فناوری

عرضه مجموعه جدیدی از گوشی‌های هوشمند 5جی در سال 2020

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگرچه سال 2019 را باید یک سال برای گوشی های هوشمند پرچمدار 5جی محسوب کرد اما ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگرچه سال 2019 را باید یک سال برای گوشی های هوشمند پرچمدار 5جی محسوب کرد اما شرکت کوالکام به عنوان توسعه دهنده پردازنده های موبایلی در نظر دارد سال 2020 مجموعه جدیدی از پردازنده های میان رده با این قابلیت را عرضه دارد.

پردازنده هایی از خانواده اسنپدراگون 700 و 600 که عمدتا روی گوشی های هوشمند میان رده تعبیه می شوند. به گفته کوالکام ها اولین پردازنده های میان رده با پشتیبانی از شبکه 5جی بزودی معرفی خواهند شد و شرکت های تولیدکننده اسمارتفون نیز از آنها بهره می گیرند.

در سال 2019 از جمله گوشی های هوشمند با پشتیبانی شبکه 5جی، گلکسی اس 10 نسخه 5جی، ال جی V50 تینکیو، گلکسی نوت 10 پلاس 5جی و چندی دیگر بود. اما وقت آن رسیده تا در سال آینده علاوه بر پرچمداران، میان رده ها نیز از این قابلیت برخوردار شوند.

البته انتظار می رود قیمت میان رده هایی با چنین پردازنده بیش از یک تلفن هوشمند معمولی هم سطح باشد. جزئیات دقیقی توسط کوالکام اعلام نشد اما این طور که پیداست در نیمه نخست 2020 پردازنده اسنپدراگون سری 700 نسخه 5جی عرضه می شود و در نیمه دوم نیز باید شاهد عرضه پردازنده اسنپدراگون سری 600 با مودم 5جی باشیم.

شایان ذکر است که شرکت کوالکام یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چیپ پردازشی موبایل شناخته می شود که سهم بزرگی در بازار پردازنده های موبایلی از آن خود کرده است.

انتهای  پیام/

نظر شما چیست؟