رفع زنگ‌ زدگی ماشین لباسشویی
آموزش

رفع زنگ‌ زدگی ماشین لباسشویی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  رفع زنگ‌ زدگی ماشین لباسشویی یکی از دغدغه خانم هایی است که به ظاهر وسایل ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  رفع زنگ‌ زدگی ماشین لباسشویی یکی از دغدغه خانم هایی است که به ظاهر وسایل خود اهمیت زیادی می دهند.از طرفی با توجه به گرانی بازار، امکان جایگزین کردن مدل جدید و خرید لباسشویی نو برای همه افراد وجود ندارد. در این بخش به شما روش های ساده ای خواهیم گفت که به کمک آن می توانید این مشکل را برطرف کنید.

هم چنین در این جا می خوانید:

  • ترمیم رنگ لباسشویی
  • تعویض بدنه ماشین لباسشویی
  • بدنه لباسشویی سامسونگ
  • قیمت بدنه ماشین لباسشویی
بیشتر بخوانید:

نحوه استفاده از توپ لباسشویی

فکر می کنم کمتر کسی است که از اهمیت لباسشویی در خانه با خبر نباشد به خصوص در دنیای پر مشغله امروز که شستن لباس به صورت دستی می تواند از کار های بسیار وقت گیر باشد. اما با وجود ماشین لباس شویی این مشکل حل می شود و لباس ها در کمترین زمان ممکن به خوبی شسته و خشک می شوند. در این دوره دیگر کسی وقتی برای انجام کار هایی که در گذشته مردم انجام می دادند، ندارد. زیرا همه ی افراد مشغله های کاری فراوانی داشته و شستن لباس ها نباید در این زمان یک مشغله باشد.. با پدید آمدن وسیله ای به اسم ماشین لباسشویی، این موضوع به یک کار ساده تبدیل شده است. در این مطلب قصد داریم تا درباره روش هایی برای رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی صحبت کنیم.

دلایل پوسیدگی ماشین لباسشویی و رفع زنگ زدگی

رفع زنگ‌ زدگی ماشین لباسشویی

قطعا که می دانید لباسشویی یکی از لوازم پر کاربرد در منزل است و همانطور که از نامش پیداست، وظیفه شستن و نیمه خشک کردن لباس ها را دارد، زیرا دیگر در دنیای امروزی جایی برای شستشو های سخت و طاقت فرسا با دست نیست. نه تنها این شوینده ها باعث آسیب رساندن به پوست دست یا پا می شوند بلکه با فشاری که لباس ها بعد از خیس شدن به کمر و گردن می آورن قطعا باعث آسیب هایی می شوند که در دراز مدت خودش را نشان می دهد. با توجه به این که ممکن است پوسیدگی لباسشویی بعد از چند سال ایجاد شود. شاید این سوال پیش بیاید که دلیل زنگ زدن ماشین چیست و برای رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی باید چه کارهایی انجام داد؟

در پاسخ به سوال اول باید بگوییم که دلیل زنگ زدن هر وسیله ای مجاورت آن با اکسیژن و رطوبت است که سبب ایجاد زنگ زدگی روی سطوح فلزی و آهنی می شود و از آن جایی که لباسشویی هم یک جسم آهنی است، بر اثر قرار گرفتن با دو موردی که گفته شد ( رطوبت و اکسیژن) ممکن است در دراز مدت زنگ بزند.

یکی از قطعاتی که معمولا زود تر از بقیه جاهای لباسشویی شروع به زنگ زدن می کند، درب آن است و یکی از دلایل آن هم می تواند خارج کردن لباس های خیس از دستگاه باشد. یکی از راه حل هایی که می توانید برای جلوگیری از زنگ زدگی درب ماشین لباسشویی  استفاده کنید، مصرف زد زنگ است که تاثیر خوبی در زنگ‌ نزدن قطعات ماشین خواهد داشت.

رفع زنگ‌ زدگی ماشین لباسشویی

هم چنین از قرار دادن ماشین در محیط های مرطوب جدا خودداری کنید. یکی‌ از مشکلاتی که در ایجاد زنگ درب ماشین لباسشویی ممکن است ایجاد شود، زنگ زدن لباس ها است. منظور‌ از زنگ‌ زدن‌ لباس ها این است که بعد از شستشو زمانی که لباس ها را بیرون آوردید، متوجه لکه های زنگ‌ زدگی روی آن خواهید شد که دلیل آن برخورد لباس ها با درب ماشین هنگام شستشو است.

دلایل زنگ زدگی ماشین لباسشویی

رفع زنگ‌ زدگی ماشین لباسشویی

خب قبل از اینکه به موضوع رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی بپردازیم، خوب است دلیل این اتفاق را نیز بدانید. یکی از دلایلی که سبب زنگ زدن لباسشویی می شود آب ورودی آن است. در واقع این آب از شیر ورودی تامین می شود و مقدار زیادی آهن در خود دارد.

هم چنین در برخی از شهر ها میزان اکسید آهن در آب بالا است و این موضوع هم تاثیر مستقیمی در زنگ زدگی ماشین لباسشویی و حتی ایجاد لکه های قرمز و قهوه ای روی لباس خواهد شد.

دلیل بعدی برای این اتفاق ممکن است مربوط به لوله ها باشد. در صورتی که لوله ها قدیمی یا گالوانیزه باشد، این اتفاق رخ می دهد. هم چنین جرم های درون لوله آب بی تاثیر نخواهد بود، می توان با نصب فیلتر ورودی از آن جلوگیری کرد.

مراحل رفع زنگ زدگی و پوسیدگی ماشین لباسشویی

رفع زنگ‌ زدگی ماشین لباسشویی

فرقی نمی کند که برند ماشین لباسشویی شما چیست و یا مدل و نوع آن چگونه است، این روشی که برای رفع زنگ زدگی لباسشویی خواهیم گفتT در همه ی برند ها و مدل ها جواب خواهد داد و شما می توانید به راحتی در کمترین زمان و با کمترین هزینه خودتان در منزل مشکل زنگ زدن لباس شویی خود را حل کنید.

خب برای شروع در مرحله اول ابتدا باید درب ماشین را جدا کنید و سپس به کمک یک سمباده یا کاردک تمام زنگ زدگی ها را به طور کامل جدا کنید. البته کار زمان بری نخواهد بود و به راحتی جدا می شوند.

در مرحله بعد باید از یک کاغذ استفاده کنید و روی قسمت های زنگ زده بچسبانید و به صورت سایشی روی آن ها را بکشید تا یک سطح هموار روی بخش های رنگ‌ خورده و لخت فلز ایجاد شود.

هم چنین باید دقت کنید که این کار باید به درستی انجام شود در غیر این صورت دوباره زنگ می زند سپس بعد از انجام این کار نیاز است که با یک دستمال زنگ‌ زدگی ها را به خوبی تمیز کنید. حتی اگر لازم شد با صابون تمیزکاری را انجام دهید اما مطمئن شوید که به خوبی و کاملا زنگ زدگی پاک‌ شود و در نهایت آن را به خوبی خشک کنید.

بعد از خشک کردن قسمت های تمیز شده لازم است یک یا دو لایه ضد زنگ بزنید، هم چنین نقاط دیگر هم یک لایه ضد زنگ زده و در نهایت دوباره آن را رنگ کنید.

علاوه بر این روش می توانید از روش ترمیم رنگ لباسشویی نیز استفاده کرده و برای شروع بهتر است از اسپری ها برای رفع این مشکل استفاده کنید. اما ۲ نکته مهم برای استفاده از روش اسپری وجود دارد که باید رعایت شود.

نکته اول این است که قبل از مصرف به خوبی آن را تکان دهید و نکته دوم این است که اسپری را به صورت یک لایه سنگین و با فشار نزنید، بلکه اسپری را در چند مرحله و با لایه های سبک بزنید و در هر مرحله صبر کنید تا به خوبی خشک شود.

از روش های دیگری که می توان به آن اشاره کرد استفاده از زنگ خورهایی است که می توان در فروشگاه های لوازم اتومبیل تهیه کرد، البته این یک روش شیمیایی است و اگر به دنبال یک روش غیر شیمیایی هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از سرکه است که تا حدودی جواب می دهد.

شما می توانید قسمت زنگ زده دستگاه را با سرکه به طور کامل خیس کنید و بعد از گذشت مدتی با ورقه آلومینیومی آن را جدا کنید. هم چنین استفاده از یک روش طبیعی دیگر ترکیب جوش شیرین و آب است تا یک خمیر به دست آید و به کمک آن و یک مسواک خمیر را روی قسمتی که زنگ دارد بزنید و آنقدر بسابید تا زنگ زدگی ها از بین برود البته این روش کمی زمان بر خواهد بود.

تعویض بدنه ماشین لباسشویی

زنگ زدگی بدنه ماشین لباسشویی همواره یکی از دغدغه های افرادی می باشد که دچار این مشکل شده اند زیرا نه تنها به بافت لباس ها آسیب می زند بلکه ظاهر خانه را نیز خراب می کند. اما یکی از راه حل های این مشکل می تواند تعویض بدنه ماشین لباسشویی باشد.

این وسیله به طور دائم با آب سر و کار دارد و خیلی طبیعی است که پس از مدتی دچار زنگ زدگی و یا پوسیدگی شود و همانطور که گفته شد به آب آن منطقه نیز بستگی دارد. اما اگر به فکر تعویض بدنه هستید بهتر است با یک تعمیرکار در همین زمینه مشورت کنید و هم چنین بهتر است تعویض بدنه لباسشویی از آخرین راه حل های شما باشد. یعنی اگر روش های گفته شده در قسمت بالا برای شما جوابگو نبود در نهایت به فکر تعویض بدنه ماشین لباسشویی باشید. هم چنین برای دانستن قیمت بدنه لباسشویی نیز باید به فروشگاه های مخصوص این قطعات مراجعه کنید. در صورتی در مورد قیمت بدنه ماشین لباسشویی سامسونگ یا هر برند دیگری سوال دارید باید به متخصصین این حوزه مراجعه کنید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 10 آذر 1401 در 10:15 ق.ظ

    قطعا میزان پوسیدگی در لوازم خانگی با اب سروکار دارند بسیار بالاست از جمله ابگرمکن و لباسشوئی و کولر ابی و ظرفشوئی فاصله داشتن لباسشوئی از محل های ریزش اب مانند سینک ظرفشوئی و مکانهای مرطوب مانند حمام و خشک کردن دور درب لباسشوئی و لاستیک دور درب و محغظه جاپودری و اطراف ان پس از هربار شستشو میتواند در افزایش طول عمر لباسشوئی موثر باشد علاوه بر بدنه امکان پوسیدگی دیگ لباسشوئی و سوراخ شدن ان وجود دارد هر چند اخیرا اکثر تولید کنندگان کل مخفظه به عیر از بخش های متحرک را از جنس پلاستیک تولید می کنند اما جالب است بدانید در تهران مراکزی برای تعمیر دیگ و نوسازی بدنه لباسشوئی وجود دارد یکی از مراکز عمده و اصلی پاساژ ضلع شمال غربی میدان شهدا و مغازه های اطراف میباشد این محل بورس تعمیر و خرید و فروش دیگ و بدنه و سایر قطعات لباسشوئی است بسیاری از لباسشوئی هایی که از نظر دارنده ان ارزش تعمیر ندارد از انها خریداری و در اینمحل اوراق می گردند هر چند بدنه لباسشوئی هایی که در در دو دهه ا اخیر در ایران تولید شده اند بصورت کامل و یا قطعات پر مصرف مانند قاب جلو موجود است اما در مور مدلهای وارداتی میتوان بدنه کامل و یا اجزای ان را در این مکان یافت البته در بسیاری از این بدنه ها بعد از سند بلاست محددا رنگ امیزی گردیده اند سایر قطعاتاز جمله درب و قطعات تزئینی و کلید ها و قطعات الکترومکانیکی و بردهای الکترونیکی و لاستیک دور درب را میتوانید در این محل بیابید البته اغلب تولید داخل است که با بسته بندی شیک و بعنوان فابریک ساخت کشورهای اروپایی و کره بفروش میرسند اما در کل از کیفیت خوبی برخوردارند