فناوری

مهمترین اختراعات بشر طی 30 سال اخیر را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بشر به عنوان اشرف مخلوقات اختراع زیادی انجام داده و در واقع مهمترین عامل  تغییر ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بشر به عنوان اشرف مخلوقات اختراع زیادی انجام داده و در واقع مهمترین عامل  تغییر جهان تلقی می شود. در ادامه با ما همراه شوید تا با تاثیرگذارترین اختراعات بشر طی 30 سال اخیر آشنا شوید.

اینترنت (1990)

اینترنت طی 30 سال اخیر به عنوان یکی از بزرگترین اختراعات بشر محسوب می شود که زندگی بسیاری از انسان ها را تغییر داده و دسترسی به دنیایی از اطلاعات را امکان پذیر کرده است.

اینترنت، سامانه‌ای جهانی از شبکه‌های رایانه‌ای به هم پیوسته‌است که از پروتکلِ برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. اینترنت به راستی ارتباطات بین جهانیان را تغییر داده است.

فتوشاپ (1990)

ادوبی فتوشاپ طی سال های گذشته در اکثر شغل ها کاربرد داشته و طیف وسیعی از حوزه های کاری را تشکیل می دهد.

فتوشاپ نگاه تازه ای از جهان را نمایان کرده و تفاوت میان تصاویر واقعی و غیر واقعی را به خوبی نشان می دهد.

نرم‌افزار ادوبی فوتوشاپ در فوریه 1990 میلادی روانه بازار شد و طراح اصلی آن توماس نول است.

پرتابل جی پی اس (1990)

سیستم های موقعیت یابی جهانی برای نخستین بار توسط ارتش آمریکا طراحی شد و ازاوایل دهه 1990 به استفاده تجاری رسید.

کالر ای دی (1990)

کالر ای دی پیش از اختراع گوشی های همراه بسیار کاربرد داشت و افراد می توانستند پیش از برداشتن گوشی از هویت شخص تماس گیرنده باخبر شوند.

کلونینگ (1996)

دالی نخستن پستانداری همانند سازی شده بود و در نهایت در 14 فوریه 2003 مرگ دالی به علت بیماری ریوی اعلام شد.

ایمیل و پیامک (1992)

برخی از شرکت ها می توانستند پیام الکترونیکی خود را دهه 70 و 80 میلادی ارسال کنند اما با اختراع اینترنت، استاندارد ایمیل برای ارسال پیام معرفی شد و در واقع منشا پیامک و یا اس ام اس مربوط به ارسال پیام های کوتاه از طریق خط های تلفن می شود.

نتفلیکس (1997)

 این شرکت فعالیت‌اش را از سال 1997 با ارسال پستی دی‌وی‌دی آغاز کرد و در سال 2007 سرویس رسانه سیال را ارائه کرد. نتفلیکس در گزارش اکتبر 2015 اشاره می‌کند که مشترکین این شرکت 69.17 میلیون نفر در دنیا و 43 میلیون نفر در آمریکا است./ میهن صنعت

انتهای  پیام/

نظر شما چیست؟