چیدمان مجسمه در خانه
دکوراسیون منزل

چیدمان مجسمه در خانه و راه های نظم دادن به وسایل تزئینی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هنگامی که چیدمان اجزای اصلی  در دکوراسیون منزل به اتمام می رسد وقت آن رسیده ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هنگامی که چیدمان اجزای اصلی  در دکوراسیون منزل به اتمام می رسد وقت آن رسیده تا توجه بیشتری به اجزای دکوری و تزئینی در محیط خانه داشته باشیم و در برخی از نقاط از آن ها به بهترین شکل استفاده کنیم یکی از این شی های دکوری قطعا مجسمه ها هستند. چیدمان مجسمه در منزل برای زیبا تر شدن قسمت هایی مانند نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب ها و یا حتی حمام و دست شویی می تواند قابل استفاده باشد.

چیدمان مجسمه حتما به معنای استفاده از سازه های بزرگ‌ نیست و هر شخصی با توجه به سبک و طرح مورد علاقه خودش در هر سایزی می تواند از آن در چیدمان منزلش استفاده کند زیرا در همه خانه ها فضای کافی برای مجسمه ایستاده و یا مجسمه دکوری بزرگ وجود ندارد.

معمولا مجسمه دکوری منزل به گونه ای انتخاب می شود که نه خیلی بزرگ و نمایان باشد تا قسمت های دیگر خانه به چشم‌ نیایند و نه خیلی کوچک و بی معنی که اصلا قابل رویت نباشند. هم چنین مجسمه های بزرگ برای منزل هایی با مساحت های بسیار زیاد و تقریبا خانه های اشرافی استفاده می شوند که زیبایی و جذبه خاصی را به محیط القا می کنند اما همیشه هم بزرگ بودن مجسمه مهم نخواهد بود.

چیدمان مجسمه در خانه

هنگامی که تصمیم به استفاده از مجسمه در منزل گرفته اید انتخاب های زیادی دارید، می توانید از سبک کلاسیک، رئال، مینیمال، مدرن و…. استفاده کرده و کل خانه را با یکی از سبک های گفته شده پوشش دهید و یا با ترکیب چند یا دو سبک محیط خانه را زیبا کنید. برای انتخاب مجسمه متناسب با دکوراسیونتان ابتدا باید به سبک چیدمان خانه خود توجه کنید سپس با دقت به دنبال طرح مورد نظرتان بروید. بهتر است قبل از انتخاب مجسمه ها یک فضا را در خانه برای آن ها در نظر گرفته و سپس با توجه به فضای انتخابی مجسمه مورد نظرتان را خریداری کنید.

اگر چیدمان منزل شما از طرح های شلوغ و تقریبا پری تشکیل شده بهتر است مجسمه هایی با رنگ خنثی استفاده کنید و از سبک‌ های مینیمال در این راستا کمک‌ بگیرید و طرح های کلاسیک‌ را فراموش کنید زیرا معمولا ظرافت و دقت کار شده در مجسمه های کلاسیک بسیار زیاد بوده و مناسب فضا هایی با دکوراسیون شلوغ نمی باشد. معمولا از مجسمه های کلاسیک‌ باید در فضایی استفاده شود که به خوبی خود را به نمایش بگذارند به طور مثال اگر در یک خانه بزرگ زندگی می کنید فضای ورودی خانه مکان کاملا مناسبی برای قرار گیری یک مجسمه کلاسیک که به خوبی و با دقت فراوان طراحی و حکاکی شده است.

چیدمان مجسمه در خانه

اگر برای اتاق کارتان در منزل به دنبال یک‌ مجسمه مناسب می‌ گردید حتما به دنبال طرح هایی با ترکیب رنگ طلایی باشید تا محیطی لوکس و در عین حال رسمی تری را برای خود رقم بزنید. رنگ طلایی علاوه بر رسمی بودن سبب بروز احساس ظرافت نیز می شود.

یکی از سبک‌ های پر طرفدار در مجسمه ها رئالیسم است که در واقع به زندگی روزمره و واقعیت گرانه بودن موضوعات اشاره دارد به طور مثال در یک مجسمه با طرح کلاسیک اعضای بدن می تواند به اشکال عجیب و غریبی ساخته شوند اما در سبک رئالیسم یک انسان با اندام های طبیعی ساخته می شود‌.

مجسمه برای میز تلویزیون

مجسمه برای میز تلویزیون

یکی از مکان هایی که محل مناسبی برای قرار گیری برخی مجسمه های کوچک است نیز تلویزیون بوده که معمولا اکثر دید ها روی آن است. مجسمه تزیینی برای میز تلویزیون می تواند از هر سبک و طرحی باشد اما باید به یاد داشته باشید که طرح آن به گونه ای باشد تا

دید جلوی تلویزیون را نگیرد هنگامی چیدمان منزل انجام می شود قطعا مهم ترین بخش آن ترکیب میز تلویزیون و اجزای روی آن است تا احساس آرامش و توجه در هر شخصی را بر انگیزد. هم چنین علاوه بر مجسمه، استفاده از گلدان های کوچکی با طرح مجسمه ای نیز یک ایده جالب برای روی میز تلویزیون به شمار می رود.

مجسمه چوبی

مجسمه چوبی

قطعا یکی از محبوب ترین شی ها مجسمه چوبی دکوری است که طرح های فراوانی را شامل می شود و طرفدار های فراوانی نیز دارد این مجسمه ها برای مکان هایی مانند اتاق خواب ها، دست شویی و یا آشپزخانه بسیار مناسب بوده و حس خوبی را انتقال می دهد زیرا چوب سبب ایجاد آرامشی از جنس طبیعت شده و استفاده از آن ها در هر خانه ای به شدت توصیه می شود.

مجسمه فانتزی

مجسمه فانتزی

یکی از طرح هایی که معمولا به عنوان هدیه از آن ها استفاده می شود مجسمه فانتزی است که متناسب با بیشتر سلیقه ها و با موضوعات متفرقه طراحی و ساخت می شود. امروزه بسیاری از مردم این سبک از مجسمه ها را به سبک های دیگر ترجیح داده و دلیل اصلی آن می تواند مناسب تر بودن قیمت طرح های فانتزی نسبت به سایر آثار و سبک ها باشد. در واقع کاربرد مجسمه های فانتزی برای اتاق خواب ها و یا نشیمن هایی با فضای فانتزی و رنگی مناسب است و در چیدمان هایی به سبک کلاسیک پیشنهاد نمی شود زیرا هارمونی لازم را با آن سبک ندارد.

چیدمان مجسمه در منزل

بسیاری از افراد به دنبال مجسمه هایی برای فضا های خالی در پذیرایی هستند تا با آن پر شود، یکی از مدل های مناسب برای این افراد مجسمه دکوری بلند است که برای گوشه های پذیرایی، نشیمن و یا حتی راهرو ها پیشنهاد می شود.

اما به یاد داشته باشید همیشه باید مجسمه ای را انتخاب کنید که با آن ارتباط برقرار کردید به طور مثال در بعضی از موارد یک مجسمه یادآور خاطراتی از گذشته برای یک فرد است که می تواند ارتباط عمیقی با آن بر قرار کند پس مهم نیست این مجسمه بزرگ، کوچک و یا حتی چه سبکی باشد قطعا جای آن در خانه شما خواهد بود پس هنگام خرید مجسمه مدرن و یا هر سبک‌ دیگری به نکات گفته شده دقت کنید تا بهترین انتخاب را برا خانه خود داشته باشید و به مدت طولانی از آن استفاده کنید زیرا بسیاری از افراد به دلیل انتخاب نا مناسب فقط در عرض چند هفته و یا چند ماه از مجسمه زده شده و دیگر از آن استفاده ای نمی‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟