واردات گوشی تلفن همراه
فناوری

ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه بالای 300 یورو لغو شد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بر اساس آخرین هماهنگی انجام شده میان بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت ارتباطات و ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بر اساس آخرین هماهنگی انجام شده میان بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا این لحظه هیچگونه تغییری در رویه واردات گوشی تلفن همراه بالای 300 یورو ایجاد نشده است.

بر اساس مذاکرات صورت گرفته میان بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مقرر گردید تا هیچگونه تغییری در رویه واردات گوشی تلفن همراه اعم از تجاری و همراه مسافر ایجاد نشود.

بر این اساس، تمامی واردکنندگان می‌توانند بر اساس مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی به گمرکات سراسر کشور، نسبت به واردات تلفن همراه اقدام نمایند.

ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه

پیش از این، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در این خصوص گفته بود که واردات گوشی با ارزش بالای ٣٠٠ یورو ممنوع شده و این نوع کالا تنها ۱۰ تا ١٥ درصد نیاز کشور را شامل می‌شود.

رضا عالیان با اشاره به عدم ارز اختصاص به موبایل با نرخ بالای ٣٠٠ یورو بیان کرده بود: این عدم تخصیص هم شامل واردات مسافری هم واردات تجاری می شود. دلیل این کار این است که به واردات موبایل ٢ میلیارد و ٤٠٠ میلیون یورو ارز تخصیص داده شده، اما امسال به دلیل شرایط ارزی کشور، کمبود ارز و برنگشتن ارز حاصل از صادرات با مشکل مواجه هستیم.

ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه

این در حالی است که سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت صبح امروز  اعلام کرد که هیچگونه ابلاغیه‌ای به گمرکات کشور مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی بالای 300 یورو به گمرکات کشور صادر نشده و تصمیم‌گیری نهایی با کمیته مشترک میان بانک مرکزی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

در نهایت و بر اساس آخرین هماهنگی انجام شده، هیچگونه تغییری در رویه واردات گوشی تلفن همراه اعم از تجاری و همراه مسافر ایجاد نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟