تست کردن کنترل تلویزیون
آموزش

تست کردن کنترل تلویزیون و ریموت لوازم خانگی + ویدیو آموزشی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ما یک متن آموزشی بر مبنی تست کردن کنترل تلویزیون و ریموت لوازم خانگی دیگر ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ما یک متن آموزشی بر مبنی تست کردن کنترل تلویزیون و ریموت لوازم خانگی دیگر تهیه کرده ایم پس با ما همراه باشید. همانطور که می دانید تلویزیون تنها لوازم خانگی محسوب می شود که جنبه سرگرمی دارد و تنها با روشن کردن آن می توانید ساعت ها وقت آزاد خود را پر کنید و از دیدن برنامه های متنوع لذت ببرید. همه ما ایرانی ها عادت داریم زمانی که کنترل تلویزیون کار نمی کند با ضربه زدن به آن کار خود را راه بیندازیم اما این روش به هیچ وجه صحیح نیست. دلیل کار نکردن تلویزیون با کنترل در 90 درصد مواقع مربوط به کنترل می شود به همین خاطر جهت اطمینان بیشتر تصمیم گرفتیم تا تست کردن ریموت کنترل تلویزیون را آموزش دهیم. توجه داشته باشید که علت کار نکردن کنترل تلویزیون دوو، علت کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ و علت کار نکردن کنترل تلویزیون سونی در مواردی با یکدیگر متفاوت است اما ما به طور خلاصه به اصلی ترین دلایل مشترک را بیان خواهیم کرد.

پس ما در این متن به شما تست کردن کنترل تلویزیون ، علت کار نکردن کنترل هوشمند تلویزیون سامسونگ ، علت کار نکردن کنترل تلویزیون سونی ، علت کارنکردن کنترل تلویزیون دوو ، علت کار نکردن کنترل ضبط پایونیر ، علت کار نکردن تلویزیون با کنترل، علت کار نکردن کنترل کولر گازی ، علت کار نکردن کنترل تلویزیون، علت کار نکردن چشمی تلویزیون و تعمیر کنترل تلویزیون را آموزش می دهیم تا بتوانید در خانه به راحتی مشکل خود را بر طرف کنید.

تست کردن کنترل تلویزیون

علت کار نکردن کنترل تلویزیون

همانطور که گفته شد علت کار نکردن کنترل هوشمند ال جی با علت کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ و یا علت کار نکردن کنترل دستگاه دیجیتال با تلویزیون متفاوت است زیرا هر کدام از قطعات و اجزاء مختلفی ساخته می شود. قبل از اشاره به علت کار نکردن کنترل تلویزیون بهتر است با قطعات مهم و اساسی آن آَشنا شوید.

تست کردن کنترل تلویزیون

اجزای کنترل تلویزیون

تست کردن کنترل تلویزیون

شاید کمی احمقانه و بی ارزش به نظر برسد اما پلاستیک و بدنه کنترل یکی از مهم ترین اجزای کنترل تلویزیون و علت کار نکردن کنترل کولر گازی است. زیرا وظیفه آن محافظت از قطعات داخلی بوده و در صورتی که نتواند روی آنها را بپوشاند مشکلات زیادی برای کنترل پیش خواهد آمد به همین خاطر یکی از علت های کارنکردن کنترل تلویزیون به بدنه پلاستیکی آن ارتباط دارد.

فنر باتری، فنری است که باتری روی آن قرار می گیرد. اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که هنگام کار نکردن ریموت کنترل تلویزیون خود به آن ضربه می زنید در واقع دارید فنر باتری را جا به جا می کنید تا در جای درست قرار بگیرد. دقت داشته باشید که ضربه زدن به کنترل هر چند که شاید مشکل شما را در آن لحظه حل کند اما قطعا به قطعات دیگر آسیب وارد می کند.

تست کردن کنترل تلویزیون

از قطعات مهم دیگر می توان به کیبورد پلاستیکی و مدار چاپی با قطعات الکتریکی اشره کرد. لازم به تکرار است تا بدانید قطعات بالا در بین کنترل تلویزیون هوشمند سامسونگ، ال جی، جی پلاس و سونی مشترک است و در ادامه نیز به علت های مشترک کار نکردن کنترل را خواهیم گفت.

علت کار نکردن تلویزیون با کنترل و تعمیر کنترل تلویزیون

تست کردن کنترل تلویزیون

در این بخش درباره علت کار نکردن تلویزیون با کنترل و تعمیر کنترل تلویزیون صحبت خواهیم کرد. منظور ما از تعمیر کنترل تلویزیون معرفی یک راه حل برای برطرف سازی مشکل پیش آمده است و توجه داشته باشید که تعمیر کنترل تلویزیون نیاز به تخصص دارد. رایج ترین و مهم ترین دلایل کار نکردن ریموت کنترل مربوط به آسیب فیزیکی کنترل، مشکل باتری، مشکل برد الکتریکی، سنسور IR کنترل یا تلویزیون، آب رفتن داخل کنترل تلویزیون می شود. قبل از هر کاری بهتر است مطمئن شوید چیزی مانع عبور سنسور IR  یا مادون قرمز کنترل نشود سپس موارد زیر را بررسی کنید.

اگر باتری ها دیگر پتانسیل کافی برای کار کردن نداشته باشند و یا معیوب باشند نمی تواند نیروی مورد نیاز کنترل را تامین کند. گاهی اوقات ممکن است به درستی در جای خود و روی فنر قرار نگرفته باشد به همین دلیل کنترل تلویزیون شما کار نکند. مشکل باتری یکی از رایج ترین علت کار نکردن کنترل تلویزیون سونی و دیگر تلویزیون های هوشمند و معمولی است.

تست کردن کنترل تلویزیون

برخی از کاربران ما درباره روش تعویض باتری کنترل تلویزیون سونی سوال پرسیده بودند و از ما خواسته بودند تا به آنها آموزش دهیم. در پاسخ به کاربرانی که این سوال برایشان مطرح بود باید بگوییم که اگر چه کنترل برخی از تلویزیون های سونی با هم شباهت دارد اما به طور کلی نمی توان به این سوال پاسخ داد. به همین دلیل بهتر است دفترچه راهنمای تلویزیون خود را مطالعه نمایید تا به طور دقیق و مطابق مدل تلویزیون خود بتوانید باتری کنترل را تعویض کنید.

جفت نبودن کنترل با تلویزیون هوشمند یکی از علت های کار نکردن کنترل هوشمند تلویزیون سامسونگ و علت کار نکردن کنترل هوشمند ال جی حساب می شود. البته این مورد برای کنترل های معمولی نیز پاسخ است. برای رفع آن تنها باید دو دکمه را هم زمان به مدت 3 ثانیه نگه داشت.

تست کردن کنترل تلویزیون

همانطور که می دانید موضوع اصلی متن ما درباره تست کردن کنترل تلویزیون بوده و همه این کار ها جهت مطمئن شدن از سالم و یا خراب بودن ریموت کنترل است. ما در ادامه به شما دو روش را آموزش می دهیم تا مطمئن شوید کنترل شما خراب است یا نه. اما قبل از آن بهتر است با یکی دیگر از دلایل کار نکردن کنترل آشنا شوید، این مشکل مربوط به برد الکتریکی ریموت بوده و تنها راه حل آن تعمیر کردن کنترل تلویزیون است که باید توسط یک تعمیر کار متخصص انجام شود.

 

تست کردن کنترل تلویزیون

تست کردن کنترل تلویزیون

تا اینجای متن با دلایل و علت کار نکردن کنترل تلویزیون ، کولر گازی و ضبط آشنا شدید و حالا در صورتی که کنترل شما کار نکند می توانید دلایل آن را مورد بررسی قرار دهید. اما سوال اصلی این است که چطور بفهمیم کنترل سالم است؟ شما به کمک یک رادیو، گوشی هوشمند و یا غیر هوشمند همچنین تبلت به راحتی می توانید کنترل خود را تست کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید. با ما همراه باشید تا با نحوه صحیح تست کردن کنترل تلویزیون آشنا شوید.

همانطور که گفته شد برای تست کردن ریموت کنترل ها نیازی به گوشی های خاصی نیست و هر تلفن همراهی که دوربین داشته باشد قادر به انجام این آزمایش است یا به عبارت دیگر سنسور IR یا اشعه مادون قرمز در همه دوربین های موبایل قابل شناسایی است. برای انجام تست کنترل تلویزیون ابتدا برنامه یا اپلیکیشن دوربین تلفن همراه خود را باز کنید سپس چشمی کنترل تلویزیون یا لامپ ال ای دی کوچکی که در قسمت بالایی آن قرار دارد را رو به دوربین بگذارید و به اجرای کنترل تلویزیون در دوربین توجه نمایید. در حین تست کردن نیازی به عکس یا فیلم برداری نیست و تنها باز بودن اپلیکیشن دوربین کافیست.

تست کردن کنترل تلویزیون

دکمه های کنترل را فشار دهید و به دوربین توجه کنید، اگر لامپ مورد نظر با فشردن دکه روشن و خاموش شود به این معناست که دکمه سالم است. همچنین می توانید با کم و زیاد کردن فشار دست خود ببینید که برای درست عمل کردن دکمه چقدر باید آن را فشار دهید.

به این ترتیب می توانید تمام دکمه های امتحان نمایید و از سالم بودن کنترل مطمئن شوید اما اگر هر کدام از دکمه ها کار نکند باید به دنبال علت کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن و یا سامسونگ خود باشید. از آنجایی که دکمه Power  یکی از کلید های مهم به حساب می آید پس بهتر است تا ابتدا آن را تست کنید سپس به سراغ کلید های ولوم کم و زیاد، تغییر کانال و یا Source بروید.

علاوه بر گوشی، شما می توانید کنترل تلویزیون خود را به یک رادیو روشن که گیرنده آن به درستی تنظیم شده باشد نزدیک کنید و یکی از دکمه های بفشارید. در صورتی که اختلالی در صدای رادیو به وجود آید به این معنا خواهد بود که این دکمه به درستی کار می کند اما از آنجایی که در کمتر خانه ای رادیو پیدا می شود و دقت این آزمایش پایین است به شما انجام را توصیه نمی کنیم.

چرا دوربین تلفن همراه بر خلاف انسان ها می تواند اشعه مادون قرمز را تشخیص دهد؟

تست کردن کنترل تلویزیون

زمانی که این آزمایش را انجام می دهید شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا دوربین تلفن همراه بر خلاف انسان ها می تواند اشعه مادون قرمز را تشخیص دهد؟ چشم انسان قادر است محدوده امواج مرئی که طول موج آنها 400 تا 700 نانومتر را ببیند در حالی که نمی تواند امواجی که طول موج آنها بیشتر از پرتوی قرمز و کمتر از پرتوی بنفش هستند را ببیند. اما این پرتو ها توسط برخی از حسگر ها و دوربین ها و همچنین چشم عده ای از جانداران قابل تشخیص است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟