نحوه شستشوی پرده در منزل
آموزش

نحوه شستشوی پرده در منزل و نکاتی که نمی دانید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پرده یکی از اساسی ترین لوازم تزیین خانه به شمار می رود که متناسب با هر محیط ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پرده یکی از اساسی ترین لوازم تزیین خانه به شمار می رود که متناسب با هر محیط خانه می توان آن را انتخاب کرد برای مثال شما برای آشپزخانه و اتاق خواب از یک مدل پرده استفاده نمی کنید و طراحی و مدل هر محیط با دیگری متفاوت است. بسیاری از کاربران هنگام تمیز کردن خانه به فکر نحوه شستشوی پرده در منزل افتاده اند و دوست دارند که پرده های خانه را بدون اینکه به خشکشویی بسپارند در منزل بشویند. شستن پرده های زبرا ، طرز شستن پرده های کرکره ای ، شستن پرده های توری ، طرز شستن کرکره عمودی ، طریقه نصب پرده های زبرا دیواری و طریقه نصب پرده های کرکره ای از جمله مشکلاتی هستند که هر فردی برای یک بار هم که شده با آن ها روبرو شده است.

نحوه شستشوی پرده در منزل چگونه است؟

قبل از اینکه به شستن پرده های زبرا و یا نحوه شستشوی پرده در منزل پرداخته شود می خواهیم به شما انواع پرده و کاربرد آن ها در دکوراسیون منزل را بازگو کنیم. انواع پرده ها را می توان شید، زبرا، کرکره ای، پلیسه، پارچه ای، رومن، والان دار، دراپه و غیره نام برد که با توجه به محیط خانه انتخاب می شوند.

بیشتر بخوانید:

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

نحوه شستشوی پرده در منزل

امروز قیمت پرده ها بسیار بالا رفته و برای شستن آن ها باید نهایت دقت و تلاش را به کار برد تا مشکلی در این رابطه به وجود نیاید. هنگام شستن پرده های توری یا شستن پرده های زبرا باید به جنس و رنگ و آن ها دقت کرد. یکی از نکاتی که زمان شستشوی پرده باید به آن دقت کرد فاصله زمانی شستشوی پرده است. برای مثال منزل شما در مرکز شهر قرار دارد و پرده های خانه تان در مدت زمان کمی کثیف می شوند که شما باید به شستشوی مرتب آن ها بپردازید.

بیشتر بخوانید:

دلیل سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟

نحوه شستشوی پرده در منزل

فقط این نکته را هنگام شستن پرده های زبرا و شستن پرده های توری در نظر داشته باشید که اگر فاصله زمانی پرده ها طولانی شوند موجب کدر شدن آن ها می شود و دیگر پرده ها آن درخشندگی و مرتبی قبل را ندارند.

نحوه شستشوی پرده در منزل

برخی از کاربران ماشین لباسشویی های ال جی هستند که هنگام شستشوی پرده به فکر شستن پرده های توری در لباسشویی ال جی هستند اما اولین سوالی که برایشان مطرح می شوند این است که آیا شستن پرده های توری در لباسشویی ال جی کار درستی است؟ به پرده ها آسیب نمی رساند؟ نه تنها شستن پرده های توری بلکه پرده های دیگر در مدل و جنس های دیگر هستند که هنگام شستن آن ها باید نهایت دقت را به کار برد تا به آن ها آسیب جدی وارد نشود.

بیشتر بخوانید:

آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی و نحوه صحیح آن

تفاوت شید و زبرا

بسیاری از افراد هستند هنگام خرید پرده میان شید و زبرا به مشکل می خورند و اکثرا تفاوت شید و زبرا را نمی دانند که در ادامه این بخش ما قصد داریم تفاوت شید و زبرا را برای شما مخاطبان بازگو کنیم. از تفاوت بارز این دو پرده می توان به قابلیت سایه انداختن پرده زبرا اشاره کرد و در مقابل پرده شید فقط می تواند برای عبور نور باز یا بسته شود.

نحوه شستشوی پرده در منزل

این روزها پرده های زبرا با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارند محبوب کاربران هستند. از ویژگی های آن می توان به نصب سریع و آسان، قابل شستشو، قابلیت رول شدن، تنظیم نور بدن جمع شدن، امکان نصب به صورت برقی یا ریموت کنترل و طول عمر بالا اشاره کرد. از تفاوت شید و زبرا فقط می توان ایجاد سایه های روشن در پرده زبرا را نام برد و همچنین پرده شید که فقط می تواند با باز و بسته شدن نور را عبور دهد.

بیشتر بخوانید:

چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی به خاطر چیست؟

نحوه شستشوی پرده در منزل

همچنین کاربرا می توانند برای فراهم کردن نور کامل پرده شید را کاملا جمع کنند ولی در پرده زبرا بدون جمع کردن می توانند به گونه ای تنظیم کنند که حداکثر نور به داخل بتابد. موارد فوق از اصلی ترین تفاوت شید و زبرا بود.

بیشتر بخوانید:

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چیست؟

شستن پرده های توری

اولین نکته ای که باید هنگام شستن پرده های توری باید توجه کنید این است که این پرده ها را همیشه تمیز نگهدارید و نگذارید به قدری کثیف شود که از بین بردن کثیفی ها و سیاهی ها دشوار و سخت باشد و در نهایت موجب آسیب رسیدن به پرده شود. شما می توانید پرده توری خانه تان را هم با دست و هم با ماشین لباسشویی بشویید. اگر کاربر ماشین لباسشویی ال جی باشید حتما قبل از شستن پرده های توری و یا شستن پرده های زبرا سوالاتی از قبیل معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی چیست؟ چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم ؟ برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی 8 کیلویی چیست؟ طرز کار با ماشین لباسشویی ال جی 9 کیلویی چگونه است؟ روبرو شده اید که ما در ادامه به این دسته از سوالات کاربران پاسخ داده ایم.

نحوه شستشوی پرده در منزل

ابتدا برای شستن پرده های توری باید آن ها را از چوب پرده و قلاب ها جدا کنید. سپس درون یک ظرف بزرگ که پرده های توری درون آن جا شوند را پر از آب گرم کنید و به مقدار لازم از مواد شوینده و جوش شیرین استفاده کنید. بعد از درست کردن محلول مورد نظر پرده را به ظرف اضافه کرده و با ملایمت شروع به چنگ زدن پرده کنید، به گونه ای که موجب پاره شدن پرده توری نشود. پس از به پایان رسیدن عملیات شستشو می توانید آب آن را گرفته و بر روی طناب لباس یا رختکن لباس آویزان کنید تا خشک شود.

بیشتر بخوانید:

علت کوچک و بزرگ شدن لباس ها چیست؟

نحوه شستشوی پرده در منزل

در برخی موارد ممکن است شما بخواهید شستن پرده های توری را در ماشین لباسشویی انجام دهید و این سوال برایتان مطرح شود که آیا جوش شیرین برای ماشین لباسشویی ضرر دارد؟ در پاسخ باید گفت اگر جوش شیرین را به خوبی با آب گرم حل کنید و از قسمت جاپودری به ماشین لباسشویی اضافه کنید هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

تاریخچه ماشین لباسشویی و داستان اختراع آن

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی

ممکن است برخی از کاربران با تمامی کلمات روی ماشین لباسشویی آشنایی نداشته باشند و به دنبال معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی باشند. در ادامه این بخش معنی کلمات ماشین لباسشویی ال جی به زبانی ساده و گویا بازگو شده که می تواند هنگام کار با دستگاه به شما مخاطبان و کاربران عزیز کمک کند.

نحوه شستشوی پرده در منزل

  • Rinse: آبکشی
  • Crease Care: اتو کشی
  • Spin Speed: سرعت چرخش
  • Medic Rinse: آبکشی پایانی
  • Dry Level: خشک کن
  • Pre wash: پیش شستشو
  • Delay End: تاخیر زمانی
  • Drum: دیگ لباسشویی
  • Temp: دما
  •  Eco Wash: شستشوی اقتصادی
  • Start ،Pause: شروع، توقف
  • Rinse & Spin: آبکشی و خشک کن
  • Display: نمایشگر
  • Power: روشن و خاموش

نحوه شستشوی پرده در منزل

البته معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی به موارد فوق محدود نمی شود و هر دستگاه ماشین لباسشویی ال جی با توجه به مدلی که دارد دارای تنوع برنامه و عملکردهای متفاوت است و توجه داشته باشید که برای رسیدن به روش صحیح شستن لباس ، آموزش شستن لباس و یا نحوه شستشوی پرده در منزل بهتر است از برنامه های شستشوی متناسب با لباس ها اقدام به شستن آن ها کنید و این موضوع هنگام شستن پارچه مخمل ، روش شستن لباس حریر ، شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی ، از بین بردن رنگ گرفتگی لباس رنگی و از بین بردن لکه پارچه حریر صدق می کند.

بیشتر بخوانید:

آموزش شستن کفش در ماشین لباسشویی

نحوه شستشوی پرده در منزل

در پاسخ به این سوال که چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم ؟ باید گفت که فقط کافیست لباس هایی که باید خشک شوند را درون ماشین لباسشویی قرار دهید و برنامه خشک کن را فعال کرده و مدت زمان دلخواه را نیز تنظیم کرده و اجازه دهید تا ماشین لباسشویی عمل خشک کردن را اعمال کند.

نحوه شستشوی پرده در منزل

برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی 8 کیلویی و طرز کار با ماشین لباسشویی ال جی 9 کیلویی بسیار ساده است و کار با هر دوی آن ها در راهنمای ماشین لباسشویی آورده شده است و شما می توانید با مراجعه به آن به جواب سوال های متعددتان در رابطه کار با ماشین لباسشویی برسید.

بیشتر بخوانید:

با طرز استفاده صحیح از جاپودری لباسشویی آشنا شوید

نحوه شستشوی پرده در منزل

یکی از سوالاتی که ذهن کاربران هنگام شستشوی البسه و پرده مشغول می کند این است که آیا جوش شیرین رنگ لباس را میبرد ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نه تنها جوش شیرین رنگ لباس را نمی برد بلکه باعث تمیز شدن بیشتر البسه می شود. اگر شما هنگام شستشوی لباس ها از جوش شیرین استفاده کنید بوی کلر و عرق لباس ها از بین می رود.

نحوه شستشوی پرده در منزل

از دیگر ویژگی های جوش شیرین برای ماشین لباسشویی می توان به سفید کردن لباس سفید رنگ گرفته اشاره کرد و خیال کاربران را نسبت به این سوال که آیا جوش شیرین رنگ لباس را میبرد راحت کرد.

بیشتر بخوانید:

علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی چیست؟

طرز شستن لباس سفید با وایتکس

نحوه شستشوی پرده در منزل

کاربرانی هستند که از وایتکس استفاده بسیاری می کنند و جهت سفید کردن لوازم آشپزخانه، لباس سفید رنگ گرفته و از بین بردن لکه روی پارچه کرپ حریر استفاده می کنند. اما نکته ای که به آن باید توجه شود این است که از سازگاری وایتکس با البسه مطمئن شوید. برای مثال طرز شستن لباس سفید با وایتکس یک گوش پاک کن را آغوشته به وایتکس کرده و آن را به قسمتی از لباس که مشخص نیست بزنید. اگر رنگ لباس به گوش پاک کن منتقل شد و یا رنگ لباس تغییر کرد از ادامه کار با وایتکس صرفه نظر کنید زیرا موجب آسیب رساندن به لباس و تغییر رنگ واضح آن می شود.

نحوه شستشوی پرده در منزل

بیشتر بخوانید:

چگونه بوی دود لباس و فرش از بین می رود؟

علت زرد شدن لباس سفید در کمد

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیاری از ما ممکن است با آن روبرو شده ایم زرد شدن لباس سفیدمان در کمد است و حتما به دنبال علت زرد شدن لباس سفید در کمد بوده ایم زیرا آن لباس از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. یکی از علت ها می تواند عرق کردن فرد باشد. به طور مثال شما لباس سفیدتان را پوشیده اید و زمانی که قصد درآوردن آن را داشتید فراموش کردید که لباستان را بشویید و همانطور در کمد خود قرار داده اید و پس از گذشت چند روز که آن را نیاز داشتید متوجه زرد شدن لباستان مخصوصا در ناحیه زیر بغل شده اید.

نحوه شستشوی پرده در منزل

همانطور که می دانید نگهداری از لباس سفید نیازمند مراقبت های ویژه ای است و کاربران می توانند برای سفید کردن لباس سفید رنگ گرفته از محلول رنگبری لباس استفاده کنند ولی برای استفاده از وایتکس باید از سازگاری لباس با وایتکس مطمئن شوند تا از آسیب زدن به رنگ و بافت لباس جلوگیری کنند.

نحوه شستشوی پرده در منزل

پس برای از بین بردن زردی لباس سفید راه حل های بسیاری وجود دارد که کاربران می توانند از آن ها استفاده کنند ولی به این نکته توجه داشته باشید که اگر از کثیف شدن لباس سفیدتان با خبر هستید در اولین فرصت دست به تمیز کردن و شستن آن بزنید زیرا با گذشت زمان از بین بردن زردی لباس سفید بسیار دشوار خواهد بود.

نحوه شستشوی پرده در منزل

بیشتر بخوانید:

چگونگی دسته بندی لباس ها برای شستشو با ماشین لباسشویی

آموزش شستن لباس

روش صحیح شستن لباس دارای قواعدی است و بستگی به جنس پارچه ها دارد برای مثال نحوه شستن پارچه سوییت و نحوه شستشوی پارچه کرپ با نحوه شستن لباس پوست و یا نحوه شستن لباس پلیسه متفاوت است و هر کدام از جنس های پارچه نحوه شستشوی متفاوتی را دارند تا به پارچه آسیب نرسد.

نحوه شستشوی پرده در منزل

از بین بردن چرک مردگی لباس سفید ، رنگ دادن پارچه مخمل ، از بین بردن لکه چربی روی پارچه حریر این دسته از سوالات بسیاری از کاربران بوده که بعد از بر خوردن با این مشکلات برای آن ها مطرح شده است. پس برای پاک کردن این دسته از لکه ها و کثیفی ها باید روش صحیح شستن لباس ها را خوب یاد گرفته باشید.

بیشتر بخوانید:

طریقه شستن لباس ها در ماشین لباسشویی

نحوه شستشوی پرده در منزل

البته اگر کاربر لباسشویی سامسونگ باشید حتما می توانید از برنامه جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای نحوه شستشوی پرده در منزل استفاده کنید. همچنین کاربرانی هستند که پس از شستن لباس هایشان برای طولانی شدن عمر ماشین لباسشویی در به تمیز کردن ماشین لباسشویی دوو ، تمیز کردن ماشین لباسشویی اسنوا ، تمیز کردن ماشین لباسشویی بوش خود می زنند. همچنین کاربران با فعال کردن شستشوی خودکار ماشین لباسشویی سامسونگ با خیال راحت می توانند به کارهایشان برسند و خیالشان از شستشوی ماشین لباسشویی راحت باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟