نخواندن فلش در تلویزیون
آموزش

نخواندن فلش در تلویزیون و کار نکردن پورت USB

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه بیشتر افراد هنگام خرید لوازم خانگی خود به دنبال تلویزیون های مدرن و ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه بیشتر افراد هنگام خرید لوازم خانگی خود به دنبال تلویزیون های مدرن و پیشرفته هستند. اکثر تلویزیون ها از پورت USB، خروجی HDMI و درگاه ارتباطی LAN برخوردارند. کاربران می توانند به کمک این قابلیت ها با تلویزیون خود ارتباط برقرار کنند و دستگاه های دیجیتال را به آن متصل کنند. اما در این بین ممکن است با مسائلی رو به رو شوند که این اتصال برقرار نشود مشکلاتی از قبیل نخواندن فلش در تلویزیون و کار نکردن پورت USB یکی از مسائل بوده که در این متن به بررسی علت و راه حل آن خواهیم پرداخت.

علت نخواندن فلش در تلویزیون

فلش مموری ها یکی از وسیله ای هستند که به راحتی اطلاعات و دیتا های مختلفی را بین کاربران تبادل می کنند. هنگامی که شما آن را به تلویزیون هوشمند خود متصل می کنید به راحتی محتویات آن در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن ها را روی صفحه تلویزیون به نمایش بگذارید. اما در برخی از مواقع احتمال دارد دستگاه نتواند USB را شناسایی کند برای رفع این مشکل ابتدا باید با علت نخواندن فلش در تلویزیون آشنا شوید سپس به روش های حل آن خواهیم پرداخت.

همخوانی نداشتن فرمت فلش با تلویزیون

نخواندن فلش در تلویزیون

همخوانی نداشتن فرمت فلش با تلویزیون یکی از دلایل نخواندن فلش در تلویزیون است. فرمت مناسب و استاندارد فلش FAT32 است، تمام فلش مموری هایی که این فرمت را دارند توسط تلویزیون شناسایی می شوند. البته بعضی از تلویزیون های هوشمند و پیشرفته قابلیت تشخیص فرمت های دیگری را نیز دارد.

یکی از فرمت های فلش به نام NTFS تا به حال در هیچ تلویزیونی خوانده نشده حتی در برخی از تلویزیون های فوق پیشرفته نیز قابل تشخیص نیست. جهت حل این مشکل ابتدا باید از فلش خود بکاپ بگیرید سپس فرمت آن را تغییر دهید.

معیوب بودن فلش مموری

گاهی اوقات ممکن است معیوب بودن فلش مموری باعث عدم شناسایی فلش توسط تلویزیون شود. قبل از اتصال فلش به پورت مربوطه از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید زیرا هر گونه شکستگی و خرابی باعث می شود فلش شما در هیچ دستگاهی قابل تشخیص نباشد.

خرابی پورت تلویزیون

نخواندن فلش در تلویزیون

احتمال دارد فلش شما سالم باشد و فرمت آن را نیز بررسی کرده باشید با این حال فلش مموری شما در تلویزیون خوانده نمی شود. در این شرایط ممکن است خرابی پورت تلویزیون علت آن باشد. در این صورت می توانید پورت های دیگر را نیز امتحان کنید و یا با نمایندگی خدمات پس از فروش تلویزیون خود تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن به تعمیر تلویزیون شما بپردازند.

 

چند نکات مهم در وصل کردن فلش به پورت USB

نخواندن فلش در تلویزیون

در این بخش به بررسی چند نکته مهم در وصل کردن فلش به پورت USB می پردازیم. رعایت کردن این نکات کمک می کند تا تلویزیون و فلش شما کمترین آسیب را ببیند. نکته اول اینکه زمانی که می خواهید فلش را به تلویزیون متصل کنید آن را یکدفعه خاموش نکنید. دومین نکته مربوط به مدت زمان اتصال فلش به تلویزیون است. همیشه بعد از استفاده از فلش حتما آن را از تلویزیون جدا کنید زیرا اگر فلش به صورت طولانی مدت به دستگاه متصل باشد باعث اختلال در عملکرد فلش و ایجاد نقص فنی تلویزیون می شود.

روش های رفع نخواندن فلش در تلویزیون

نخواندن فلش در تلویزیون

تلویزیون یکی از لوازم خانگی محسوب می شود که جنبه سرگرمی دارد زیرا به وسیله آن می توانید برنامه تلویزیونی، فیلم و سریال های مورد علاقه تان را تماشا کنید. گاهی وقت ها امکان دارد که بخواهید برنامه های ضبط شده یا فیلم مورد نظرتان که داخل فلش قرار دارد را مشاهده کنید. در این شرایط با پیغام هایی مبنی بر تشخیص ندادن فلش توسط دستگاه و یا نخواندن آن در تلویزیون مواجه شوید. اصلا نگران نباشید زیرا در این قسمت شما را با روش های رفع نخواندن فلش در تلویزیون آشنا خواهیم کرد.

همانطور که گفته شد برخی از فرمت های فلش مموری ها در تلویزیون های معمولی قابل تشخیص نیست برای اطلاع از این موضوع می توانید به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید و از فرمت هایی که دستگاه پشتیبانی می کند مطلع شوید و نسبت به تغییر آن اقدام نمایید.

زمانی که هارد اکسترنال و یا فلش مموری شما دارای پسورد باشد، تلویزیون نمی تواند آن را تشخیص دهد به همین خاطر قبل از اتصال آن به پورت مورد نظر پسورد را بردارید. همچنین ممکن است برنامه و یا محتوا های داخل فلش رمز گذاری شده باشند در این صورت نمی توان آن ها را در تلویزیون به نمایش گذاشت.

علت باز نشدن فلش در تلویزیون سامسونگ

نخواندن فلش در تلویزیون

امروزه تولیدکنندگان لوازم خانگی همانند سامسونگ، ال جی و سونی به دلیل حضور در بازار رقابت جهانی، دائما در تلاش هستند تا محصولات با کیفیت تری تولید کنند و مشتریان آنها هنگام استفاده از محصولات با مشکلی مواجه نشوند. با این حال بعضی از کاربران تلویزیون های سامسونگ با مشکلاتی همانند نخواندن فلش مموری مواجه می شوند. علت باز نشدن فلش در تلویزیون سامسونگ با دیگر تلویزیون ها تفاوتی ندارد با این حال چند مورد از علل آن را بیان خواهیم کرد.

اولین علت باز نشدن فلش در تلویزیون سامسونگ مربوط به فرمت فلش می شود که با تغییر آن به کمک نرم افزار هایی که وجود دارد می توانید فلش مموری خود را به دستگاه متصل کنید. تعداد دفعاتی که کاربران تلویزیون های سامسونگ با این مشکل مواجه شده اند بسیار انگشت شمار است. در بیشتر واقع علت خوانده نشدن فلش در تلویزیون سامسونگ به خود فلش مربوط می شود.

اگر مشکلی برای تلویزیون سامسونگ شما رخ دهد می توانید با بخش خدمات سام الکترونیک تماس بگیرید تا در اسرع وقت نسبت به تعمیر تلویزیون شما اقدام نمایند.

علت بالا نیامدن فلش در تلویزیون ال جی

نخواندن فلش در تلویزیون

علت بالا نیامدن فلش در تلویزیون ال جی گاهی اوقات مربوط به پورت تلویزیون می شود. بیشتر مواقع بالا نیامدن فلش در تلویزیون ال جی به قطعات خود دستگاه مربوط نمی شود با این حال در صورت بروز این مشکل می توانید با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید تا نسبت به تعمیر آن اقدام کنند. علت دیگر آن خرابی فلش و یا فرمت نامناسب فلش مموری است. اگر ساختار فلش دچار خرابی و یا شکستگی شود در تشخیص فلش توسط تلویزیون اختلال ایجاد خواهد شد. بیشتر مواقع بالا نیامدن فلش در تلویزیون ال جی به قطعات خود دستگاه مربوط نمی شود.

برای تعمیر تلویزیون های ال جی می توانید با شرکت گلدیران تماس بگیرید تا نسبت به تعمیر تلویزیون شما رسیدگی کنند. البته به این موضوع توجه داشته باشید که اگر تلویزیون شما از نمایندگی های رسمی گلدیران خریداری شده باشد می توانید از خدمات آن استفاده کنید. در صورتی که تلویزیون شما جزو کالا های قاچاق محسوب شود گلدیران از ارائه خدمات به شما معذور است. همچنین در صورتی که از زمان پوشش گارانتی دستگاه شما به پایان رسیده است اصلا نگران نباشید زیرا با پرداخت مجدد می توانید تلویزیون و یا محصولات دیگر ال جی را گارانتی کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟