تلویزیون 8K CES 2020
اخبار لوازم خانگی

پیش نمایشی از تلویزیون های هوشمند CES 2020

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هر سال نمایشگاه CES در لاس وگاس برگزار می شود و یک رویداد بزرگ فناوری سالانه ...

مهتاب جهاندار | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هر سال نمایشگاه CES در لاس وگاس برگزار می شود و یک رویداد بزرگ فناوری سالانه به شمار می رود. در این نمایشگاه شرکت های بزرگی چون سامسونگ، هوآوی، سونی و بسیاری دیگر حضور یافته و در این بخش قصد داریم تا به مرور تلویزیون های هوشمند CES 2020 بپردازیم.

تلویزیون های هوشمند CES 2020 از موضوعات و محصولات داغ و قابل توجه تلقی می شوند. به شکلی که علاوه بر بازیکنان اصلی چون سامسونگ، سونی و ال جی، برخی شرکت های اروپایی و چینی نیز حضوری به عمل آورده و جدیدترین تلویزیون های هوشمند باکیفیت خود را معرفی می کنند.

تلویزیون هوشمند ces 2020

در این بین انتظار داریم سال 2020 با فناوری های نوین و جدیدی در زمینه تلویزیون های هوشمند و پنل نمایشگر رو به رو باشیم. سال 2019 فناوری های مختلفی چون QLED معرفی شدند و سال 2020 گفته می شود، برخی شرکت ها تلویزیون های هوشمندی با فناوری میکرو LED را رونمایی می کنند.

براین اساس قصد داریم در این مطلب به انتظاراتمان پیرامون تلویزیون های هوشمند نمایشگاه CES 2020 بپردازیم.

حضور پررنگ تلویزیون های 8K با قیمت مناسب تر

تلویزیون ال جی نمایشگاه CES2020

بدون شک در CES 2020 شرکت های بزرگ تلویزیون های هوشمند بیشتری با وضوح 8K معرفی می کنند. در حال حاضر تلویزیون های 4K بسیار گسترش یافتند، اگرچه قیمت با ثباتی پیدا نکردند اما وقت آن رسیده تا کمپانی ها به سمت پنل های 8K حرکت کنند.

سال 2019 سه شرکت سونی، سامسونگ و ال جی به عرضه تلویزیون های 8K پرداختند که قیمت بالایی داشته است. برای مثال ارزان ترین مدل 65 اینچی 8K از سامسونگ بوده که با قیمت 3500 دلار قابل تهیه است.

از آنجایی که سال 2020 صفحه نمایش های 8K پیشرفت بسزایی خواهند داشت، پیش بینی می شود که تولیدکنندگان این تلویزیون ها را با قیمت کمتر عرضه دارند. سال 2019 سهم بازار این تلویزیون ها چندان بزرگ نبود اما بازار 4K بسیار خیره کننده محسوب می شود.

در این بین برای گسترش بازار تلویزیون های 8K شرکت های مطرح سعی می کنند به قیمت کمتری این مدل ها را عرضه دارند و در این بین باید شاهد روی کار آمدن تلویزیون های 8K باکیفیت و خوش قیمت باشیم. بدون شک در CES 2020 حضور این مدل تلویزیون ها کم نخواهد بود.

احتمال حضور مجدد تلویزیون های OLED

تلویزیون OLED نمایشگاه CES2020

تلویزیون های 8K با قیمت بالایی که دارند، خرید آنها چندان ارزشمند نیست. اما در سوی دیگر فروشگاه های بزرگی چون آمازون در بلک فراید سعی کردند تلویزیون های OLED را با بهترین قیمت عرضه کنند. این امر موجب شد تا افزایش فروش 20 درصدی در بازار تلویزیون های هوشمند OLED رقم خورد.

سال 2020 پیش بینی می شود شرکت ویزیو برای رقابت با سونی و ال جی در بازار ایالات متحده دست به کار شده و تلویزیون OLED عرضه دارد. همچنین سامسونگ نیز مجددا در این بازار حضور پیدا می کند. در سوی دیگر نیز تلویزیون B10 اولد ال جی هم باری دیگر سال 2020 محبوبیت خود را حفظ می کند.

معرفی تلویزیون های بزرگ تر

تلویزیون بزرگ CES2020

هر سال در نمایشگاه CES شرکت ها به معرفی تلویزیون های بسیار بزرگ می پردازند. مدل هایی که در کنار ابعاد قابل توجه، کیفیت تصویر بی نظیر هم دارند. این روزها خریداران تلویزیون هوشمند علاقمند هستند تا تلویزیون های بزرگتری خریداری کنند. زیرا از یک سو تجربه کاربری بهتری رقم زده و در سوی دیگر کیفیت تصویر بالاتری هم می توان شاهد بود.

بخصوص اینکه با کمک تلویزیون های هوشمند بزرگ تجربه یک سینمای خانگی را می توان در اتاق نشیمن داشت. از آنجایی که طرفداران تلویزیون های هوشمند بزرگ بسیار هستند، عجیب نیست که شرکت های تولیدکننده ای چون سامسونگ، ال جی، سونی و برخی دیگر دست به کار نشده و بر سایز تلویزیون های خود نیافزایند.

بنابراین سال 2020 شاهد عرضه مجدد تلویزیون های هوشمند بزرگ ابعاد هستیم که البته قیمت کمی نداشته و هزینه بالایی را به دنبال دارند. درنتیجه تلویزیون‌های بزرگ و پیشرفته همیشه مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار دارد و همیشه فروش پرسودی هم برای تولیدکنندگان رقم می زند.

حضور پررنگ برندهای چینی و TCL

تلویزیون تی سی ال CES2020

بدون شک باید TCL را یکی از بزرگترین تولیدکننده لوازم صوتی و تصویری چینی دانست. گفته می شود شرکت های متعدد چینی خود را برای CES 2020 آماده کردند تا جدیدترین محصولاتشان را به نمایش بگذارند.

البته این محصولات موارد مختلفی را دربر می گیرد اما باید تلویزیون هوشمند را در میان آنها با اهمیت ترین دانست. برندهایی چون TCL و HiSense، هوآوی، آنر، وان پلاس و شیائومی ممکن است محصولشان را در این نمایشگاه روی سن ببرند.

بنابراین انتظار داریم برخی شرکت های بزرگ چینی برای این رویداد دست به کار شوند.

استانداردهای جدید 

تلویزیون هوشمند ces

شرکت ال جی قصد دارد در CES 2020 تلویزیون هایی با تیونرهای ATSC 3.0 معرفی کند. همچنین بر تعداد تلویزیون های هوشمند جدید که از کانکتور HDMI 2.1 و امکانات پیشرفته‌ی بازی مانند حالت بازی خودکار و نرخ نوسازی برخوردار هستند، معرفی می شوند.

البته این نکته قابل توجه بوده که پشتیبانی از دستیار هوشمند صوتی بخش اصلی ویژگی نسل جدید تلویزیون های هوشمند است. در هر صورت برای کسب جزئیات بیشتر باید تا این رویداد مهم فناوری لاس وگاس منتظر ماند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟