راهنمای خرید پرده آشپزخانه
دکوراسیون منزل

راهنمای خرید پرده آشپزخانه و نکات مهم پیش از خرید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پرده ها در دکوراسیون منزل نقش مهمی را ایفا می کنند و رنگ و شکل منحصر به فردی ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پرده ها در دکوراسیون منزل نقش مهمی را ایفا می کنند و رنگ و شکل منحصر به فردی را به فضاهای مختلفی مانند اتاق خواب ها، آشپزخانه و سالن نشیمن می دهند. افراد با توجه به پنجره هایی که در خانه هایشان دارند باید دست به خرید پرده متناسب با فضا بزنند. در این بخش ما متنی در قالب راهنمای خرید پرده آشپزخانه برای شما آماده کرده ایم تا بتوانید خرید آگاهانه ای داشته باشید.

جزئیات راهنمای خرید پرده آشپزخانه

تزئین پنجره آشپزخانه برای بسیاری از افراد مهم است زیرا پنجره نور طبیعی فضای داخل را تامین می کند و دکوراسیون شیکی به آشپزخانه می دهد. پرده های آشپزخانه مدل های مختلفی دارند که شامل مدل والان آشپزخانه، مدل پرده های ساده حریر آشپزخانه و مدل پرده های جدید آشپزخانه زبرا می شوند. البته در این مطلب قصد دارین مدل پرده های جدید آشپزخانه 2020 را به شما مخاطبان نشان دهیم.

بیشتر بخوانید:

انتخاب پرده مناسب برای منزل با رعایت چند نکته ساده

راهنمای خرید پرده آشپزخانه

مدل والان آشپزخانه

مدل والان آشپزخانه انواع مختلفی دارد و کاربران با توجه به سلیقه و فضایی که دارند می توانند پرده مورد نظر خود را انتخاب و نصب کنند. انتخاب این دسته از پرده ها کاملا سلیقه ای است و اگر از آن دسته از افرادی هستید که به پرده های والان علاقه مندید ما در ادامه انواع آن ها را برای شما نام برده و توضیح مختصری می دهیم.

راهنمای خرید پرده آشپزخانه

همانطور که گفته شد مدل والان آشپزخانه انواع مختلفی دارد و به دو دسته پرده‌ های والان (نیم ‌پرده) و پرده‌ های والان بالونی تقسیم می شوند.

پرده های والان (نیم پرده)

پرده والان در میان انواع پرده آشپزخانه طرفداران فراوانی دارد. این پرده ابعاد کوچکی دارد و تنها قسمت بالای پنجره ها را پوشش می دهد. در اصل می توان گفت این مدل از پرده درست مدل متضاد پرده ‌های کافه ‌ای است. پرده های کافه ای یکی از انواع رایج پرده آشپزخانه هستند. این پرده‌ ها معمولا از جنس کتان، پلی ‌استر و حریر دوخته می‌ شوند. قسمت بالای بعضی از پرده‌ های کافه‌ای مدل چین ‌دار است که از نیمه پایینی پنجره از حلقه ‌های چوب ‌‌پرده آویز می ‌شود و تنها همان قسمت را پوشش می دهد.

راهنمای خرید پرده آشپزخانه

پرده های والان بالونی

یکی دیگر از انواع پرده آشپزخانه والان بالونی است که با نام والان ابری یا پفی نیز شناخته شده اند. برای دوخت والان بالونی، دو برابر اندازه موردنظر برای طول پرده، پارچه استفاده شده و لبه پایینی آن در امتداد قسمت بالایی پرده دوخته می شود.

بیشتر بخوانید:

چیدمان خانه های 25 متری با رعایت چند نکته ساده

کرکره آشپزخانه

کرکره آشپزخانه در گذشته فقط از جنس فلزی برخوردار بوده ولی در حال حاضر علاوه بر جنس فلزی، پلاستیکی و چوبی نیز دارد. همچنین امروزه کرکره شید جایگزین کرکره های فلزی شده اند. این شیدها انواع مختلفی دارند و در طرح های ساده تک رنگ، طرحدار، طراحی و تولید شده اند. هر کدام از این شیدها با توجه به فضا آشپزخانه کاربرد دارند و می توانند شکل و شمایل منحصر به فرد و خاصی را به کاربران بدهند.

راهنمای خرید پرده آشپزخانه

همانطور که گفته شد کرکره آشپزخانه دیگر همانند مدل های اولیه خود نیست و با توجه به خانه های مدرن و شیک توانسته اند شکل خود را تغییر داده و رضایت اکثر کاربران و مصرف کنندگان را جلب کنند. از قابلیت های کرکره آشپزخانه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

راهنمای خرید پرده آشپزخانه

کرکره آشپزخانه علاوه بر زیبایی که به دکور آشپزخانه می دهد، نور را فیلتر می کند و از تجهیزات آشپزخانه، کابینت و وسایلی که ممکن است در معرض اشعه ماورای بنفش قرار بگیرند، محافظت می کند.

مدل پردهای جدید آشپزخانه زبرا

مدل پرده های جدید آشپزخانه زبرا نوع جدیدی از پرده بوده که از ترکیب پارچه و تور با اشکال مختلف به صورت یک در میان تشکیل شده و عملکرد آن تقریبا مانند پرده کرکره آشپزخانه است. یعنی علاوه بر حرکت کامل به سمت بالا و پایین و باز و بسته شدن کامل، می توان با تنظیم آن در حالت بسته نیز تا 50 درصد نور را از آن عبور داد. البته پرده زبرا از ظاهر بسیار زیباتری نسبت به کرکره برخوردار است و از نظر ظاهر اصلا قابل مقایسه با هم نیستند.

راهنمای خرید پرده آشپزخانه

مدل پرده های جدید آشپزخانه زبرا در بازار موجود بوده که بهتر است افراد با توجه به نوع دکوارسیون منزل خود طرح مناسبی از پرده زبرا را برای خرید انتخاب کنید همچنین راهنمای خرید پرده آشپزخانه می تواند کاربران را از انتخاب خود مطمئن کند. زیرا طرح پرده در دیزاین دکوراسیون داخلی منزل کاربران نقش برجسته ای را ایفا می کند.

بیشتر بخوانید:

اصول انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

مدل پردهای ساده حریر آشپزخانه

مدل پردهای ساده حریر آشپزخانه یکی از پرطرفدارترین ها در میان مدل پردهای ساده حریر آشپزخانه یا پرده های آشپزخانه ها هستند که ضخامت کمتری نسبت به مدل های موجود در بازار دارند. پرده های حریر در همه جای خانه مورد استفاده قرار می گیرند. هر جا پنجره باشد این پرده های شیشه ای و توری مانند نیز می توانند حضور داشته باشند.

راهنمای خرید پرده آشپزخانه

اگر صاحب خانه ای هستید که نورگیر کمی دارد و از طرف مقابل مشرف به ساختمان و واحدهای دیگر باشد باید به دنبال مدلی باشید که در حالت کشیده تا حدی دید به داخل واحد شما را از بین ببرد و در مقابل جلوی ورود نور را نگیرد. در این شرایط گزینه ای بهتر از مدل پردهای ساده حریر آشپزخانه نخواهید یافت که در این زمینه به کمک تان بشتابد.

مدل پردهای جدید آشپزخانه 2020

در انتخاب نوع رنگ پرده آشپزخانه باید دقت بالایی داشت چون رنگ آن می تواند تاثیر زیادی بر روی دکوراسیون و طراحی آشپزخانه داشته باشد. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است پرده با رنگ روشن گزینه مناسبی است چون ظاهر آشپزخانه را بزرگ تر نشان می دهد . اگر تابش نور به داخل آشپزخانه زیاد است می توان از پرده های با رنگ تیره تر استفاده کرد تا زیاد بودن نور را کنترل کند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مدل پردهای جدید آشپزخانه 2020 آشنا کنیم.

راهنمای خرید پرده آشپزخانه

مدل پردهای جدید آشپزخانه 2020 شامل موارد ذیل می شود:

پرده ریلی و پلیسه: خیلی از افراد ترجیح می دهند برای پرده آشپزخانه خود از دو نوع ریلی و پلیسه ای برای پنجره استفاده کنند. این نوع پرده علاوه بر زیبایی طرفداران بی شماری دارد. پرده های پلیسه ای ساده به دلیل به روز بودن در میان کاربران بسیار محبوب هستند.

راهنمای خرید پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه نیمه توری: در صورتی که با مشکل کمبود نور در آشپزخانه مواجه هستید و می خواهید تا نهایت نور به آشپزخانه برسد می توانید از پرده های نیمه توری استفاده کنید. این نوع پرده جزو پرده های ساده به شمار می رود و قیمت کمتری نیر دارد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید هود برای آشپزخانه

راهنمای خرید پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه کلاسیک: در صورتی که مبلمان و کابینت آشپزخانه شما کار شده و به سبک کلاسیک است می توانید از پرده مدل کلاسیک که دارای پارچه های زیبا و مجلل هستند استفاده کنید. این نوع پرده دارای چند لایه روی هم و آویز و منگوله است.

انواع پشت دری آشپزخانه

پرده پشت دری از جمله پرده های بسیار کاربردی و در عین حال زیباست که می توان در منزل و آشپزخانه از آن ها استفاده کرد. دوخت این نوع پرده بسیار ساده است. پرده پشت دری بیشتر مختص آشپزخانه است و به چهار چوب پنجره نصب می شود. از پرده های پشت دری برای سهولت باز و بسته کردن درب و پنجره استفاده می شود. انواع پشت دری آشپزخانه متفاوت بوده و به سلیقه کاربر و دکوراسیون آشپزخانه بستگی دارد.

راهنمای خرید پرده آشپزخانه

منظور از انواع پشت دری آشپزخانه جنس، نوع بستن و اندازه ی آن هاست. بر همین اساس می توانید به انتخاب خود از پرده های حریر، توری و پارچه ای با رنگ های متفاوت استفاده کنید. برای زیباتر کردن فضای منزل نیز می توانید از پاپیون، روبان و حریر برای بستن آن ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

ترفند های تمیز کردن شیرآلات در منزل

نکات کمک کننده در راهنمای خرید پرده آشپزخانه

1. در زمان تهیه پرده مطمئن شوید متراژ مناسبی انتخاب می کنید.

عرض پرده ها برای ایجاد چین های مطلوب حدود دو و نیم برابر طول پنجره است. اگر پایین پرده به کف زمین بخورد شیک تر و زیباتر است اما اگر با زمین فاصله داشته باشد کمی قدیمی و منسوخ شده است.

2. همیشه پرده را تا جایی که ممکن است نزدیک به سقف نصب کنید.

راهنمای خرید پرده آشپزخانه

3. اگر فضای آشپزخانه ای نورانی و روشن می خواهید از پرده های حریری و شیشه ای استفاده کنید.

4. برای حاشیه پنجره و یا چوب پرده، 2 و نیم سانت عرض کافی و شیک است.

5. مطمئن شوید که پرده ها با سایر لوازم آشپزخانه همخوانی دارند.

6. بلندای پرده، کاملا بستگی به سلیقه شخصی شما دارد.

7. پرده پارچه ای و کرکره می تواند در کنار هم مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • ریحانه علیزاده | 05 بهمن 1401 در 6:21 ب.ظ

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.