سایر خبرها

تلفن همراه بهترین وسیله جاسوسی، حتی بدون GPS

GPS چگونه می تواند شما را پیگیری کند، حتی زمانی که آن را خاموش می کنید..!!!

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک تیم تحقیقاتی اخیرا راهی را برای ردیابی افرادی که گوشی های با قابلیت   GPS دارند ولی GPS را خاموش می کنند، یافتند.
یکی از افراد این تیم تحقیقاتی گفت: ” مردم واقعا فکرش را هم نمی کنند که تلفن همراهشان، با دسترسی به تمامی این حسگرها، به نوعی بهترین دستگاه جاسوسی قابل تصور است.”

آیا کسی می تواند شما را در حالی که در حال رانندگی در اطراف شهر خود هستید، ردیابی کند؟

ممکن است فکر کنید که خاموش کردن لوکیشن در گوشی هوشمند شما از این کار جلوگیری می کند، اما محققان دانشگاه شمال شرقی دانشگاه بوستون متوجه شدند که همیشه اینطور نیست.
ساشانک نارین، یکی از محققین این تیم کفت: ” بسیاری از مردم از این مشکل آگاه نیستند. عمدتا به این دلیل است که زمانی که ما در مورد موقعیت مکانی فکر می کنیم، ما آن را صرفا با GPS با تلفن مرتبط می دانیم .”

نارین و تیمش در یک آزمایش توانستند مردم را در حین رانندگی در بوستون، ولفام، ماساچوست و لندن ردیابی کنند. در حالی که ردیاب های سنتی، مانند GPS، خاموش شدند و محققان از سنسورهای دیگر استفاده کردند.

نارین افزود: ” هدف از پروژه ما این است که مردم را آگاه کنیم که آسیب پذیری هایی مانند اینها وجود دارد و باید مراقبت آنها باشند”.

محققان با استفاده از گوشی های اندرویدی و از طریق سیستم عامل Google، ردیابی را با استفاده از سنسورهایی از گوشیهای هوشمند انجام دادند که برای ردیابی مکان طراحی نشده بودند. این ابزار شامل یک شتاب سنج است که سرعت حرکت گوشی را نشان می دهد، یک مغناطیس سنج که به عنوان یک قطب نمای دیجیتال کار می کند و یک ژیروسکوپ است که چرخش گوشی را دنبال می کند.

این سنسورها غالبا مسئول چیزهایی مانند تغییر جهت صفحه نمایش گوشی از افقی به عمودی در هنگام حرکت تلفن هستند.
یک سخنگوی گوگل در بیانیه ای به CNBC گفت که آندروید P، آخرین ورژن سیستم عامل اندروید، دسترسی به سنسورهای مانند شتاب سنج و ژیروسکوپ را محدود می کند.  سنسورهای گوشی هوشمند مستقیما اطلاعات مکانی کاربر را ارائه نمی دهند، و این تحقیق نشان می دهد که چقدر سخت است که از این سنسورها برای ردیابی مکان استفاده شود.”
این تیم تحقیقاتی همچنین اعلام کرد: ” این هک همچنین روی گوشی های آیفون نیز قابل اجراست. چرا که این گوشی ها نیز مجوزهای مشابهی را برای این سنسورها در سیستم خود دارند.”
برای جلوگیری از این مورد، کاربران فقط باید برنامه ها را از Google و فروشگاه های رسمی اپل دانلود کنند. همچنین مطمئن شوند که سیستم عامل گوشی به روز است.  
انتهای پیام/

نظر شما چیست؟