محبوب ترین گیاهان آپارتمانی
دکوراسیون منزل

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی کدام ها هستند؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بسیاری از افراد با توجه به علاقه زیادی که به انواع گل و گیاهان دارند خانه ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بسیاری از افراد با توجه به علاقه زیادی که به انواع گل و گیاهان دارند خانه های ویلایی را به آپارتمان ها ترجیح می دهند اما امروزه تقریبا بیشتر مردم در خانه های آپارتمانی زندگی می‌ کنند و در این محیط ها نگهداری از گل و گیاه کار آسانی نیست زیرا در برخی شرایط آپشن های لازم مانند نور کافی، زمان مناسب آبیاری و … وجود ندارد و گیاه در این مدت خشک شده و از بین می رود. محبوب ترین گیاهان آپارتمانی به گونه ای انتخاب شدند که شرایط نگهداری در آپارتمان برایشان فراهم بوده و با کمی‌ حوصله و مراقبت می توانید محیط منزل را با انواع گل و گیاه زیبا و خاص زینت دهید و دکوراسیون منزل خود را جذاب تر کنید.

معمولا نگهداری از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی علاوه بر حوصله به ترفند های خاصی نیاز دارد که در این مطلب شما را با این گیاهان و ترفند های نگهداری آن ها در گلدان آشنا خواهیم کرد.

خیلی از افراد در آپارتمان هایی که نور کافی و یا فضای مناسب برای کاشت گیاه را ندارند فکر می کنند که دیگر نمی توانند از هیچ گیاهی نگهداری کنند اما بسیاری از گل و گیاهان وجود دارند که در هر فضایی به راحتی رشد کرده و علاوه بر این در دراز مدت با طراوت و شاداب می ماند که در ادامه چند تا از با دوام‌ ترین گیاه آپارتمانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱)‌ زامیفولیا

گیاه آپارتمانی زامیفولیا

زامیفولیا  که به نام گیاه زی ‌زی ( zz-plant ) گفته می شود، یکی از گونه های بومی شرق آفریقا و البته یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است. این گیاهِ حدود دویست سال پیش شناخته شده و به یک گیاه همیشه سبز نیز معروف است. زامیفولیا به علت برگ های گوشتی و پهنی که دارد مقادیر زیادی از آب را در خود ذخیره کرده و برای افرادی که عاشق گل و گیاه هستند و فرصت کمی برای رسیدگی به آن ها را دارند انتخاب مناسبی است. زامیفولیا گیاه بسیار سر‌ سختی است که در دشوار ترین شرایط هم دوام می آورد. از این رو به آن گیاه کمدی هم می گویند. هم چنین اگر وقت کافی و شرایط بهتری را برای این گیاه فراهم کنید گل های زرد و سفید ریزی می دهد که محبوبیت این گیاه را قطعا چند برابر می‌کند.

این گیاه خاصیت پاک کنندگی هوا را دارد زیرا این گیاه به راحتی به تصفیه هوای محیطی که در آن قرار دارد کمک کرده و برخی از سموم را به راحتی نابود می کند.

۲)‌ تیلاندسیا

گیاه آپارتمانی تیلاندسیا

یکی از خاصیت های گیاهان هوازی مانند تیلاندسیا عدم نیاز آن ها به خاک است و همین مسئله سبب می شود که این یک گیاه متفاوت به نظر برسد. گیاهان هوازی معمولا از هوای اطراف خود مواد مورد نیاز خود را بدست می آورند و به خاک نیازی ندارند. تیلاندسیا بیش از پانصد گونه متفاوت دارد و بیش ترین نوع آن ها به نور آفتاب نیازی نداشته و با چراغ خانه نیز می توان آن ها را پرورش داد. از مزایای دیگر این گیاه این است که نیاز به آبیاری مدوام‌ ندارد و در واقع جزو گیاهان آپارتمانی آسان محسوب می شود زیرا هر زمان که حس کردید خشک شده کمی با آب پاش به آن آب دهید.

بیشتر بخوانید:

گلدان هوشمند کلیک اند گرو و تجربه باغبانی لذت بخش

۳) ‌فیکوس بنجامین

گیاه آپارتمانی فیکوس بنجامین

این گیاه بومی جنوب و جنوب شرقی قاره آسیا و اروپا است و به دلیل شرایط آب و هوایی استوایی برای نگهداری در خانه گزینه ی مناسبی خواهد بود. از ویژگی های ظاهری آن می‌ توان به برگ های نوک تیز و سبز رنگ براق اشاره کرد که بسیار زیبا و دلربا هستند. در شرایط مساعد ارتفاع فیکوس بنجامین تا پنج متر هم می رسد. گونه های متفاوتی از این گیاه وجود دارد که در نوع ابلق، برگ‌ها به رنگ سبز روشن و سفيد  كرم ديده می‌شوند، آويزان بودن شاخه‌ها در بنجامين ابلق بيشتر است و ریشه‌ها توسعه كمتري دارند.

۴)‌ آگلونما

گیاه آپارتمانی آگلونما

یکی از گیاهان زینتی در خانه ها می تواند آگلونما باشد. این گیاه از بومیان مناطق جنوب شرقی آسیا است و تنوع رنگی ‌بسیار زیادی دارد که همین مسئله منجر شده تا طرفدار های بیشتری داشته باشد. آگلونما یک گیاه رو میزی است و معمولا برای محیط های کاری انتخاب خاص و زیبایی خواهد بود. این گیاه برای رشد به نور مناسب نیاز دارد و هر چه قدر نور بیشتری در اختیار آن قرار دهید رشد بیشتری از آن خواهید دید. آگلونماها برگ‌هایی بزرگ و بیضی شکل و براق دارند. این برگ‌ها از طریق ساقه‌هایی کوتاه به ریشه گیاه متصل می‌شوند.

۵) ‌دراسنا

گیاه آپارتمانی دراسنا

گیاه دراسنا یا گیاه اژدها یکی از عجیب ترین گیاهان آپارتمانی است. برگ های آن به شکل سوزنی و نوک تیز هستند. در قسمت های بالایی برگ رنگ قرمز مشاهده می شود که زیبایی آن را بسیار بیشتر جلوه می دهد. در فصل بهار از این گیاه در بیرون از منزل در انواع مختلف استفاده می کنند . شکوفه های این گیاه به رنگ سفید است که معمولاً ردپای خط های دایره ای شکل زرد و نارنجی روی آن یافت می شود. زمانی که این گیاهان را به داخل منزل می آورید، کم کم گل ها و شکوفه های آن از بین می‌ رود و ظاهری جدید پیدا می کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟