آموزش

کولر گازی قابل حمل چیست ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کولر گازی ها در انواع اسپلیت، پنجره ای و پرتابل وجود دارند که هر کدام ویژگی ...

یاسمن داودیان | 10 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کولر گازی ها در انواع اسپلیت، پنجره ای و پرتابل وجود دارند که هر کدام ویژگی های به خصوص خود را دارند. در این مطلب به صورت اساسی به موضوع کولر گازی قابل حمل چیست ؟ می پردازیم.

در مطلب کولر گازی قابل حمل چیست؛ می خوانیم:

  • قیمت کولر گازی پرتابل کم مصرف
  • کولر گازی پرتابل 9000
  • کولر گازی پرتابل 30000
  • قیمت کولر گازی پرتابل 30000

کولر گازی قابل حمل که با نام پرتابل نیز شناخته می شود، وسیله ای سرمایشی است که امکان جا به جایی و نصب آن در مکان های مختلف وجود دارد.

بیشتر بدانید:
راهنمای خرید کولر آبی و نکاتی که باید بدانید + ویدیو و لیست قیمت

کولر های گازی دارای دو نوع یونیت داخلی و خارجی هستند که یونیت داخلی در داخل خانه و یونیت خارجی در بیرون خانه نصب می شود اما تفاوتی که در کولر قابل حمل وجود دارد این است که کندانسور و اپراتور در خود دستگاه قرار گرفته اند.

این کولر گازی ها ایستاده هستند و با ریموت کنترل تنظیم می شوند و برخلاف سایر دستگاه های اسپلیت یا پنجره ای نیازی به نصب بر روی دیوار و یا  پنجره ندارند.

کولر گازی های پرتابل در سایزها و انواع متفاوتی عرضه می شوند که برای انواع مکان های تجاری، اداری، مدارس، فروشگاه ها و … مناسب هستند.

انواع کولر گازی قابل حمل چیست ؟

کولر گازی های پرتابل در دو مدل تک لوله و دو لوله وجود دارند. در کولر گازی های تک لوله انتشار هوای سرد و تامین هوای ورودی برای کندانسور توسط یک لوله انجام می شود.

مدل های دو لوله به دلیل نصب سخت تر و قیمت بالای آن ها کمتر از مدل های تک لوله مورد استفاده قرار می گیرند اما مزیت آن ها نسبت به کولر گازی تک لوله مصرف پایین آن است و همچنین هوای تازه را جایگزین هوای گرم اتاق می کنند.

زمانی که یک لوله هوای تازه را جایگزین هوای بیرون رفته می کند دیگر کاهش فشار هوا را تجربه نخواهید کرد این بدان معنا است که شرایط هوای داخل اتاق هنگام استفاده از کولر گازی های پرتابل دو لوله بهتر و مناسب تر است.

مزایای کولر گازی قابل حمل چیست ؟

کولر گازی های قابل حمل نسبت به سایر کولر گازی ها مزایای مختلفی دارند و از مهم ترین مزایای آن می توان به قابل حمل بودن آن اشاره کرد به خصوص اگر پایه های آن چرخ دار باشد به راحتی می توانید آن را به مکان های مختلف منتقل کنید.

از دیگر مزایای آن کم هزینه بودن آن است این کولرها از بسیاری از کولرگازی های موجود در بازار ارزان تر هستند و هزینه نصب بالایی هم ندارند و در صورتی که در کارهای فنی کمی مهارت داشته باشید می توانید خودتان نصب آن را انجام دهید.

این کولر گازی ها به دلیل قابل حمل بودن برای مستاجرها بسیار مناسب هستند چون شما می توانید به راحتی آن را به مکان جدید انتقال دهید. همچنین افرادی که مدام در حال جابجایی محل کار خود هستند، نیز مناسب است.

کولر گازی های پرتابل علاوه بر خنک کردن هوا وظیفه گرفتن رطوبت هوا را نیز بر عهده دارند و در نتیجه این دستگاه در مناطق شرجی بسیار کاربرد دارد.

ابعاد کوچک و عدم اشغال فضای زیاد این دستگاه از مهم ترین مزایای آن شناخته می شود. کولر گازی پرتابل یونیت خارجی ندارند و بر روی دیوار فضایی اشغال نمی کنند. همچنین در مدل های جدید محفظه ای برای تجمع آب ایجاد شده در کولر گازی وجود دارد که پس از پر شدن به شما جهت خالی کردن آن هشدار می دهد.

معایب کولر گازی قابل حمل چیست ؟

همان طور که پیش از این هم بیان کردیم تمام قطعات در خود دستگاه قرار گرفته اند بنابراین بسیار سنگین هستند و جابجایی آن ها در صورت عدم وجود چرخ، کار راحتی نیست.

کولر گازی های پرتابل به دلیل قرار گرفتن کمپرسور در داخل آن، سر و صدای زیادی دارند در صورتی که در مدل های دیگر کمپرسور در بیرون خانه قرار گرفته و سر  وصدا در داخل خانه شنیده نمی شود. البته لازم به ذکر است که برخی از تولید کنندگان با عایق بندی مناسب صدای دستگاه را کمتر کرده اند.

محدود بودن فضایی که دستگاه باد خنک را منتشر می کند از دیگر معایب دستگاه است. فضایی که کولر گازی های دیواری می توانند خنک کنند بسیار بیشتر از کولر گازی های دیواری است.

شرایط نصب کولر گازی قابل حمل

  • انتخاب مکانی مناسب برای نصب
  • وجود قسمتی برای خروج و انتقال هوای گرم
  • جریان برق پر توان و حداقل 115 آمپر بدون افت انرژی

قیمت کولر گازی پرتابل کم مصرف

در جدول زیر لیستی از قیمت کولر گازی پرتابل کم مصرف را مشاهده می کنید.

نام کالا

مشخصات

قیمت

کولر گازی بوش مدل 14000·       ظرفیت: 14000 BTU

·       کاربرد: سرمایش/ گرمایش

·       رده مصرف انرژی: A

·       گاز مبرد: R410a

·       جهت پرتاب باد: 4 طرفه

·       برق مصرفی: تک فاز

·       فیلتر: هپا

·       فیلتر کربن سرد دارد.

23،500،000 تومان
کولر گازی پرتابل گرین 12000 سرد و گرم·       ظرفیت: 12000 BTU

·       کاربرد: سرمایش/ گرمایش

·       ظرفیت گرمایش: 13000

·       ظرفیت سرمایش: 12000

·       رده مصرف انرژی: A

·       گاز مبرد: R410a

·       برق مصرفی: تک فاز

·       وزن دستگاه: 33 کیلوگرم

 

21،000،000 تومان

 

کولر گازی پرتابل 9000

کولر گازی پرتابل 9000 مدل سی فورماتیک قدرت سرمایشی بالا و در عین حال مصرف انرژی پایینی دارد. این دستگاه به دلیل وزن سبک و ابعاد کوچکش برای اتاق ها و مساحت های زیر 20 متر مربع مناسب است. همچنین علاوه بر سرمایش از قدرت تصفیه هوای مطبوعی برخوردار است.

کمپرسور، فن، کندانسور و اپراتور کولر گازی تماما در یک محفظه قرار گرفته اند و نصب آن نیازی به تکنسین ندارد. سرمایش پرتابل 9000 از طریق کمپرسور روتاری تامین شده و باد را به سمت بالا پرتاب می کند.

همچنین گرمایش آن به وسیله هیتر برقی انجام شده و گرمایش محیط را در کمترین زمان ممکن انجام می دهد.

کولر گازی پرتابل 9000 بوش کیفیتی بسیار بالا دارد و مناسب فضاهای کوچک با مساحت زیر 30 متر مربع است. همانند سایر مدل ها کمپرسور و دیگر قطعات در داخل دستگاه تعبیه شده است.

این مدل دارای ویژگی هایی مانند کم صدا بودن، نمایشگر ال سی دی، فیلتر قابل شستشو، قابلیت تنظیم دور فن و جهت پرتاب باد است.

کولر گازی پرتابل 30000

در جدول زیر مشخصات کولر گازی پرتابل 30000  سی فورماتیک گری را مشاهده می کنید.

نام کالا

مشخصات

قیمت

کولر گازی پرتابل 3000 سی فورماتیک گری·       ظرفیت:  30000BTU

·       کاربرد: سرمایش/ گرمایش

·       ظرفیت گرمایش: 30000

·       ظرفیت سرمایش: 30000

·       کمپرسور: رو تاری

·       ریموت دار

·       مجهز به پنل کنترلی با دکمه لمسی

قیمت کولر گازی پرتابل 30000 سی فورماتیک نا مشخص می باشد.

 

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟