ضدعفونی کردن خانه و لوازم منزل
آموزش

ضدعفونی کردن خانه و لوازم منزل با چند روش ساده/کرونا هنوز تمام نشده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در این روز های کرونایی یکی از مسائل مهم و ضروری رعایت اصول بهداشتی و ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در این روز های کرونایی یکی از مسائل مهم و ضروری رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی کردن خانه است. در این زمان باید بعد از هر بار ورود به داخل خانه تمام دستگیره ها و هم چنین سطوح را تمیز کرده تا با احتمال وجود ویروس به طور کامل در محیط خانه از بین برود. تمام وسایل خانه هر چند روز یک بار باید به طور کامل ضدعفونی شده و از تمیزی آن باید اطمینان حاصل کنید.

همانطور که بارها گفته شد اولین قدم برای جلوگیری از انتقال ویروس رعایت بهداشت فردی و هم چنین فاصله مردم از یکدیگر است چه در خانه یا در خیابان رعایت این اصول بهداشتی بسیار مهم و حائز اهمیت است. اما همانقدر که ضدعفونی کردن خانه و لوازم منزل مهم است، اصول تمیز کردن منزل باید مورد توجه قرار بگیرد.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این خصوص گفت: خطر ابتلا به كرونا هنوز تمام نشده است، از مردم خواست تا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ با در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و فاصله مناسب در روابط اجتماعی، از ابتلا به این ویروس پیشگیری کنند. به همین منوظر در ادامه چند روش برای ضدعفونی کردن خانه و لوازم منزل ذکر شده است.

ضدعفونی کردن خانه و لوازم منزل

 پاک کردن سطوح یا وسایل منزل با مواد شیمیایی و الکلی بسیار رایج است اما استشمام این موارد برای ریه مضر است و مشکلات تنفسی را به همراه دارد پس با زدن ماسک و دستکش در هنگام استفاده از مواد و محلول های تمیزکننده بهتر است مراقب سلامت ریه و هم چنین پوست خود باشیم. در زمان استفاده از این ضدعفونی کننده ها بهتر است پنجره ها را باز گذاشته تا هوا جریان داشته باشد.
برای ضدعفونی کردن لوازم منزل انواع مختلفی از محلول های صنعتی و شیمیایی که درصد های بالایی دارند در بازار و مغازه ها موجود است اما این روز ها به دلیل تکرار بیشتر نظافت استفاده هر روزه از این محصولات باعث به خطر انداختن سلامت خود شما می شود پس بهتر است از محصولاتی دست ساز و خانگی برای پاکیزگی وسایل منزل خود استفاده کنید.

محلول آب و وایتکس:

ضدعفونی کردن خانه و لوازم منزل

بیشترین قسمت این ترکیب را آب تشکیل می دهد پس ضرر آن نسبت به ترکیب هایی که انواع مواد شیمیایی در آن ها موجود بسیار کمتر است. برای تهیه این محلول یک ظرف اسپری شوینده ها را به خوبی شسته و به ارتفاع یک بند انگشت در آن وایتکس ریخته و بقیه ظرف را با آب پر کنید و به خوبی تکان دهید تا مخلوط شود. قابلیت ضدعفونی کنندگی این محلول تا بیست و چهار ساعت است و بعد از گذشت این زمان دیگر کارایی ندارد پس به مقدار مورد نیاز یک روز از این محلول درست کنید.

محلول سرکه و آب:

ضدعفونی کردن خانه و لوازم منزل

علاوه بر وایتکس از محلول هایی نظیر سرکه و اب نیز می توان برای پاک کردن سطوح استفاده کرد زیرا سرکه هم قابلیت ضدعفونی و هم برای از بین بردن الودگی روی سطوح بسیار مناسب است. برای از بین بردن بوی این مواد بهتر است از عصاره یا اسانس های خوشبو کننده به مقدار چند قطره در ان بریزید. برای تهیه این محلول به اندازه مساوی اب و سرکه را در ظرف مورد نظر ریخته و به ارامی تکان دهید تا مخلوط شود.

محلول سرکه و جوش شیرین:

ضدعفونی کردن خانه و لوازم منزل

برای تهیه این محلول چهار پیمانه اب داغ را به همراه یک چهارم پیمانه سرکه سفید و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید سپس یک لیمو را از وسط نصف کرده و به همان شکل در محلول قرار دهید و صبر کنید تا سرد شود سپس محلول را از صافی رد کرده و در ظرف مورد نظر بریزید.

محلول آب و الکل:

ضدعفونی کردن خانه و لوازم منزل

همانطور که می دانید از موثر ترین روش ها برای ضد عفونی کردن محیط استفاده از الکل است پس با ترکیب مساوی آب و الکل این محلول را بسازید و به راحتی در محیط اطراف اسپری کنید. نکته مهم در ضد عفونی کننده های خانگی، ضعیف تر بودن آن ها نسبت به محلول های کارخانه ای است پس باید مدت بیشتری بر روی سطوح بماند تا تمام آلودگی ها را از بین ببرد.

آشپزخانه:
برای ضد عفونی کردن محیط هایی مانند آشپزخانه از محلول هایی که الکلی نیستند استفاده کنید زیرا الکل قابل اشتعال است و چون در این مکان معمولا پخت و پز انجام می شود استفاده از محلول های الکلی خطرناک است. هم چنین هنگام نظافت منزل سعی کنید با باز گذاشتن پنجره ها به ورود هوای تازه کمک کنید.

حوله:
محیط های مرطوب مکان مناسبی برای رشد ویروس است و یکی از این مکان ها می تواند حوله ها باشد پس بعد از هر بار شستن ان را روی یک وسیله گرمایشی خشک کنید. هیچکدام از شوینده های بالا را برای تمیز کردن صفحه تلویزیون ها استفاده نکنید و از محلول های مخصوص برای تلویزیون و وسایل های برقی حساس بهره ببرید هم چنین از پارچه یا دستمال هایی که جنسشان لطیف است استفاده کنید تا آسیبی مانند خط انداختن روی سطوح ایجاد نشود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟