اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه های ایرانی
دکوراسیون منزل

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه های ایرانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دکوراسیون خانه های ایرانی یکی از زیبا ترین و متفاوت ترین سبک های چیدمان است ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دکوراسیون خانه های ایرانی یکی از زیبا ترین و متفاوت ترین سبک های چیدمان است که به علت وجود برخی آیتم ها با دیگر سبک ها متمایز تلقی می شود. معمولا سبک اصلی در دکوراسیون منزل ایرانی ساده استفاده از اجزایی با سبک سنتی است که در خانه های ایرانی استفاده می شوند و البته انتخاب نادرست می تواند عکس این موضوع را ثابت کند و در نهایت با چیدمانی زیبا روبه رو نخواهید شد.

چیدمان دکوراسیون خانه های ایرانی

چیدمان دکوراسیون خانه های ایرانی

نکته اصلی در دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک و یا بزرگ استفاده از فرش است. همانطور که می دانید فرش های ایرانی در جهان بسیار محبوب و معروف هستند و به همین دلیل دیزاین خانه های ایرانی بدون آن تکمیل نخواهد شد. در واقع وجود فرش در هر خانه ای حس گرما و راحتی را برای اعضای خانواده ایجاد کرده و در دکوراسیون ایرانی وجود فرش های دست بافت و یا حتی ماشینی با طرح های خاص لازم است.

دکوراسیون ایرانی مدرن

امروزه تغییراتی در چیدمان خانه ها به سبک ایرانی به وجود آمده که لازم‌ به رعایت نکاتی است تا در نهایت یک دکوراسیون زیبا را رقم بزند. در مکان هایی که قصد دارند از دکوراسیون ایرانی مدرن استفاده کنند باید هماهنگی های لازم‌ را در این ترکیب رعایت کنند.

اتاق خواب مدرن ایرانی

اتاق خواب مدرن ایرانی

در دکوراسیون ایرانی مدرن یکی از اشتباهات اصلی که در انتخاب رنگ ها رخ می دهد استفاده از رنگ های تیره و تار است اما نکته این است که باید از رنگ های ملایم و شاد برای اتاق خواب ها استفاده کنید و در کنار این رنگ ها آیتم های کوچک مانند یک‌ مجسمه یا کوسن تیره را در نقاطی از اتاق خواب قرار دهید تا تعادل بین ترکیب رنگی اتاق خوابتان برقرار شود.

نکته بعدی استفاده از فرش است زیرا همانطور که گفته شد فرش ها نمایان گر دکوراسیون ایرانی هستند پس می توانید به جای پوشاندن کل اتاق با یک‌ فرش بزرگ از یک قالیچه با طراحی ایرانی در قسمتی از اتاق دکوراسیون آن را تکمیل کنید. هم چنین استفاده از قاب عکس های خانوادگی نیز می تواند گرما و صمیمیت بیشتری را در محیط ایجاد کند.

پذیرایی مدرن ایرانی

پذیرایی مدرن ایرانی

همانطور که می دانید اصلی ترین نقطه هر خانه ای را نشیمن و پذیرایی تشکیل می دهد زیرا به محض ورود به خانه در دید هر فردی قرار می‌ گیرد پس هنگام چیدمان آن باید به همه ی نکات توجه کنید.

یکی از اشتباهات رایج در چیدمان پذیرایی های ایرانی چسباندن مبل به دیوار است زیرا فکر می کنند با این روش می توانند فضای بیشتری را در آن محیط ایجاد کنند اما این یک روش اشتباه است و شما به جای این کار می توانید از مبل های متناسب با محیط خانه ی خود استفاده کنید تا مجبور به چسباندن آن ها به دیوار نباشید.

نکته بعدی انتخاب یک‌ نقطه کانونی در پذیرایی است یکی از این نقاط می تواند دیوار پشت تلویزیون باشد که شما با قرار دادن انواع تابلو در اطراف آن یا نصب کاغذ دیواری متمایز از سایر نقاط خانه باشد.

استفاده از پرده های کوتاه نیز یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه های ایرانی است مهم نیست ارتفاع پنجره شما چه قدر است فقط به یاد داشته باشید از پرده های بلند استفاده کنید.

آشپزخانه مدرن ایرانی

آشپزخانه مدرن ایرانی

در هر آشپزخانه ای وجود نظم‌ و ترتیب در کابینت و کشو ها بسیار مهم بوده و در دکوراسیون آن نقش مهمی دارد زیرا سبب می شود که فضای آشپزخانه خوب و مرتب دیده شود. در آشپزخانه مدرن ایرانی نیز این یک مسئله مهم بوده و رعایت آن قطعا به دیزاین مورد نظر شما کمک می کند.

در آشپزخانه ی ایرانی می توانید از طرح های گلدار و یا گلدان هایی با گل های مورد علاقه تان شروع کنید هم‌ چنین نورپردازی در قسمت زیر کابینت ها و یا هود می تواند دکوراسیونی مدرن را رقم بزند.

در چیدمان آشپزخانه یکی از اشتباهات رایج استفاده از پرده های ضخیم است اما باید بدانید که اگر قصد استفاده از پرده های ضخیم‌ را دارید می توانید از پرده های نرده ای استفاده کنید هم چنین بهتر است که از پارچه های نازک برای پرده آشپزخانه خود انتخاب کنید.

دکوراسیون ایرانی سنتی

همانطور که می دانید تم اصلی خانه های ایرانی استفاده از اجزای سنتی است. دکوراسیون منزل ایرانی سنتی معمولا طرفدار های خاصی دارد که معمولا در نسل های امروزی خیلی کم مشاهده می شود.

اتاق خواب سنتی ایرانی

اتاق خواب سنتی ایرانی

یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون سنتی استفاده از تخت خواب های آهنی است در این سبک شما دو انتخاب دارید اولی آن است که از تخت های چوبی به رنگ قهوه ای روشن استفاده کنید و دومین‌ انتخاب استفاده از پشتی هایی با طرح های سنتی به جای تخت است. استفاده از پرده هایی با طرح های سنتی استفاده کنید و هم چنین می توانید از لوازم دست ساز که نمایانگر یک فرهنگ و سنت در ایران است استفاده کرده و دکوراسیون اتاقتان را تکمیل کنید.

پذیرایی سنتی ایرانی

دکوراسیون ایرانی سنتی

در دکوراسیون منزل ایرانی سنتی استفاده از تخته های چوبی به جای مبل و قرار دادن پشتی های قدیمی بسیار کاربردی است هم چنین استفاده از فرش های نازک با طراحی سنتی در پذیرایی بسیار استفاده می شود. استفاده از اجزایی مانند کرسی و… سبب بهتر شدن دکوراسیون سنتی پذیرایی شما خواهد شد. در واقع در دکوراسیون سنتی باید از رنگ های قرمز تیره و اجزای چوبی بیشترین استفاده را کنید تا فضا به حالت مورد نظر شبیه شود.

آشپزخانه سنتی ایرانی

آشپزخانه سنتی ایرانی

در آشپزخانه سنتی ایرانی استفاده از اجزایی مانند سماور، ظروف سفالی، صندوقچه و … تاثیر مثبتی در دکوراسیون سنتی آشپزخانه شما داشته باشد.

در طراحی های سنتی استفاده از لوازم هایی مانند پشتی های قدیمی، کوسن هایی با طرح های ترمه، تابلو های سنتی، سماور و …. در تکمیل این سبک از دکوراسیون بسیار موثر هستند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید لوستر به همراه لیست قیمت

در بسیاری از سبک ها برخی از نکات به یک اندازه حائز اهمیت هستند و به همین دلیل با رعایت آن ها می توانید از اشتباهات رایج در چیدمان خانه و یا حتی محل کار جلوگیری کنید به طور مثال وجود سقف های کوتاه در هر خانه ای باعث ایجاد حس خوبی نخواهد شد. پس با روش هایی مانند نصب پرده های بلند و روشن رنگ به همراه استفاده از لوستر های چسبیده به سقف می توانید تا حدی خطای دید ایجاد کرده و سقف را بلند تر نمایش دهید. نکته بعدی در خانه هایی که کوچک هستند به هیچ عنوان از مبل های سلطنتی و بزرگ نباید استفاده کتید بلکه با طرح های اسپرت و یا راحتی می توانید فضای اتاق را متناسب نشان دهید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟