رئیس هیات مدیره سامسونگ
اخبار لوازم خانگی

رئیس هیات مدیره سامسونگ از سمت خود کناره گیری کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس هیات مدیره سامسونگ که پیش از این به جرم خرابکاری در فعالیت های اتحادیه ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس هیات مدیره سامسونگ که پیش از این به جرم خرابکاری در فعالیت های اتحادیه ای کارگران به ۱۸ ماه حبس محکوم شده بود و امروز  استعفای خود را به این شرکت را تقدیم کرد.

پیش بینی می شود که در آینده ای نزدیک جانشین لی سانگ هون، رئیس هیات مدیره سامسونگ تعیین شود. وی از دسامبر سال 2018 مشغول به کار بود که وظایفی نظیر مدیرعامل و مدیر ارشد اجرایی این شرکت را نیز برعهده داشت.

لی سانگ هون در سال گذشته به جرم اختلال در کار و فعالیت‌های قانونی اتحادیه کارگری به 18 ماه زندان محکوم شد. وی اقداماتی مانند تعطیل کردن شرکت های پیمان کاری فعال در اتحادیه کارگری، لغو و اختلال در روند مذاکرات کارگران و مدیران و کشف اطلاعات شخصی و جاسوسی در زندگی کارگران برای مجبور کردن آن برای ترک اتحادیه کارگری انجام داده است.

براساس گزارشات منتشر شده، وی به همراه 25 نفر دیگر  تمام  این اعمال غیر قانونی را در سال 2013 انجام داده اگرچه وی در آن زمان به عنوان مدیر ارشد مالی سامسونگ مشغول به کار بود.

براساس اعلام وزارت دادگستری این کشور، متهمان این پرونده در سال 2013 در دفتر نخبگان راهبردی شرکت سامسونگ الکترونیک به برنامه ریزی و انجام استراتژی هایی برای جلوگیری از عملکرد اتحادیه کارگری پرداختند در حالی که دفتر نخبگان راهبردی این شرکت در حال حاضر تعطیل است.

پیش از این نیز  نایب رییس شرکت سامسونگ در ارتباط با پرونده فساد مالی نیز بازداشت شد.شرکت سامسونگ متهم شده بود که بیش از ۳۷ میلیون دلار به عنوان رشوه به یکی از معتمدان رئیس جمهوری کره جنوبی برای حمایت از یک توافق تجاری اهدا کرده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟