سایر خبرها

تویوتا و ولوو هم خودروهای هوشمند عرضه می‌کنند

ال کا ایران : شرکت‌های خودروسازی تویوتا و ولوو قصد دارند خودروهای هوشمندی عرضه کنند که نیاز به راننده نخواهند داشت.

admin | 9 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ال کا ایران»، هر دو شرکت با انتشار بیانیه های مطبوعاتی و فایل های ویدیویی از تولیدات آزمایشی خود از عزم جدی برای حضور در بازار خودروهای هوشمند خبر داده اند.

ولوو می گوید خودروی هوشمندش بعد از دریافت اطلاعات مربوط به مقصد و انجام محاسبات مربوطه مسیر مناسب را می یابد و راننده را از بخش یا بخش هایی از مسیر که نیازی به هدایت خودرو توسط وی نیست، مطلع می کند. بنابراین از این طریق می توان در مورد نحوه طی کردن مسیر تصمیم گرفت . به نظر می رسد این سیستم هدایت خودرو در صورت ترافیک یا در بزرگراه ها رانندگان را از رنج رانندگی خلاص کند.

قرار است آزمایش گسترده خودروهای هوشمند ساخت ولوو از سال 2017 در گوتنبرگ سوئد آغاز شود، اما هنوز مشخص نیست عموم مردم چه زمانی می توانند از این خودروها استفاده کنند.

تویوتا هم که از اواسط سال 2010 به طور جدی بر روی ساخت خودروهای هوشمند بدون نیاز به راننده متمرکز شده می گوید این اتومبیل ها را از اواسط سال 2020 در دسترس علاقمندان قرار می دهد. تا آن زمان برخی خودروهای ساخت تویوتا با دوربین و رادارهایی عرضه می شوند که فاصله ایمنی با خودروی جلویی و دیگر موانع را تنظیم می کنند. این خودروها همچنین می توانند با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند.

بسته سخت افزاری تویوتا به این منظور  ITS Connect نام گرفته که اواخر سال جاری میلادی به قیمت 225 دلار عرضه می شود. این شرکت در حال آزمایش خودروی دیگری به نام Lexus GS نیز هست که برای حرکت در بزرگراه ها احتیاجی به راننده ندارد و از سال 2020 در دسترس عموم خواهد بود.

نظر شما چیست؟