رپرتاژ

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی ال جی و سامسونگ

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شاید فکر کنید زمانی که ماشین لباسشویی را خریده اید، کار به پایان رسیده و بقیه کارها ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شاید فکر کنید زمانی که ماشین لباسشویی را خریده اید، کار به پایان رسیده و بقیه کارها را به خود ماشین لباسشویی واگذار می کنید. این طرز فکر کاملاً اشتباه است، چرا ماشین لباسشویی تنها یک ماشین است و دستور شما را اجرا می کند. در نتیجه شما هستید که بایستی با طرز استفاده از دستگاه ماشین لباسشویی آشنایی داشته باشید. راهنمای استفاده و تعمیر ماشین لباسشویی ال جی و سامسونگ موضوعی است که در این مقاله به آن اشاره می کنیم. حتی اگر ماشین لباسشویی شما غیر از این دو نوع برند می باشد، این نکات آموزشی برای شما کاربردی خواهد بود. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی ال جی و سامسونگ

دقت در انتخاب محل قرار گیری ماشین لباسشویی ال جی

مطالعه دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی ال جی به شدت توصیه می شود، چرا که سیر تا پیاز کار، در آن نوشته شده است. لازم است برای آشنایی با عملکرد دستگاه، برای آن وقت بگذارید و دفترچه را چندین بار مطالعه نمایید. بر اساس آنچه در دفترچه راهنما آمده است، به چگونگی قرار گیری درب دستگاه دقت کنید. برخی از آن ها درب به سمت بالا دارند و برخی دیگر درب به سمت جلو. آموزش استفاده از ماشین لباسشویی ال جی به شما تأکید می کند که محل قرار گیری دستگاه را در جای مناسبی انتخاب کنید و از وجود مانع و هم چنین سطح شیب دار و یا ناصاف جلوگیری نمایید. در صورت عدم رعایت این موضوع، دستگاه دچار مشکل می شود.

عواملی که باعث آسیب به ماشین لباسشویی ال جی می شود

با رعایت نکاتی بسیار ساده و البته با اهمیت، می توانید تعمیر ماشین لباسشویی ال جی را به تأخیر بیاندازید. از جمله مواردی که باعث آسیب جدی به دستگاه می شوند می توان به پر کردن بیش از حد مخزن با لباس، عدم توجه به جنس و الیاف لباس، فشردن دلبخواهی دکمه ها، وارونه نکردن لباس های دکمه دار و زیپ دار، استفاده از مواد شوینده بی کیفیت، ضربه زدن به دستگاه، باز و بسته کردن ناگهانی و غیر اصولی درب دستگاه، قرار دادن لباس های بسیار کوچک نظیر دستکش، ماسک، جوراب و غیره که باعث انسداد فیلترها می شود و غیره، اشاره کرد که لازم است جدی گرفته شوند.

چگونگی قرار دادن لباس ها در ماشین لباسشویی

یکی از موارد رایجی که به اشتباه توسط مصرف کنندگان صورت می گیرد، انداختن لباس های دکمه دار و زیب دار در دستگاه، بدون اینکه لباس ها را وارونه کنند است. این موضوع از این بابت حائز اهمیت است که در صورت فعالیت دستگاه، دکمه ها و زیپ، تماس مستقیم با بدنه دستگاه پیدا می کنند و باعث ایجاد ضربه می شوند. حتماً بارها صدای ناهنجاری از دستگاه شنیده اید که ناشی از این اقدام می باشد و به مرور زمان باعث تحلیل دستگاه می شوند. نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی ضمن تأکید به رعایت این موضوع، از مشتریان درخواست می کند به صورت سطحی از کنار این موضوع عبور نکنند.

توجه به اتصالات ماشین لباسشویی سامسونگ

استفاده از ماشین لباسشویی شامل چند مرحله می باشد. پیش از این به موضوع محل قرار گیری اشاره شد. از دیگر مراحل آموزش استفاده از ماشین لباسشویی سامسونگ، چگونگی نصب و اتصال دستگاه به لوله آب می باشد. اتصالات دستگاه از پریز برق دور نباشد. همچنین لوله خروج آب نیز در نزدیکی حفره خروجی باشد. فاصله داشتن و کشش بیش از حد باعث نشت آب از لوله می شود. لوله ها و اتصالات دستگاه باید در محلی به دور از دسترس کودکان باشند.

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی ال جی و سامسونگ

توجه به حالت شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ

در ماشین لباسشویی لباسشویی سامسونگ، دکمه‌ ای تعبیه شده است که بر اساس آن می توانید نوع شستشوی لباس را تعیین کنید. لباس ها الیاف مختلفی دارند؛ بنابراین نمی توانید برای همه لباس ها از یک حالت استفاده کنید. با توجه به نوع فصل، جنس لباس های شما نیز تغییر می کند و این موضوع مستلزم آن است که به منظور تطبیق و سازگاری شستشو با الیاف لباس، حالت ویژه آن را انتخاب کنید. در غیر این صورت هم به لباس آسیب می رسد و هم به دستگاه. یکی از مواردی که تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ را به دنبال دارد، عدم توجه به جنس لباس و عدم تغییر حالت شستشو می باشد. فراموش نکنید برای هر نوع الیافی نظیر نخی، کتان، جین، پشمی و غیره، یک نوع حالت شستشوی خاص در نظر گرفته شده است.

نکات آموزشی در خصوص نگهداری اصولی از ماشین لباسشویی سامسونگ

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ به نکات آموزشی در خصوص نگهداری اصولی از دستگاه اشاره می کند که برخی از آن ها به شرح ذیل می باشند:

  • بیش از حد، لباس در ماشین لباسشویی قرار ندهید.
  • از ضربه زدن به دستگاه و یا قرار دادن چیزی بر روی آن در زمانی که در حال فعالیت می باشد، بپرهیزید.
  • حتماً لباس های دکمه دار و زیپ دار را وارونه کنید.
  • حتماً لباس های کوچک نظیر جوراب، ماسک، دستکش، لباس زیر و غیره را درون کاوری قرار دهید و بعد درون دستگاه بیاندازید.
  • از ریختن بیش از حد مواد شوینده در دستگاه خودداری کنید. در غیر این صورت کف حاصل، از درز ها خارج می شود.
  • دستگاه را بر روی سطح صاف و بدون ناهمواری قرار دهید.
  • پس از هر بار استفاده از دستگاه، درب آن را برای مدت کوتاهی باز بگذارید تا تهویه لازم صورت گیرد.
  • لباس ها را با توجه به جنسی که دارند در دستگاه قرار دهید و حالت متناسب با آن را انتخاب کنید.
  • پیش از روشن کردن دستگاه، از وجود آب و میزان فشار آن اطمینان حاصل کنید.
  • ماشین لباسشویی را به صورت سالیانه سرویس نمایید.

نتیجه گیری

استفاده اصولی از هر نوع ماشین لباسشویی، نیازمند کسب اطلاعاتی در رابطه با قطعات و عملکرد دستگاه می باشد. راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی ال جی و سامسونگ به شما کمک می کند تا قطعات و عملکرد دستگاه را به خوبی بشناسید. شناخت نسبت به آن، موجب استفاده اصولی از دستگاه می شود و در نهایت این موضوع است که طول عمر دستگاه را افزایش می دهد. همچنین فراموش نکنید حضور یک نمایندگی تعمیرات معتبر کمک می کند تا در مواقع بروز مشکل، به بهترین شکل ممکن، دستگاه را ریکاوری کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟