ایده هایی برای داشتن آشپزخانه منظم
آموزش

ایده هایی برای داشتن آشپزخانه منظم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در هر خانه ای قطعا یکی از محیط هایی که چیدمان و مرتب نگه داشتن آن کاری دشوار ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در هر خانه ای قطعا یکی از محیط هایی که چیدمان و مرتب نگه داشتن آن کاری دشوار بوده، آشپزخانه است. در طول شبانه روز رفت و آمد زیادی در این مکان شده و معمولا آشپزی کردن نیز بهم ریختگی و شلختگی هایی را به همراه دارد پس باید به دنبال روشی برای داشتن آشپزخانه منظم باشید و سعی کنید بعد از انجام هر کاری در این محیط وسیله ها را سر جای اصلی قرار دهید تا آشپزخانه مرتب و منظم داشته باشید.

چگونه آشپزخانه منظم داشته باشیم؟

چگونه آشپزخانه منظم داشته باشیم؟

برای داشتن یک آشپزخانه منظم می توانید ابتدا از چیدمان وسایل برقی در آشپزخانه شروع کنید زیرا معمولا این اجزا فضای بیشتری را اشغال می کنند بعد از آن نوبت به چیدمان مرتب کابینت ها و نقاط دیگر در آشپزخانه می شود قبل از هر چیزی باید بدانید که حتی برای چیدمان لوازم برقی نیز ابتدا باید فضای داخل کابینت و کشو ها را مرتب کرده و بعد به فکر فضایی برای اجزای دیگر باشید.

نظم دهی کابینت

چگونه آشپزخانه منظم داشته باشیم؟

قبل از هر چیزی برای اینکه فضای داخل کابینت ها معمولا زود چرب و کثیف می شوند بهتر است از یک نوع زیر انداز برای آن ها استفاده کنید اما قطعا این سوال پیش می آید که کف کابینت چی پهن کنم؟! در پاسخ به این پرسش می توان گفت به علت رطوبت موجود در محیط آشپزخانه هم چنین انجام پخت و پز و کار با روغن فضای داخل کابینت ها خیلی زود کثیف و چرب می شوند و این چربی به ظروف و اجزای داخل آن نیز منتقل شده و سبب ایجاد لکه روی آن ها می شود اما همانطور که می دانید شست و شوی آن همه ظروف و چیدمان مرتب کابینت به طور معمول کار آسانی نبوده و زمان زیادی را می گیرد اما شما با استفاده از یک کفپوش کابینت می توانید از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

از مزیت های دیگر این محصول می توان به تعویض آسان آن در دراز مدت اشاره کرد. معمولا کف پوش های کابینت به دو دسته ی چسبی و غیر چسبی تقسیم می شوند که هر دو مدل کاملا کاربردی بوده و می توان به راحتی از آن ها استفاده کرد.

معمولا نیاز هر خانه و آشپزخانه ای کابینت های بزرگ و جا دار است که تمامی وسایل و ظروف مورد نظر را در خود جا بدهد تا فضای آشپزخانه همیشه مرتب باشد.

نظم دهی به کابینت آشپزخانه

برای نظم دهی کابینت ها می توان از اجزایی مانند شلف مرتب کننده کابینت ها استفاده کرد‌ این شلف ها به گونه ای داخل هرکابینت را طبقه بندی می کنند و به همین دلیل فضای بیشتری را برای چیدمان ظروف، ادویه و … را به شما می دهند.

علاوه بر شلف ها می توانید از تخته فیبر برای قرار دادن یک سری از وسایل ها استفاده کنید. یکی از کابینت هایی که معمولا همیشه بهم ریخته است کابینت زیر سینک ظرف شویی است زیرا معمولا خیلی به آن قسمت توجه نمی شود اما برای مرتب کردن این قسمت نیز می توانید از سبد های کوچک یا هر سایز دیگر که دوست دارید استفاده کنید و برخی از شوینده ها  یا وسایل اضافی دیگر را در آن قرار دهید. هم چنین استفاده از میله های پلاستیکی برای آویزان کردن برخی از لوازم برای کابینت زیر سینک بسیار مناسب است.

چگونه آشپزخانه منظم داشته باشیم؟

چیدمان ادویه در کابینت ها نیز یکی از راحت ترین بخش های مرتب کردن آشپزخانه محسوب می شود فقط کافی است که از شلف مرتب کننده کابینت استفاده کنید و ادویه ها را داخل آن قرار دهید سعی کنید از ظروف کوچک تر برای ادویه ها استفاده کرده تا فضای بیشتری در اختیارتان باشد. هم چنین برخی از لوازم دسته بندی لباس ها نیز می تواند فضای مناسبی را در کابینت برای قرار دادن اجزای کوچک مانند کابینت ها ایجاد کند.

یکی از بخش های چیدمان آشپزخانه که ممکن است کمی دشوار به نظر برسد مشخص کردن جای قابلمه در کابینت ها و یا نقاط دیگر آشپزخانه است زیرا معمولا این وسایل ها فضای زیادی را اشغال می کنند اما با ترفند های ساده می توانید جای مناسبی را برای قابلمه ها در کابینت پیدا کنید.

چگونه آشپزخانه منظم داشته باشیم؟

یکی از ترفند های کاربردی نصب قلاب های آهنی یا فلزی که معمولا برای آویزان کردن حوله استفاده می شود می توانید به درب کابینت یا دیوار های بخشی از آشپزخانه آویزان کرده و قابلمه ها را روی آن ها قرار دهید تا هر زمان که نیاز داشتید به راحتی از آن ها استفاده کنید.

چیدمان آشپزخانه و نظم دادن به کابینت دو مسئله مهم و مربوط به هم هستند زیرا هر چه وسایل آشپزخانه در کابینت ها به خوبی قرار گیرند از طرفی دیگر فضای آشپزخانه مرتب تر بوده و چیدمانی بهتر و زیبا تر خواهد داشت.

نظ‌م دهی کشو ها

چگونه آشپزخانه منظم داشته باشیم؟

نکته بعدی در چیدمان آشپزخانه، نظم دهی به کشو ها بوده و معمولا در کشو ها لوازمی نظیر خوراکی های خشک و یا قاشق و چنگال و چاقو ها نگهداری می شوند اما اگر این بخش هم به خوبی سازماندهی نشود قطعا سبب شلختگی در آشپزخانه شده و فضای آن را بد جلوه می دهد.

نظم دهی به کشو و کابینت

برای نظم دهی به کشو ها نیز می توانید از تخته های تقسیم بندی در داخل کشو و یا سبد های نان و… استفاده کنید تا فضای داخل آن ها به خوبی نظم پیدا کند. هم چنین در برخی از کشو های بزرگ‌ تر می توانید بشقاب ها و دیس هایی که معمولا دیر به دیر یا فقط زمانی که مهمان دارید استفاده می کنید را قرار دهید و به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. خوب است بدانید که برای کف کشو ها هم مانند کابینت ها بهتر است از کفپوش استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید پرده آشپزخانه و نکات مهم پیش از خرید

حوله و دستمال و سفره در آشپزخانه را در سبد های جدا دسته بندی کنید و روی یک کابینت یا داخل کشو قرار دهید اینگونه به تمام اجزای موجود در آشپزخانه نظم بخشیده اید.

هنگامی که در آشپزخانه از برخی وسایل استفاده ای نمی کنید و فقط فضای شما را اشغال کرده است بهتر است آن را درون یک باکس یا سبد های در بسته پیکنیک قرار داده و در انباری یا بخش های دیگر خانه به جز آشپزخانه قرار دهید تا همیشه فضای آن مرتب و منظم باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟