آموزش

نحوه تميز كردن لوازم خانگی استیل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، صنعت لوازم خانگی در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری در زمینه اشکال، رنگ، ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، صنعت لوازم خانگی در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری در زمینه اشکال، رنگ، ابعاد، فناوری و غیره داشته است. رنگ لوازم خانگی برای اکثر افراد بسیار اهمیت دارد زیرا مصرف کنندگان رنگ لوازم خود را مطابق با سلیقه و فضای منزل انتخاب می کنند. رنگ استیل نیز یکی از رنگ های لوازم خانگی بوده که طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. لوازم خانگی استیل جلوه ی شیکی به فضای خانه و آشپزخانه می دهند و حس مدرن بودن را در منازل کاربران جاری می سازند. در ادامه روش هایی جهت تميز كردن لوازم خانگی استیل آورده شده است که جای نگرانی برای مصرف کنندگان این دسته از لوازم خانگی نمی گذارد.

روش های تميز كردن لوازم خانگی استیل

امروزه یکی از دغدغه های اکثر افراد خانه تميز كردن لوازم خانگی استیل است. در خانه ی هر یک از ما حداقل یک مدل لوازم خانگی به رنگ استیل یافت می شود و ممکن است برخی از ما هیچ اطلاعاتی درباره تمیز کردن آن ها نداشته باشیم. ولی جای نگرانی نیست و در ادامه این مطلب ما به سوال چگونه لوازم خانگی استیل را تمیز کنیم؟ پاسخ داده ایم.

به طور معمول رنگ استیل و سفید در طراحی و ساخت لوازم آشپزخانه استفاده می شود. لوازم خانگی استیل به دلیل جدید بودن، طرفداران بیشتری دارد. لوازم آشپزخانه ی سفید به دلیل بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه بیشتر مورد استفاده کاربران و مصرف کنندگان قرار می گیرد. اما لوازم آشپزخانه ی استیل این گونه نیست و به دلیل تیره بودن فضای آشپزخانه مصرف کنندگان را کوچک تر نشان می دهد.

اگر آشپزخانه کوچکی دارید، بهتر است از خرید لوازم خانگی و آشپزخانه به رنگ استیل صرف نظر کنید اما اگر خیلی طرفدار این مدل از رنگ هستید می توانید آن ها را با رنگ سفید ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین روش های نگهداری مواد غذایی در یخچال

یکی دیگر از معایب لوازم خانگی استیل ماندن رد دست و اثر انگشت بر روی آن ها بوده و گفته می شود بازتاب کثیفی رنگ استیل بیشتر از رنگ های روشن است.

چگونه لوازم خانگی و آشپزخانه استیل را تمیز کنیم؟

لوازم خانگی و آشپزخانه استیل دارای شیار های زیادی هستند و می توان گفت که جنس استیل مانند جنس چوب دارای رگه های موازی است. هنگام تمیز یا خشک کردن لوازم خانگی استیل سعی کنید که پارچه را هم جهت شیار ها بکشید. زمانی که خلاف جهت شیار ها دستمال را بکشید، تمام کثیفی و آلودگی ها در بین شیار ها باقی می ماند و به مرور زمان لوازم خانگی استیل شما را کثیف نشان می دهد.

محلول آب و سرکه

یکی از بهترین پاک کننده های وسایل استیل محلول آب و سرکه است. مقداری سرکه سفید را به همراه آب در یک ظرف اسپری بریزید و ترکیب این دو را بر روی وسایل مورد نظر خود اسپری کنید و سپس با یک پارچه نرم در جهت شیارهای لوازم استیل بکشید. گفتنی است سرکه به دلیل داشتن اسید استیک به تمیز کردن ظروف و وسایل کمک شایانی می کند. البته بعضی از افراد از آب لیمو نیز برای این کار استفاده می کنند زیرا لیمو اسیدی بوده و همانند سرکه تاثیر دارد.

شوینده های ملایم

لکه غذای باقی مانده روی تابه، قابلمه استیل یا سینک آشپزخانه را می توانید با استفاده از شوینده های ملایم تمیز کنید. مواد شوینده به همراه آب گرم و پارچه نخی یا برس نرم می توانند تاثیر بسزایی در تمیز کردن لوازم خانگی استیل داشته باشند. همیشه به یاد داشته باشید که از به کار بردن وسایلی مانند سیم ظرفشویی و برس های زبر برای تمیز کردن ظروف استیل خودداری کنید زیرا باعث آسیب رسیدن به آن ها و ایجاد خط و خش بر روی آن ها می شود.

آب گرم

همانطور که در مورد فوق ذکر شد، استفاده از آب گرم و مواد شوینده تاثیر بسزایی در تمیز کردن لوازم خانگی و آشپزخانه استیل دارد. در بسیاری از موارد که ظروف چرب نیستند، افراد می توانند با استفاده از آب گرم ظروف استیل خود را تمیز کنند و با دستمال نرم و نخی آن را خشک کنند.

روش های نگهداری از ظروف استیل

ظروف استیل همانند بسیاری از لوازم خانگی و آشپزخانه دارای راه و روش هایی جهت نگهداری هستند که در ادامه به معرفی این راهکارها پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید:

ترفندهای کاربردی در آشپزخانه

پس از هر بار پخت و پز ظروف استیل را بشویید

برای سالم نگه داشتن و جلوگیری از آسیب رسیدن به ظروف استیل مانند ماهیتابه و قابلمه بهتر است پس از هر بار پخت و پز سریع آن ها را بشویید و خشک کنید تا از خراب شدن و لکه افتادن بر روی آن ها جلوگیری شود. همچنین برای شست و شوی ظروف استیل بهتر است از شوینده های مخصوص ظروف استیل ضد زنگ استفاده کنید تا نتیجه بهتری از شستن آن ها ببینید.

پرهیز از شست و شوی ظروف استیل در ماشین ظرفشویی

ممکن است برخی از ظروف استیل قابلیت شست و شو در ماشین ظرفشویی را داشته باشند اما با وجود این قابلیت شما از شستن آن ها در ماشین ظرفشویی خودداری کرده و همیشه آن ها را با دست بشویید و سریع خشک کنید. زیرا با شستن این دسته از ظروف در ظرفشویی عمر آن ها کاهش می یاید و به ظاهر آن ها آسیب می رسید.

برق انداختن لوازم خانگی و ظروف استیل

برق انداختن لوازم خانگی و ظروف استیل یکی از مشکلات اکثر افراد است زیرا بعد از شستن آن ها به دلیل مواد معدنی آب بر روی آن ها لکه ایجاد می شود و ممکن است به مروز زمان ظاهر آن ها کدر شود. اما برای برق انداختن لوازم خانگی و آشپزخانه استیل روش هایی وجود دارد که می توان به روغن زیتون، پولیش های ظروف استیل و شیشه شوی اشاره کرد.

برای استفاده از آن ها فقط کافیست مقداری از روغن زیتون، پولیش و شیشه شوی را بر روی ظروف ریخته و با یک دستمال نرم و نخی آن ها را تمیز کنید.

همچنین گاهی می توان خط و خش های جزئی بیرون ظروف را به وسیله ی یک خمیر از بین برد. مواد تشکیل دهنده این خمیر شامل آب و جوش شیرین و یا خمیرهای غیر خورنده مخصوص این کار می شود.

بیشتر بخوانید:

از ترفندهای مهم در آشپزی چه می دانید؟

جمع بندی

بعضی از افراد برای تميز كردن لوازم خانگی استیل خود از دستمال های پشمی یا کاغذی استفاده می کنند. همان طور که می دانید، سطح ظروف استیل دارای رگه و شیارهای زیادی است و پرزها را نگه می دارد و برای جلوگیری از این موضوع بهتر است از دستمال های نخی استفاده شود.

همچنین بهتر است برای تمیز کردن ظروف استیل مانند قابلمه و تابه از لوازم زبری مثل سیم ظرفشویی استفاده نشود زیرا موجب آسیب رسیدن به سطح ظروف شما می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟