سایر خبرها

با شگفت انگیز ترین مراکز خرید جهان آشنا شوید / بخش سوم

از آن جایی که مراکز خرید نقش اصلی را در صنعت گردشگری و جذب توریست ایفا می کنند، اکثر کشورهای جهان به دنبال احداث پاساژ و مراکز خرید منحصر به فرد هستند تا با کمک آن بتوانند به اقتصاد کشور خود رونق دهند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در این بخشی لیستی از شگفت انگیزترین مراکز خرید جهان فراهم شده است.با ما همراه شوید.

 

مرکز خرید جواهیر استانبول (ترکیه)

این مرکز خرید از عنوان بزرگترین مرکز خرید اروپا در عین حال ششمین مرکز خرید بزرگ در دنیا برخوردار است.

مرکز خرید جواهیر ترکیه در 6 طبقه بوده که در آن ۳۴۳ فروشگاه از برندهای مطرح و معتبر دنیا به دور هم جمع شده اند.

مساحت کلی این پاساژ ۴۲۰.۰۰۰ متر است که از این میزان فضا ،  حدود ۱۱۰.۰۰۰ متر مربع به فروشگاه ها ، ۳۴ رستوران و فست فود و ۱۴ رستوران بین المللی و محلی ، و ۷۱.۰۰۰ متر مربع فضا برای یک پارکینگ ۴ طبقه با گنجایش ۲.۵۰۰ اتومبیل  اختصاص داده شده است .

 

مرکز خرید وست فیلد لندن (انگلیس)

این مرکز خرید انگلیسی که در سال 2008 احداث شد  به سبب اندازه ی خود شهرت پیدا کرده است.

مساحت کلی این مرکز خرید 150 هزار متر مربع است که با 30 زمین فوتبال برابری می کند.

این مرکز خرید متعلق به شرکت وست فیلد است که ۲۵۵ فروشگاه مختلف از جمله پنج فروشگاه انگلیسی دبنهامز ،مارکس اند اسپنسر، هاوس آو فریزر ، نکستو ویت رز و همچنین فروشگاههایی از پانزده کشور دیگر در آن فعالیت می کنند .

 

پاساژ زالتا تاراسای ورشو (لهستان)

نام این مرکز خرید مشهور لهستان به معنی تراس طلایی است و شامل 200 واحد تجاری، رستوران، يک هتل ، يک مجموعه سينما و پارکينگ زير زميني با ظرفيت 1900 اتومبیل مي باشد.

طرح معماري زالتا تاراسي توسط شرکت جرد اجرا شد و به خاطر آن جايزه معماري MIPM براي مکانهاي تفريحي را در سال 2006 دريافت کرد.

نظر شما چیست؟