جالب و خواندنی

نابودی تحقیقات 20 ساله با خاموش کردن یخچال توسط نظافتچی!

نظافتچی‌ یکی از دانشگاه‌های نیویورک، فریزری را به دلیل بوق آزاردهنده خاموش و با این کار 20 سال دستاورد‌های علمی را نابود کرد.

امیر علی وحیدی | 10 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نظافتچی‌ یکی از دانشگاه‌های نیویورک، فریزری را به دلیل بوق آزاردهنده خاموش و با این کار 20 سال دستاورد‌های علمی را نابود کرد و در نتیجه باعث خسارت یک میلیون دلاری شد.

به گزارش CNN، خاموش کردن این فریزر توسط نظافتچی نتیجه 20 سال دستاورد‌های دانشمندان را نابود کرده و در حال حاضر دانشگاه به دنبال دریافت بیش از یک میلیون دلار از کارفرمای این نظافتچی است.در این فریزر نمونه‌هایی مانند سلول های کشت‌یافته وجود داشت که دانشمندان 20 سال برای این نمونه‌ها تلاش کرده بودند. این نمونه‌ها باید در دمای 80- درجه سانتیگراد نگه داری می‌شدند و حتی یک نوسان 3 درجه‌ای موجب نابودی نمونه‌ها می‌شد.

دانشگاه شاکی (RPA) می‌گوید این نظافتچی مقصر نیست و شرکتی که برای او کار می‌کند باید آموزش‌های لازم را به نظافتچی ‌می داد. البته باید گفت که این فریزر قبلا در سپتامبر سال 2020 دچار مشکل شده بود و صدای آژیر می‌داد اما به دلیل اتفاقات آن زمان و کرونا تعمیر آن به تعویق افتاد.

البته ناگفته نماند که بر روی فریزر هشداری چسبانده بودند و در آن نوشته شده بود که این دستگاه در دست تعمیر است، یخچال را حرکت ندهید و پریز برق را نکشید. همچنین در آخر متن گفته شده بود که این مکان نیازی به نظافت ندارد اما چند روز پس از این هشدار، نظافتچی که مشغول تمیزکاری در آن ناحیه بود با شنیدن صدای آزاردهنده، کابل فریزر را از پریز برق جدا می کند.

زمانی که دانشمندان متوجه این موضوع شدند (یعنی یک روز بعد از ماجرا) برای نجات نمونه‌ها تردید نکردند اما متاسفانه با توجه به تلاش‌هایی که دانشمندان کردن موفق نشدند و متوجه شدند که اکثر نمونه‌ها از دست رفته است. دانشمندا می‌گویند این نمونه‌ها مربوط به فرآیند فتوسنتز بود و می‌تواست در آینده نقش مهمی را ایفا کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • بهنام | 07 تیر 1402 در 6:46 ب.ظ

    همیشه پای یک لوازم خانگی در میان است🤣🤣🤣