آموزش

نحوه صحیح شستن تراس و حیاط

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر به طرز صحیحی از تراس و حیاط بهره ببرید می تواند نقطه قوت خانه یا محل ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر به طرز صحیحی از تراس و حیاط بهره ببرید می تواند نقطه قوت خانه یا محل کارتان باشد، معمولا از این محیط برای باربیکیو، استفاده از هوای تازه و کار هایی از این قبیل استفاده می شود اما همانطور که گفتیم اگر این تراس و یا حیاط را به خوبی تمیز کنید و چیدمان درستی در آن ایجاد کنید، قطعا از بهترین مکان ها برای دور هم جمع شدن و یا کمی تنها بودن خواهد شد. اما در این مطلب بیشتر قصد داریم تا درباره نحوه صحیح شستن تراس و حیاط صحبت کنیم. پس اگر به دنبال راهی برای تمیزی این مکان ها هستید این مطلب را تا انتها بخوانید.

نحوه صحیح شستن تراس و حیاط و نکاتی که نمیدانید!

How to properly wash the terrace and yard

همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه صحیح شستن تراس و حیاط آشنا کنیم. با نزدیک شدن به عید و سال جدید کم کم وقت خانه تکانی است و بهتر است که مکانی مانند تراس یا حیاط برای آخرین لحظه تمیز نشوند.

همچنین اگر به دنبال روش هایی برای تمیز کردن تراس و حیاط هستید اما نمی دانید از کجا باید شروع کنید، در این مطلب به شما خواهیم گفت که بدون کوچک ترین سردرگمی، کل حیاط و تراس را برق بیاندازید  و همه چیز را مرتب کنید‌.

معمولا با رفتن به سمت هوای گرم و متعادل مانند فصل بهار و تابستان می توان استفاده های زیادی از مکانی مانند حیاط یا بالکن و تراس داشت به طور مثال با قرار دادن یک میز و صندلی زیبا می توانید ساعتی را به همراه خانواده و دوستان در آن محیط ها بگذرانید و از هوای آزاد لذت ببرید.

نحوه صحیح شستن تراس و حیاط

حال اگر قصد این کار را هم داشته باشید باید فضای اطراف و بیرون را به خوبی تمیز کنید تا زمانی که به قصد هوا خوری به آن جا می روید یک جای تمیز و زیبا داشته باشید‌ و هم چنین از آن میز و صندلی ها می توانید برای صرف وعده های غذایی نیز بهره ببرید زیرا همانطور که می دانید غذا خوردن در هوای آزاد اشتها را بیشتر می کند.

مراحل تمیز کردن تراس

نحوه صحیح شستن تراس و حیاط

  • ابتدا یک پارچه ی بزرگ کف سالن پهن کنید.
  • حال تمام لوازم داخل تراس را روی پارچه بچینید.
  • یک پارچه نم دار بردارید و خاک روی لوازم را پاک کنید.
  • لوازم را داخل جعبه یا پلاستیک بچینید و همان جا بگذارید.

نکاتی که در بالا گفته شد جزو مراحل اولیه تمیز کردن تراس است و بعد از انجام کارهایی که در قسمت قبل گفته شد، حال وقت شستن تراس است. برای شروع بهتر است به کمک تی یا پارچه تمام گرد و غبار های موجود در تراس را پاک کنید و از بالا تا پایین را با دستمال تمیز کنید.

نحوه صحیح شستن تراس و حیاط

در مرحله بعد می توانید از شلنگ های با فشار بالا استفاده کنید و تمامی لکه ها را پاک کنید و اگر لکه ای پاک نشد از شوینده ها کمک بگیرید تا کل تراس را از هر نوع لکه ای پاک کنید.

 

بعد از شستشوی تراس وقت خشک کردن است، برای خشک کردن تراس کافی است چند تکه حوله یا پارچه های قدیمی و غیر قابل استفاده تان را بردارید و آب موجود در تراس را بگیرید. سپس باقی قسمت ها در اثر مجاورت با هوای آزاد به راحتی خشک می شوند.

اگر در تراس باربیکیو دارید و می خواهید آن را پاک کنید از ترکیب جادویی جوش شیرین و آب گرم استفاده کنید و به مدت ۱ روز بگذارید این ترکیب روی باربیکیو بماند تا تمام چربی های روی آن از سطحش جدا شده و به راحتی تمیز شوند.

مراحل تمیز کردن حیاط

نحوه صحیح شستن تراس و حیاط

همانطور که گفتیم در این قسمت درباره نحوه صحیح شستن تراس و حیاط صحبت خواهیم کرد. در بالا به خوبی راجع به شستشوی تراس و مرتب کردن آن صحبت کردیم اما حال نوبت به مراحل شستشوی حیاط است.

  • ابتدا به کمک یک جارو و خاک انداز تمام خاک و برگ های افتاده روی زمین را جمع کنید.
  • حال در مرحله بعد با استفاده از جارو به خوبی کف موزائیک های داخل حیاط را پاک کنید.
  • اگر گلدانی دارید آن را جا به جا کنید و زیر آن را نیز به کمک آب و یا جارو تمیز کنید.

با انجام مراحل ابتدایی حال نوبت به شستشوی حیاط می رسد شما می توانید پس از  جارو کردن کل حیاط ، توسط شیلنگ حیاط را آب و جارو کنید توجه کنید که آب زیادی برای این کار مصرف نکنید. سپس اگر در حیاط آلاچیق دارید  ابتدا با خالی کردن داخل آن از گرد و غبار و برگ آغاز کنید.

در مرحله بعد به کمک پارچه یا دستمال نم دار تمام داخل و بیرون آن را به خوبی پاک کنید. اگر در حیاط تان آلاچیق دارید بهتر است هر ۲ هفته یک بار آن را تمیز کنید تا کثیفی و گرد و غبار به خورد آن نرود و ظاهر آلاچیقتان را خراب نکند‌.

اگر در حیاط از چراغ های مختلف برای نور پردازی استفاده می کنید و روی چراغ ها پر از گرد و خاک شده و یا لکه برف و باران روی آن ها به جای مانده بهتر است ابتدا آن ها خاموش کنید و بعد از نیم ساعت که لامپ ها خنک شد. به کمک یک پارچه و کمی ماده شوینده لکه های روی آن ها را از بین ببرید و باز بعد از گذشت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت آن ها روشن کنید.

نحوه صحیح شستن تراس و حیاط

با خراب کردن اکثر خانه های قدیمی و تبدیل آن ها به آپارتمان یا خانه های مدرن تقریبا دیگر در کمتر خانه ای حوض خواهیم دید، اما اگر خانه ما قدیمی است و هنوز هم در حیاط حوض دارید و می خواهید آن را برق بیاندازید، می توانید از روشی که در ادامه خواهیم گفت استفاده کنید.

  • ابتدا درپوش حوض را برداشته تا آب خالی شود.
  • اگر حوض شما در پوش نداشت می توانید به کمک یک سطل آب آن را خالی کتید‌.
  • حال نوبت جمع کردن برگ و یا آشغال های داخل آن است.
  • سپس از یک شوینده و برس برای تمیز کردن کف و دیواره های حوض استفاده کنید.
  • برای آبکشی پیشنهاد ما استفاده از شیلنگ هایی است که آب را با فشار منتقل می کنند.

 

نکاتی درباره تمیز کردن تراس در خانه های آپارتمانی!

اگر در طبقه های بالای آپارتمان ها زندگی می کنید و تراس تان پر از گرد و غبار و خاک شده اما نمی دانید چطور آن را تمیز کنید اصلا نگران نباشید، زیرا در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه این کار را انجام دهید.

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم برای تمیز کردن تراس چه در خانه های ویلایی و چه آپارتمانی باید لوازم آن را خالی کنید و گرد و غبار روی آن ها پاک کنید، اما اگر در طبقات آپارتمان زندگی می کنید و تراس دارید و قصد تمیز کردن آن را دارید و دسترسی به شیلنگ ندارید، باید از یک روش کمی دشوار تر استفاده کنید.

برای شروع یک تشت تقریبا بزرگ را پر از آب کنید و یک حوله قدیمی بردارید و به کمک آن کف تراس را از گرد و خاک پاک کنید. سپس آب کثیف داخل تشت را در دستشویی خالی کنید و تشت را دوباره با آب و چند قطره شوینده پر کنید و به کمک یک برس کف و دیواره تراس را به آرامی تمیز کنید و در نهایت با یک حوله آن را خشک کنید و اجازه دهید تراس به کمک هوای آزادی که در آن قرار دارد به مدت ۲ ساعت خشک شود.

سپس لوازم را درون جعبه بچینید و در گوشه ای از تراس قرار دهید و یک پلاستیک بزرگ روی آن بکشید تا لوازم خاکی نشود. به این نکته توجه کنید که اگر هفته ای یکبار لوازم داخل تراس را دستمال بکشید و کف آن را تی بکشید، دیگر آنقدر کثیف نخواهد شد.

به طور کلی تمیز کردن محیط های بیرون از خانه مانند حیاط و تراس از بعضی لحاظ ها سخت تر و در برخی حالت ها راحت تر از کار های داخل خانه است. اگر بخواهیم ویژگی های مثبت تمیز کردن محیط هایی مانند حیاط و تراس را در نظر بگیریم می توان گفت خشک شدن این فضا ها بسیار راحت و آسان است، زیرا در فضای باز با رفت و آمد هوا و یا آفتاب به راحتی کف و یا سایر اجزای داخل آن خشک می شود.

اما نکته مقابل این مسئله می تواند به ابتدای کار مربوط باشد و آن‌هم‌ خالی یا جا به جا کردن لوازمی است که هنگام شستشو باید از آن محیط ها خارج شوند و اما در این مطلب سعی کردیم تا با ساده ترین روش و ترفند ها تمیز کردن این ۲ مکان را برای شما ساده کنیمتا شما هم بتوانید به راحتی حیاط، تراس و بالکن را تمیز کنید.

استفاده از شیلنگ هایی که آب را با فشار منتقل می کنند، بسیار کمک کننده خواهد بود و همین امر سبب سریع تر پیش رفتن امور شستشو ی تراس و حیاط شده و هم چنین آب کمتری نیز مصرف می شود‌. توجه به این که آب زیادی هنگام شستشو ی تراس مصرف نشود بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟