علت قطع نکردن چای ساز
آموزش

علت قطع نکردن چای ساز بعد از جوش آمدن آب چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت قطع نکردن چای ساز یکی از مشکلات نگران کننده است که احتمال پیش آمد آن ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت قطع نکردن چای ساز یکی از مشکلات نگران کننده است که احتمال پیش آمد آن برای هر نوع چای سازی وجود دارد. از آنجایی که چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در ایران به شمار می آید چای ساز، کتری برقی، سماور و یا هر وسیله ای که برای تهیه چای باشد نسبت به لوازم خانگی های دیگر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر عمر مفید دستگاه فارغ از برند و مدل دستگاه کوتاه می شود در نتیجه با ممکن است با مشکلات مختلفی رو به رو شود. مشکلات چای ساز و مسائل متداولی که درباره آن سوالاتی زیادی از طرف کاربران مطرح می شود شامل دلیل ایجاد صدای ناهنجار چای ساز ، دلیل روشن نشدن چای ساز ، علت آب داد چای ساز ، علت صدای زیاد کتری برقی و علت قطع نکردن چای ساز بعد از جوش آمدن آب می شود.

علت قطع نکردن چای ساز

ما در این متن قصد داریم به علت قطع نکردن چای ساز بعد از جوش آمدن آب و موضوعات مرتبط به آن بپردازیم. به طور کلی خرابی ترموستات چای ساز، مشکل سنسور حرارتی چای ساز ، نقص برد چای ساز و مشکلات مربوط به توری و کلید چای ساز از اصلی ترین علت های قطع نشدن دستگاه به شمار می آید که هر کدام را توضیح خواهیم داد. اما قبل از آن می خواهیم به برخی از قطعات مهم چای ساز را به شما معرفی نماییم و نحوه تعمیر آن را به صورت مختصر توضیح دهیم.

تعمیر چای ساز

همانطور که گفته شد ابتدا شما را با قطعات مهم و اصلی چای ساز آشنا می کنیم تا بتوانید راحت تر مطالب آموزش تعمیر چای ساز را متوجه شوید. لازم به ذکر است که آموزش تعمیر چای ساز فلر ، تعمیر چای ساز تفال ، همیلتون و یا هر برد دیگری تفاوت چندانی ندارد و عموما از قطعات یکسانی تشیل شده اند از این جهت به راحتی می توانید با مطالعه این مطلب مشکل چای ساز خود را برطرف نمایید.

ترموستات چای ساز

علت قطع نکردن چای ساز

ترموستات قطعه ای است که در ساختار یخچال، برخی جاروبرقی ها، ماشین ظرفشویی و چندین لوازم خانگی دیگر وجود دارد. وظیفه این قطعه کنترل حرارت در دستگاه بوده در واقع زمانی که دمای یک دستگاه به یک مقدار مشخصی میرسد جریانی که باعث افزایش دما می شود را قطع می کند به طور مثال جاروبرقی مجهز به ترموستات زمانی که بیش از اندازه دما آن بالا برود به صورت خودکار خاموش می شود. حال ترموستات چای ساز وظیفه دارد تا دمای آب را کنترل کند تا بعد از به جوش آمدن آب دستگاه خاموش شود. اگر ترموستات چای ساز خراب شده و نیاز به تعمیر داشته باشد چاره ای جز تعویض آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

علت زود داغ شدن جاروبرقی چیست؟

کلید چای ساز

علت قطع نکردن چای ساز

کلید چای ساز که روی بدنه قرار گرفته می تواند در اثر استفاده زیاد و یا به پایان رسیدن عمر مفید از کار بیفتد و یا دچار مشکل شود. یکی از علت های عمل نکردن کلید یکسره شدن المنت چای ساز است در واقع می توان گفت با تعویض المنت چای ساز مشکل کلید حل می شود. علاوه بر این، اتصالی در برد چای ساز، قطع شدن سیم ها، سوختن المنت نیز از دلایل کار نکردن کلید و علت روشن نشدن چای ساز است.  جهت تعمیر کلید چای ساز باید ابتدا قطعات را باز نمایید تا به پلاتین کلید ها برسید. حال باید پلاتین ها را تمیز نمایید تا خال یا لکه ها را از روی آن پاک شود. برای تمیز کردن پلاتین کلید می توانید از سمباده کمک بگیرید. در مرحله بعدی باید فاصله بین پلاتین ها را با تغییر شکل پایه ها تنظیم نمایید.

اگر تخصص و دانش کافی در این زمینه ندارید به ما توصیه می کنیم تعمیر چای ساز خود را به نمایندگی خدمات پس از فروش شرکت مربوطه و یا یک تعمیرکار مورد اعتماد بسپارید.

 المنت چای ساز

علت قطع نکردن چای ساز

المنت چای ساز با تبدیل نیرو برق به گرما آب داخل قوری چای ساز را گرم می کند به عبارت دیگر دیگر المنت قوری چای ساز یکی از قطعات اصلی دستگاه بوده که مهم ترین کار یعنی بالا بردن دمای آب را انجام می دهد. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که از کجا و چطور متوجه شویم که دستگاه نیاز به تعویض المنت دارد. تعویض المنت چای ساز زمانی ممکن می شود که این قطعه سوخته باشد در واقع اگر مشکلات چای ساز مربوط به این جزء نیست نیاز به تعویض آن نخواهد بود. از علائم سوختن المنت چای ساز روشن نشدن چراغ روی دستگاه هنگام زدن کلید و همچنین گرم نشدن آب در چای ساز است. البته ممکن است پایانه و یا اتصالات آن قطع شده باشد و مانع از انتقال گرما به آب شده باشد. یکی از دلایل سرد بودن چای در چای ساز سوختن المنت است که با تعویض آن و تعمیر چای ساز می توان مشکل را برطرف کرد.

بیششتر بخوانید:

قیمت انواع چای ساز در بازار ایران به همراه جدول

آموزش تعویض المنت چای ساز

علت قطع نکردن چای ساز

ما در این بخش به آموزش تعوض المنت چای ساز می پردازیم. از آنجایی که قیمت المنت چای ساز و قیمت المنت کتری برقی نسبتا ارزان است بسیاری از افراد به جای مراجعه به تعمیرکار  و پرداخت هزینه های بالا، خودشان اقدام به تعویض المنت چای ساز کنند. البته به شرطی می توانید به تنهایی المنت را تعویض نمایید که با روش باز کردن و تست کردن قطعات چای ساز آشنایی کامل داشته باشید.

برای تعویض المنت چای ساز باید بدنه را باز کنید تا به المنت دسترسی داشته باشید سپس به کمک اهم متر المنت را تست کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. المنت که در کف قوری چای ساز و کتری برقی قرار گرفته را باید به همراه سکوی شارژ از دستگاه به آرامی جدا کنید. قبل از جدا کردن بهتر است از چیدمان و اتصالات داخلی چای ساز عکس بگیرید تا بعد از تعویض المنت به راحتی بتوانید قطعات را دوباره بر هم سوار کنید.

جهت سهولت در فرا گیری تعویض المنت چایی ساز و کتری برقی می توانید فیلم های آموزش تخصصی برای تعویض المنت چای ساز را تماشا کنید. در همین راستا ویدیویی جهت آموزش تعمیر چای ساز  برایتان در این مطلب قرار دادیم تا بتوانید به راحتی چای ساز و یا کتری برقی خود را تعمیر نمایید.

سنسور دمای چای ساز

علت قطع نکردن چای ساز

سنسور دمای چای ساز یا سنسور حرارتی چای ساز با اندازه گیری اتوماتیک دمای آب به ترموستات کمک می کند تا به محض جوش آمدن آب جریان را قطع کند. برای تعمیر سنسور حرارت چای ساز بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید زیرا آنها با توجه به تجربه و دانشی که دارند می دانند سنسور دمای چای ساز کجاست و به راحتی می توانند آن را تعمیر و یا تعویض کنند.

علت قطع نشدن چای ساز بعد از جوشیدن آب چیست؟

علت قطع نکردن چای ساز

تا به اینجا متن با قطعات اصلی چای ساز، تعویض المنت چای ساز، تعمیر ترموستات چای ساز، تعمیر کلید چای ساز و  مسائل مربوط به آن آشنا شدید. اما برای رفع مشکلاتی همانند روشن نشدن چای ساز، علت آب دادن چای ساز، سرد بودن چای در چای ساز و صدای زیاد کتری برقی ابتدا باید علت را جویا شوید سپس برای رفع آن اقدام نمایید. شاید برای ما هم این سوال پیش آمده باشد که علت قطع نشدن چای ساز بعد از جویدن آب چیست. ما در این متن علت های این مسئله را برای شما روشن خواهیم کرد.

ترموستات

اکثر چای ساز ها از دو ترموستات برخوردارند که یکی از آنها بر روی دسته و دیگری کف دستگاه قرار گرفته است. ترموستات نقش موثری در قطع نشدن چای ساز دارد زیرا این قطعه می تواند جریان را در المنت قطع و یا وصل کند. زمانی که جریان بصورت نوسانی وارد چای ساز شود و یا برای طولانی مدت از دستگاه استفاده نمایید احتمال خراب شدن برای این قطعه وجود دارد. زمانی که ترموستات فرمان کم شدن ولتاژ و قطع شدن جریان را ندهد پس از جوش آمدن آب دستگاه همچنان به گرم کردن آب ادامه خواهد داد.

برد چای ساز

علت قطع نکردن چای ساز

برد چای ساز قطعه ای است که در برخی از دستگاه ها یافت می شود و وظیفه کنترل جریان ورودی به المنت حرارتی را دارد. نوسانت برق و همچنین رطوبت محیط می توان بر روی برد تاثیر بگذارد و باعث خراب شدن آن شود. با خراب شدن برد چای ساز جریان ورودی به المنت کنترل نمی شود و آب پس از جوشیدن به دریافت گرما ادامه می دهد. تعمیر برد چای ساز باید توسط یک متخصص انجام شود زیرا آنها با نقشه سیم کشی چای ساز و برد دستگاه آشنایی کامل دارند.

سنسور دمای چای ساز

سنسور دمای چای ساز از دیگر قطعاتی است که در قطع نکردن چای ساز نقش دارد. سنسور دمای چای ساز دمای آب را اندازه گیری می کند و پس از جوش آمدن آب سنسور این اطلاعات را به قطعات دیگر ارسال می کند تا جریان قطع شود. زمانی که این قطعه دمای آب را اندازه نگیرد قطعاتی همانند المنت چای ساز و ترموستات نمی توانند زمان قطع کردن جریان را تشخیص دهند.

دلایل دیگر

علت قطع نکردن چای ساز

با تجمع بخار در محفظه کتری چای ساز ترموستات متوجه جوش آمدن آب می شود اما در صورتی که درب چای ساز به خوبی بسته نشود و یا توری مربوط به خارج شدن املاح آب آسیب دیده باشد بخار آب به راحتی از محفظه خارج می شود و ترموستات قادر به تشخیص جوش آمدن آب نخواهد بود. در نتیجه یکی از علت های قطع نشدن چای ساز این دو موضوع خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • نخ و نقشه | 14 مرداد 1400 در 6:55 ب.ظ

    با سلام … ممنون از مطلب خوب تون .. مشکل چای سازم حل شد