پنل مورد استفاده در هر مدل از تلویزیون های خود را معمولا در سایت رسمی خودشان اعلام می کنند. جالب است بدانید عمر مفید پنل های مورد استفاده در برندهای ایرانی از 20000 ساعت تا 60000 ساعت متغیر است. متاسفانه سازندگان ایرانی ملزم به درج عمر مفید پنل در بخش مشخصات فنی تلویزیون نیستند اما گرید پنل +A  و قید شرکت سازنده پنل بر روی کارتن محصول و یا در سایت شرکت تولید کننده نیز می تواند تا حدودی این دغدغه شما را مرتفع نماید.

کلام آخر

انتخاب صحیح کالای مورد نیاز و سپس مراقبت درست از آن می تواند هزینه های مربوط به تعمیر لوازم خانگی را کاهش دهد. در این بخش باورهای اشتباه در مورد نگهداری لوازم خانگی بررسی شد تا کاربران با کمک آن ها و خواندن بخش راهنمای خرید لوازم خانگی در سایت ال کا ایران در ابتدا بتوانند محصول خود را متناسب با نیاز و سلیقه خود خریداری کنند و سپس با به کارگیری روش های درست از آسیب رسیدن به آن جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟