چند تکنولوژی جالب در خانه‌های هوشمند
رپرتاژ

چند تکنولوژی جالب در خانه‌های هوشمند

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نفوذ تکنولوژی به اعماق زندگی انست‌ها به قدری افزایش یافته که می‌توانیم بسیاری از ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نفوذ تکنولوژی به اعماق زندگی انست‌ها به قدری افزایش یافته که می‌توانیم بسیاری از وسایل و ابزارهای مهم زندگی خود را هوشمند بنامیم. ماشین هوشمند، آموزش هوشمند، فروشگاه‌های هوشمند و حتی خانه هوشمند. بله، خانه‌ای که فکر می‌کنیم روال عادی زندگی با سبک‌های سنتی در آن در جریان است هم ممکن است کاملا هوشمند باشد. امروزه در بسیاری از خانه‌ها فارغ از علاقه یا عدم علاقه افراد به ابزارهای هوشمند ممکن است لیستی از ابزارهای هوشمند موجود باشد. برخی از این ابزارها به قدری جالب است که ممکن است از شنیدن نام آنها متعجب شوید. مثلا قفل درب‌های هوشمند، ربات‌های خودکار، پنکه‌های سقفی با کنترل صوتی، لامپ‌های شناور، تصفیه‌کننده‌های هوا و بسیاری چیزهای فوق‌العاده دیگر. با ما همراه باشید تا برخی از این ابزارها و دستگاه‌ها رابشناسید.

دستیار تمیز کننده توالت فرنگی

تمیز کننده اتوماتیک توالت برقی شاین ،در مورد اتوماسیون خانگی بدون شک یک نجات دهنده است. شاین به طور خودکار توالت شما را با استفاده از فناوری آب الکترولیز شده تمیز می‌کند آن هم بدون از مواد شیمیایی، اما در برابر باکتری‌ها بسیار موثر است.

Shine هوشمند است، می‌توان آن را با تلفن هوشمند یا دستیار صوتی مانند Alexa کنترل کرد. هنگامی که به برنامه فرمان می‌دهید یا سعی می‌کنید فلاش را انجام دهید، شاین کاسه توالت را با آب الکترولیز شده پر می‌کند. این دستگاه به راحتی بر روی توالت فرنگی نصب می‌شود، فقط کافیست مخزن آن را با آب پر کنید و غلاف پاک کننده سازگار با محیط زیست را وارد کنید. آب اضافه شده به مدت یک ماه دوام می‌آورد و همچنین غلاف تمیز کننده کاملا قابل بازیافت نیز ماندگاری دارد.

چند تکنولوژی جالب در خانه‌های هوشمند

ربات پرده‌ای SwitchBot

SwitchBot یک ابزار جالب است که می‌تواند هر پرده‌ای را هوشمند کند. SwitchBot بی سیم، هوشمند است و استفاده از آن بسیار راحت است. فقط کافیست آن را به میله پرده خود ببندید و Switchbot از بقیه مراقبت خواهد کرد. از آنجایی که همه پرده‌ها یکسان نیستند، Switchbot دارای مجموعه‌ای از افزونه‌ها است که می‌توانید از آنها استفاده کنید. با توجه به ویژگی‌ها، این گجت به تلفن هوشمند شما متصل می‌شود که از طریق آن می‌توانید پرده خود را کنترل کنید. می‌توانید ربات را طوری تنظیم کنید که به طور خودکار پرده را در زمان مشخص شده باز یا بسته کند. همچنین مجهز به سنسور نور است تا Switchbot به طور خودکار باز و بسته شود. این ویژگی واقعا مفید است.

Midea – نسل جدید کولرهای خنک کننده

برخلاف خنک کننده سنتی که از طریق پنجره است، Midea از آخرین فن‌آوری‌ها برای ارائه کارآمد هوای خنک و در عین حال تولید صدای کمتر و مصرف انرژی محدود استفاده می‌کند. استفاده از کولر گازی قدیمی همیشه معایبی دارد. از جمله آنها پر سر و صدا بودن، مصرف زیاد برق و نصب نه چندان راحت آنها است، Midea AC برای جلوگیری از نویز طراحی شده است و نصب آن در خانه شما ساده است. کمتر از 35 درصد انرژی شما را مصرف می‌کند، بنابراین مقرون به صرفه است. بعضی از وسایل منزل شاید در ابتدا گران به نظر برسند اما در واقع خرید آن ها نوعی سرمایه گذاری است. حتی اگر مبلغ کافی ندارید می توانید وسایل خانگی خود را به طور قسطی بخرید.

برخی از ویژگی های جالب Mideo عبارتند از

فناوری اینورتر کواترو

این فناوری کمک می‌کند تا هوای خانه شما و دمای آن در طول روز تازه بماند. این فناوری همچنین در به حداقل رساندن میزان برق مصرفی کولر گازی کمک می‌کند.

طراحی U شکل

این طراحی استفاده از AC را آسان می کند زیرا می‌توانید پنجره را به طور معمول ببندید و باز کنید. شکل U اجازه می‌دهد تا هوا به راحتی جریان یابد و به شما کمک می‌کند راحت‌تر نفس بکشید.

کنترل هوشمند

کولر گازی دارای Wi-Fi است، بنابراین می‌توانید با استفاده از یک برنامه در دستگاه‌های Android یا iOS آن را از راه دور کنترل کنید.

جاروبرقی رباتیک خود شارژ

اگر به دنبال یک جاروبرقی iRobot راحت و آسان برای کنترل هستید، توصیه ما به شما این است که جاروبرقی رباتیک هیبریدی Eufy G10 را تهیه کنید. این ربات جاروبرقی برای همه افراد مخصوصاً کسانی که همیشه در حال حرکت هستند مناسب است زیرا شما می‌توانید خانه خود را در زمانی که در خانه نیستید تمیز نگه دارید! اول از همه، شما نیازی به نظارت بر میزان مصرف برق در این گجت ندارید، زیرا این یک جاروبرقی رباتیک خود شارژ است. از این رو، بلافاصله پس از اتمام برق برای تمیز کردن مداوم کف، دوباره شارژ می‌شود. این جاروبرقی ربات هیبریدی g10 دارای فناوری تمیز کننده پیشرفته‌ای است که به آن قدرت می‌دهد تا 2 برابر سریعتر و بهتر از سایر جاروبرقی‌های iRobot تمیز کند.

Deepmag – لامپ مغناطیسی شناور و بی‌سیم

این گجت یک نور معلق توسط Deepmag است، شرکتی که متخصص در فن آوری‌های مغناطیسی شناور و الکترومغناطیسی مستقیم درایو است. نور دیپ مگ دو ویژگی مهم دارد. برق را به صورت بی‌سیم دریافت می‌کند و به صورت مغناطیسی وارونه معلق می‌شود. این جالب ترین چراغ رومیزی است که می‌توانید تهیه کنید. این لامپ دارای بدنه چوبی ارگونومیک است که روی هر میزی خیره کننده به نظر می‌رسد. توان بی‌سیم را می‌توان تا 10 وات مهار کرد که اصلا بد نیست. دارای کنترل لمسی و طراحی ضد سقوط است. طراحی ضد سقوط به این معنی است که اگر لامپ را از منبع برق جدا کنید، لامپ به جای اینکه بیفتد، به خود آن متصل می‌شود.

قفل درب هوشمند چند نقطه ای Ultraloq UL300

این قفل درب دارای گزینه قفل چند نقطه‌ای استیل ضد زنگ با بیش از دو مکانیسم قفل برای ایمنی پیشرفته است. این قفل دارای گزینه‌های بلوتوث و وای فای است. گزینه بلوتوث برای اتصال قفل به تلفن هوشمند شما استفاده می‌شود در حالی که Wifi برای کنترل قفل از هر نقطه در جهان تا زمانی که اتصال به اینترنت وجود دارد استفاده می‌شود.

البته امروز به لطف شبکه‌های خوب ارائه دهنده اینترنت در هر جایی که باشید می‌توانید به اینترنت متصل باشید. مثلا یک بسته اینترنت غیر مستقیم رایتل علاوه بر سرعت بالا، با کمترین هزینه شما را به اینترنت متصل می‌کند. بنابراین اگر چنین قفلی توسط یک کاربر ایرانی نصب شود، قطعا مشکلی با اینترنت آن نخواهد داشت.

یکی از مواردی جالب این قفل، تعداد راه‌های باز کردن قفل این قفل هوشمند است. شما می‌توانید به 6 روش مختلف از جمله از طریق برنامه گوشی هوشمند خود، اسکنر اثر انگشت، رمز عبور یا پین، کلید بدون تماس و… باز کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟