آموزش

وسایل دور ریختنی را به لوازم کاربردی تبدیل کنید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، همه ی ما در محیط کار یا خانه انبوهی از وسایلی را داریم که فکر می کنیم زباله ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، همه ی ما در محیط کار یا خانه انبوهی از وسایلی را داریم که فکر می کنیم زباله اند و دیگر قابل استفاده نیستند، اما این یک تفکر اشتباه است زیرا تمام لوازمی که در اطراف ما وجود دارند وسایل دور ریختنی نیستند.

شما می توانید با انواع شیشه، بطری، دکمه و… وسایل زیبا و کاربردی داشته باشید فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج داده و وسایل دور ریختنی را به لوازم کاربردی تبدیل کنید.

بطری:

بطری های آب یا نوشابه را از وسط با برش های حالت دار نصف کنید و یک سی دی را همراه با بطری ها رنگ آمیزی کنید سپس قسمت سر بطری را به دایره کوچک وسط سی دی بچسبانید و از آن به عنوان یک گلدان زیبا استفاده کنید.

وسایل دور ریختنی با بطری

وسایل دور ریختنی و بطری

هم چنین می توانید یک بطری کوچک آب یا نوشابه را از قسمت پایین نصفه برش بزنید و بعد از آن به کمک کاموا از بالا تا قسمت برش زده را با چسب مایع بچسبانید و در قسمت برش یک زیپ قرار دهید و در ادامه به چسباندن کاموا بپردازید و از آن به عنوان یک جامدادی متفاوت استفاده کنید.

قاشق پلاستیکی:

وسایل دور ریختنی

چند قاشق پلاستیکی را بشویید و سپس قسمت بالای آن ها را رنگ کنید و دسته آن ها را به کمک انبر ببرید و بعد دو قاشق رنگ شده را مقابل هم بچسبانید و سپس به همین ترتیب بقیه را به هم وصل کنید تا شکل رز بگیرد و به عنوان گل مصنوعی از آن برای تزئینات خانه یا محل کارتان استفاده کنید.

با همین روش یعنی رنگ زدن قاشق و جدا کردن قسمت بالا از پایین، می توانید به دور آیینه یا قاب عکس بچسبانید و آن را تزئیین کنید.

قالب دستمال توالت:

وسایل دور ریختنی و کاردستی

برای درست کردن یک دوربین اسباب بازی به وسیله قالب دستمال توالت، شما ابتدا باید دو عدد از این قالب ها را به هم بچسبانید و سپس به هر رنگی که دوست دارید در بیاورید و بعد به اندازه دور سر فرزندتان کاموا را برش دهید و به آن بچسبانید تا کودکتان بتواند دور گردن خود آن را قرار دهد.

شیشه روغن زیتون:

وسایل دور ریختنی

یک شیشه روغن زیتون را به خوبی شسته و خشک می کنید سپس آن را به کمک چسب نواری و رنگ به هر طرحی که دوست دارید رنگ آمیزی می کنید و به عنوان یک گلدان کوچک برای روی میز ناهار خوری یا میز محل کار استفاده می کنید.

دکمه:

همه ی ما یک ظرف که داخل آن پر از دکمه های مختلف است و هیچ استفاده ای از آن ها نمی شود داریم!

وسایل دور ریختنی

اما با وجود این دکمه ها شما می توانید انواع قاب عکس یا قاب موبایل خود را تزئین کنید. هم چنین می توانید یک بادکنک را به اندازه دلخواه باد کرده و دکمه ها را  روی هم را به صورت دایره ای بچسبانید و بعد از اتمام کار باد بادکنک را خالی کنید و یک ظرف زیبا با دکمه داشته باشید.(توجه داشته باشید که دکمه ها را به بادکنک نباید بچسبانید بلکه از بادکنک به عنوان یک قالب باید استفاده کنید.)

سی دی های خراب:

وسایل دور ریختنی و گوشی

چند سی دی را که دیگر استفاده نمی کنید و یا فکر می کنید که خراب شده، بشکنید و به قطعات کوچک تر در بیاورید سپس آن را به پشت قاب موبایل خود بچسبانید تا یک قاب زیبا و براق داشته باشید.

شلوار جین قدیمی:

وسایل دور ریختنی و جین

همه ی خانم ها حتما چندین شلوار جین دارند که دیگر آن را نمی پوشند و به عبارت دیگر قابل استفاده نیست اما نباید آن ها را دور بریزید زیرا شما می توانید یک مقوا را به هر قطری که دوست دارید به صورت دایره ای برش بزنید و بعد آن را روی جیب پشت شلوار جین گذاشته و این بار شلوار جین را برش بزنید و روی مقوا بچسبانید و به کمک یک بند روی دیوار آویزان کنید و تمام وسایل های دم دستی را داخل جیب شلوار قرار دهید و به وسایل خود نظم دهید.

شما می توانید با کمی خلاقیت و ایده های جدید از همه مواد و وسایل اطراف خود زیباترین ها را خلق کنید و از وسایل دور ریختنی یک تجهیزات جدید بسازید تا هم زباله کمتری تولید کرده و هم در خرید برخی لوازم صرفه جویی داشته باشید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟