اخبار لوازم خانگی

مضرات خوابیدن زیر کولر چیست؟

اگر شما هم هنگام خوابیدن کولر را روشن نگه می‌دارید باید بدانید گرفتگی گلو، هوای خشک و آلرژی از مضرات خوابیدن زیر کولر است.

امیر علی وحیدی | 10 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قبل از خواب، کولر را روشن کرده و سپس به تخت و خواب می‌روید باید بگوییم که این کار ضرر‌های زیادی دارد و موجب به خطر افتادن سلامتی شما می‌شود. پس برای یافتن جواب به سوال مضرات خوابیدن زیر کولر چیست؟ با ما همراه باشید.

جرا نباید زیر کولر بخوابیم؟

خوابیدن زیر کولر می‌تواند مضرات و زیان‌های زیادی برای سلامتی روحی و جسمی شما داشته باشد نه تنها نباید هنگام خواب کولر را روشن نگه دارید بلکه این موضوع برای پنکه هم صدق می‌کند. اگر کولر را روشن نگه می‌دارید و سپس به تخت و خواب بروید ممکن است پس از بیدار شدن علائمی مانند بدن درد و سردرد داشته باشید. در ادامه برخی از مضرات خوابیدن زیر کولر را شرح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: 

علت کار نکردن دور تند کولر آبی چیست؟

 

هوای خشک

هنگامی که کولر روشن است اگر با دهان باز بخوابید دمیدن مدوام هوا باعث خشکی دهان می‌شود. درست است که که عوارض کمی دارد اما خشکی دهان منجر به سوزش چشم و گلو شما می‌شود.

گرفتگی گلو و بینی

هوای خشکی که کولر پخش می‌کند باعث گرفتگی بینی و گلو شما ‌می‌شود، هنگامی که این اتفاق می افتد بدن شما برای جبران خشکی مخاط زیادی برای روان کردن بدن تولید می‌کند اگر بدن مخاط زیادی تولید کند منجر به بسته شدن مجرای بینی شما می‌شود و در نهایت باعث بیماری سینوزیت و ایجاد علائمی چون خروپف، گرفتگی بینی و سردرد سینوس می‌شود. پس باید گفت خوابیدن زیر کولر مضرات زیادی دارد.

تحریک آلرژی‌ها

کولر و پنکه شما به طور مداوم ذرات گرد و غبار را در اتاق شما جاری می‌کند بنابرین اگر آسم یا آلرژی دارید این موضوع موجب اذیت شدن شما می‌شود.

سفتی و التهاب عضلات

یکی از مضرات خوابیدن زیر کولر سفتی و التهاب عضلاب است. هوای سرد در اتاق شما جاری و مستقیما روی بدن شما اثر می‌گذارد این موضوع باعث سفتی عضلات می‌شود و صبح با درد زیادی از خواب بیدار می‌شوید، به خصوص اگر باد کولر یا پنکه به گردن شما برخورد کند باعث سفت شدن آن و گردن درد هنگام بیدار شدن می‌شود.

 

برای شاداب بیدار شدن پس از خواب چیکار کنیم؟

• از ملافه سرد استفاده کنید.

• لباس مناسب بپوشید.

• پرده‌های رنگ روشن استفاده کنید.

• قبل از خواب حمام آب گرم بگیرید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟