فناوری

رونمایی ایسوس از مادربوردی عجیب برای کامپیوترهای آینده

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ايسوس اين بار در سي امين سالگرد تاسيس خود، مادربردي را معرفي كرد كه ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ايسوس اين بار در سي امين سالگرد تاسيس خود، مادربردي را معرفي كرد كه بازديدكنندگان نمايشگاه حيرت زده شدند.

مادربرد پرايم اتوبيا مظهر قدرت سخت افزاري ايسوس است كه با نقص قوانين ابتدايي ATX طراحي و توليد شده و شايد اين مادربرد راهگشاي تغييرات تكنولوژيك در اين زمينه باشد. اولين مادربردهاي اينتل براساس همان استاندارد ATX ساخته شده اند.

براي افزايش كارايي مادربرد محل قديمي قطعات تغييير يافته و مادربرد متفاوت به نظر مي رسد. اسلات هاي PCIe به پشت مادربرد منتقل شده تا كارت گرافيك بزرگتري طراحي و توليد شده و عملكرد مادربرد نيز به ثبات رسيده و تثبيت شود. چهار اسلات M.2 با هيت سينك در اين مادربرد رويايي ايجاد شده و با فن قدرتمندي بنام Hydra Cortex مي توان عملكرد ساير فن ها را كنترل كرد تا با قدرت بيشتري كار كرده و در مدت زمان بيشتري اين مادربرد كارايي و عملكرد داشته باشد.

براساس اعتقاد و باور مهندسين ايسوس، پورت هاي ورودي و خروجي ، ماژولارهاي Mini PCIe را ايجاد كرده اند و مي توان با اين ماژولارها قابليت هايي مانند اترنت و USB را در صورت نياز، كم يا زياد كرد.

يك صفحه نمايش 7 اينچي عملكرد كليه قطعات را به نمايش مي گذارد. با اينترنت واي فاي به مادربرد متصل شده و مي توان كليه عملكرد قطعات را با اين صفحه نمايش مشاهده كرد و از عملكرد آن ها آگاهي يافت و تغييرات لازمه را اعمال كرد.

البته مادربردهاي ‌ATX اين چنين قابليت و عملكردي ندارند و شركت هاي ديگري به غير از ايسوس مانند اينتل، مادربردهاي جديدي را طراحي كرده اند تا بهترين جايگزين براي مادربردهاي نسل قديمي ATX باشند.

عادت كردن انسان به قوانين باعث شده تا تغيير و تحولات به كندي صورت گيرد ولي گاهي اوقات افرادي پيدا مي شوند كه قوانين را نقض كرده و كارهاي جالبي مي كنند كه طراحي و توليد مادربرد پرايم اتوبيا از جمله اين كارهاست كه نويدبخش تغييرات بزرگ تري در آينده نه چندان دور است.

اميد است در ساير قطعات كامپيوتر نيز تغييرات بنياديني صورت گيرد و اين صنعت به طور ريشه اي تغييرات اساسي را تجربه كرده و آينده خوب و خوشي را براي مردم كره زمين رقم بزند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟