تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی
آموزش

تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی با چند روش ساده

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ماشین لباسشویی یکی از وسایل پرکاربرد هر خانه تلقی می شود که به صورت مستقیم ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ماشین لباسشویی یکی از وسایل پرکاربرد هر خانه تلقی می شود که به صورت مستقیم با لباس ها در تماس است و از این جهت، تمیز کردن آن نه تنها برای صحیح کار کردن خود دستگاه الزامی بوده بلکه در سلامتی افراد نیز تاثیر به سزایی دارد.  کپک زدن لاستیک درب ماشین لباسشویی از جمله مواردی است که علاوه بر ایجاد ظاهر بد، برای سلامتی نیز مضر است و به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا راه هایی برای نحوه تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی ارائه دهیم.

لاستیک درب ماشین لباسشویی کمک می کند تا  آب از داخل به بیرون خارج نشود و نقش اصلی را در محکم نگهداشتن درب و عدم خروج آب ایفا می کند اما گاهی بی دقتی برخی از کاربران منجر می شود تا این بخش از ماشین لباسشویی دچار پارگی شود و یا حتی کپک بزند.ماندن آب درون شیارهای لاستیک می تواند منجر به کپک و در نهایت ایجاد لکه های سیاه شود. آن دسته از افرادی که بعد از شستن لباس ها، تنها آن ها را خارج کرده و سپس درب لباسشویی را می بندند، بهتر است نگاهی به مطلب نحوه تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی بیندازند.

تمیز کردن و سپس خشک کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی بعد از هر بار استفاده نخستین گام و اصلی ترین راه برای جلوگیری از ایجاد کپک و ترک خوردن شیارها است.

مراحل تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی

 کپک زدن لاستیک درب ماشین لباسشویی از جمله مواردی است که علاوه بر ایجاد ظاهر بد، برای سلامتی نیز مضر است و به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا راه هایی برای نحوه تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی ارائه دهیم.

  • پیش از شروع کار حتما از دستکش پلاستیکی و یا یک بار مصرف استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی می توان از محلول سه چهارم فنجان مایع سفید کننده و یک لیتر آب گرم و یا ترکیب یک پیمانه سرکه با نصف پیمانه آب لیمو ترش کمک گرفت.
  • با استفاده از یک دستمال مربوط و اسپری کردن محلول های ذکر شده به خوبی لاستیک و واشر را تمیز کنید.
  • بعد از چند دقیقه صبر کرده و سپس با یک دستمال خشک کاملا تمیز کنید.
  • اجازه دهید که درب لباسشویی برای مدتی باز بماند تا به خوبی خشک شود.
  • توجه داشته باشید که هر چند وقت یک بار نسبت به تمیز کردن درب لاستیک لباسشویی اقدام کنید و بعد از هر بار شستشو درب را باز بگذارید تا کاملا خشک شود.

تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه یکی از روش های طبیعی برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع و کپک است که بسیار متداول بوده و بسیاری از کدبانوها از معجزه سرکه سفید برای تمیز کردن غافل نیستند.

 کپک زدن لاستیک درب ماشین لباسشویی از جمله مواردی است که علاوه بر ایجاد ظاهر بد، برای سلامتی نیز مضر است و به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا راه هایی برای نحوه تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی ارائه دهیم.

 برای تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه در ابتدا باید کشوی شستشو را با سه چهارم فنجان از سرکه پر کنید و سپس درب آن را ببندید. در دومین گام باید حالت عادی ماشین را انتخاب کرده و آب را بر روی گرم ترین حالت و یا لکه گیری قرار داد. بعد از پایان چرخه شستشو می توان تمیز کردن بدنه را آغاز کرد. تمیز کردن بدنه لباسشویی با ترکیب 90 گرم جوش شیرین و یک لیتر سرکه انتخاب خوبی است که باید این ترکیب را به یک دستمال آغشته کنید.

برای از بین رفتن بوی سرکه و آلودگی های باقی مانده یک بار دیگر ماشین لباسشویی را در حالت آب کشی تنظیم کنید.

یکی از سوال های پرتکرار کاربران در خصوص شستشوی خودکار ماشین لباسشویی سامسونگ است که این شرکت کره ای در راستای سلامتی مشتریان و بهبود عملکرد محصولات خود از فناوری اکو درام استفاده کرد است که تمیز کردن لباسشویی به کاری راحت و بدون دغدغه تبدیل شده است و علاوه بر این، نگرانی بابت خراب شدن دیگ وجود ندارد.

تنها با فشار یک دکمه می توان شستشوی خودکار ماشین لباسشویی سامسونگ را راه اندازی کرد و تمیز کردن رسوبات را به خود دستگاه سپرد.

شستشوی خودکار ماشین لباسشویی سامسونگ

برای راه اندازی شستشوی خودکار ماشین لباسشویی سامسونگ و یا برنامه اکو درام در گام نخست باید دکمه پاور را زده و سپس حالت Eco Drum Clean فعال کرد. بعد از ریختن جرم گیر درب جا پودری را بسته و دکمه شروع را بزنید.

چراغ نشانگر این محصول سامسونگ در صورت نیاز به تمیز کردن روشن می شود و بعد از بیرون آوردن لباس ها می توان این حالت را راه اندازی کرد.

توجه داشته باشید که از جرم گیر مناسب استفاده کنید و در حالت شستشوی خودکار ماشین لباسشویی سامسونگ از قرار دادن لباس در داخل دیگ خودداری کنید. دمای آب در این حالت 70 درجه سانتی گراد بوده و عمل ضدعفونی کردن به خوبی انجام می شود.

بیشتر بخوانید:

اصطلاحات ماشین لباسشویی و برنامه های شستشو 

چرا تمیز کردن و جرم گیری لاستیک درب لباسشویی مهم است؟

همان طور که گفته شد، عدم باز نگذاشتن درب لباسشویی بعد از هر بار شستشو و خشک نشدن آب لاستیک لباسشویی منجر به ایجاد کپک و قارچ می شود که به مرور زمان لکه های سیاه به وجود می آید و ظاهر بدی به دستگاه شما می دهد و به همین دلیل باید رعایت این نکات ساده را در اولویت قرار دهید.

تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی

از طرفی دیگر جرم گیری لاستیک درب لباسشویی از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند که با توجه به شیوع کرونا، اهمیت این موضوع دوچندان می شود. تمامی کشورها در حال حاضر با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند و یکی از موارد جلوگیری از ابتلا به آن، شستشوی لباس ها با آب گرم بوده که به همان اندازه تمیز کردن و ضدعفونی لباسشویی بعد از هر بار استفاده مهم است.

علاوه براین، عدم جرم گیری لاستیک درب لباسشویی می تواند زمینه را برای حضور کپک ها فراهم سازد که خود این کپک ها می تواند انواع بیماری های تنفسی، خارش، عفونت، سوزش و کهیر زدن را برای اعضای خانواده به همراه داشته باشد.

تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی

اهمیت خشک کردن لاستیک و واشر درب بعد از ذکر دو مورد بالا مشخص شد و حتما توجه داشته باشید که حداقل ماهی یک بار با دمای بالای 60 درجه سانتی گراد لباس ها را بشویید زیرا در دمای پایین عمل ضدعفونی به خوبی انجام نمی شود و احتمال ماندن ویروس و میکروب های بر روی لباس و دستگاه شما وجود دارد.

تمیز کردن کپک دور لاستیک ماشین لباسشویی

برای تمیز کردن کپک دور لاستیک ماشین لباسشویی در ابتدا به مخلوط صابون و آب داغ و همچنین حوله نیاز دارید. بعد از اطمینان از تمیز بودن واشر، به سراغ خشک کردن آن رفته و سپس با اسفنج و یا مسواک برای پاک کردن لاستیک اقدام کنید.

تمیز کردن کپک دور لاستیک ماشین لباسشویی باید با ریزبینی انجام شود زیرا بقایای جرم می تواند منبع تغذیه خوبی برای کپک ها باشد. در نهایت بعد از پاک کردن کپک ها از یک پارچه کمک بگیرید.

کپک دور لاستیک ماشین لباسشویی

برای اطمینان بیشتر و از بین بردن کپک دور لاستیک ماشین لباسشویی می توانید یک چرخه شستشو خالی را روی گرم ترین و طولانی ترین حالت اجرا کرده و به آب یک فنجان سفید کننده و یا جوش شیرین اضافه کنید. در صورت از بین نرفتن کپک ها حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

به طور کلی، برای تمیز کردن داخل ماشین و لباس می توان از قرص جرم گیر ماشین لباسشویی بهره برد که در انواع مختلف به بازار عرضه می شود.

قرص جرم گیر ماشین لباسشویی

قرص جرم گیر ماشین لباسشویی تمام رسوبات دیگ لباسشویی و المنت را پاک کرده و لباس ها را با کیفیت بهتری شستشو می دهد. عدم استفاده از جرم گیر لباسشویی می تواند عواملی مانند رسوبات آهکی و یا حتی کپک ایجاد کند که علاوه بر موارد ذکر شده، بر روی کارکرد و مصرف انرژی لباسشویی تاثیر مستقیم دارد.

بهتر است برای از بین بردن بوی نامطبوع و سختی آب و پیشگیری از رسوبات و بالا بردن عملکرد ماشین از قرص جرم گیر ماشین لباسشویی استفاده کنید.

نحوه تعویض لاستیک دور درب لباسشویی

در صورت از بین نرفتن جرم و کپک دور لاستیک ماشین لباسشویی به منظور سلامتی اعضای خانواد باید برای تعویض لاستیک دور درب لباسشویی اقدام کرد. توصیه می شود که در صورت نداشتن اطلاعات کافی در این حوزه، کار را به یک متخصص بسپارید اما در صورت آشنایی با مسائل فنی می توان با دنبال کردن مراحل زیر، این کار را در خانه انجام داد.

تعویض تعویض لاستیک دور درب لباسشویی

عوامل دیگری مانند پاره و یا سوراخ شدن می تواند منجر به تعویض لاستیک دور درب لباسشویی شود که بیش از شروع کار باید  برق ورودی ماشین لباسشویی را با کشیدن از پریز قطع کرد و سپس درب بالای ماشین لباسشویی را با باز کردن پیچ ها در عقب دستگاه بردارید.

بسیاری از کاربران در خصوص تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی کندی و لاستیک درب ماشین لباسشویی بوش سوال پرسیده اند که در جواب این دسته از افراد باید گفت که تفاوت زیادی در مراحل تعویض لاستیک لباسشویی برای برندهای مختلف وجود ندارد.

تعویض لاستیک دور درب لباسشویی

برای  تعویض لاستیک اکثر محصولات نظیر لاستیک درب ماشین لباسشویی کندی و لاستیک درب ماشین لباسشویی بوش می توانید از مراحل تعویض لاستیک دور درب لباسشویی در ذیل کمک گرفت.

  1.  برق لباسشویی را با بیرون کشیدن دوشاخه از پریز قطع کنید.
  2.  پیچ های عقب درب بالایی لباسشویی را با کمک پیچ گوشتی باز کنید.
  3. پنل جلویی دستگاه را با احتیاط کامل و عدم آسیب زدن به برد لباسشویی بردارید.
  4. حالا نوبت به برداشتن جاپودری رسیده که برای این کار و راحت شدن خاطر در ابتدا آن را به سمت بالا کشیده و سپس خارج کنید.
  5. پیچ های زیر جای پودر با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید.
  6.  سیم های متصل به برد را با احتیاط و توجه کامل جدا کنید.
  7. سپس با جدا کردن خارها قسمت جلوی ماشین لباسشویی را بردارید.
  8. درب تخلیه لباسشویی تعبیه شده در پایین دستگاه را هم جدا کنید.
  9. در نهایت زمان باز کردن لاستیک فرا می رسد که لاستیک به کمک فنر و یک سیم به دستگاه وصل شده است.
  10. لاستیک متصل به بدنه را با رها کردن فنر آزاد کنید.
  11. در این مرحله باید پیچ میکروسوییچ را باز کنید و کابل آن را جدا کرده تا قاب جلویی آزاد شود.
  12. حالا نوبت به باز کردن فنر و رها سازی آن قسمتی از لاستیک است که به دیگ متصل بوده و در آخر باید لاستیک نو را جایگزین کرد.برخی از افراد به دلیل هزینه بالا برای تعویض، از همان لاستیک استفاده می کنند که در واقع می توان لاستیک را چرخانده و قسمت سوراخ شده را به بالا منتقل کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟