دلایل لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی
آموزش

بررسی دلایل لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نیازی به معرفی دستگاه ماشین لباسشویی نیست، چرا که همگی ما از نقش موثر و ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نیازی به معرفی دستگاه ماشین لباسشویی نیست، چرا که همگی ما از نقش موثر و حیاتی آن در زندگی ماشینی امروز در خانه و محل کار آگاه هستیم. اما دانستن برخی از نکات مهم و اساسی از عملکرد یا ایراداتی که باعث غافلگیری ما می شوند، نه تنها به عنوان راهکاری برای رفع ایرادات تلقی می شوند بلکه از بروز اتفاقات نیز جلوگیری می کنند. یکی از ایرادات رایج که در ماشین لباسشویی رخ می دهد، لرزش و تکان خوردن آن است، که در ادامه به موضوع بررسی دلایل لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، این مقاله آموزشی را تا پایان مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

دلایل لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی

لرزش ماشین لباسشویی دلایل متعددی دارد. در پاسخ به این سوال که دلیل لرزش ماشین لباسشویی چیست، باید گفت محل قرارگیری دستگاه، نحوه قرار دادن لباس ها در مخزن ماشین لباسشویی، میزان لباس ها و چگونگی آبگیری یا تخلیه آن، از دلایل لرزش ماشین لباسشویی هستند، که در ادامه به تشریح هر یک از آنها می پردازیم.

  • اگر سطح زیر ماشین لباسشویی صاف و یک دست نباشد

یکی از دلایلی که باعث لرزش، تکان شدید و ایجاد سر و صدا در ماشین لباسشویی می شود، صاف نبودن سطح زیر دستگاه است. پیش از روشن کردن دستگاه، حتماً سطح زیر آن را بررسی کنید. توصیه می شود در ابتدای کار محل مناسبی را برای قرار دادن ماشین لباسشویی در نظر بگیرید. اجازه ندهید، کار به تعمیرات ماشین لباسشویی ختم شود، مکان مورد نظر باید کاملاً صاف، بدون شیب و ناهمواری باشد، در غیر این صورت با لرزش شدید دستگاه مواجه خواهید شد. در صورتی که سطح مورد نظر کمی شیب دارد، می توانید با کمک شئی کوچک نظیر چوب، سطح زیر دستگاه را یک دست کنید. فراموش نکنید دستگاه در معرض حرارت و شعله نیز، قرار نگیرد.

 

  • اگر بیش از حد لباس در ماشین لباسشویی گذاشته باشید

درست است که ماشین لباسشویی برای شستن لباس ها اختراع شده است، اما باید به آن نیز رحم کنید! به هیچ عنوان، بیش از حد لباس را درون آن نیاندازید که نه تنها به دستگاه فشار وارد می شود، بلکه شستشوی لباس ها نیز به درستی صورت نمی گیرد. نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین مسائلی که در این خصوص رخ می دهد، لرزش شدید دستگاه و تکان خوردن دستگاه می داند. بنابراین برای جلوگیری از بروز این اتفاق، به اندازه لباس ها را درون مخزن دستگاه قرار دهید.

 

  • اگر لباس ها به صورت گلوله و گرد در ماشین لباسشویی قرار گیرد

شاید برای شما خنده دار و عجیب باشد، اگر در ارتباط به موضوع دلیل لرزش ماشین لباسشویی چیست؟ پاسخ دهیم، گلوله شدن لباس ها در دستگاه! این موضوع کاملاً صحت دارد و نوع چیدمان لباس شما در مخزن دستگاه، در نحوه حرکت و لرزش ماشین لباسشویی نقش مهمی دارد. در نتیجه پیش از آنکه چشم بسته، لباس ها را درون مخزن دستگاه قرار دهید و دکمه استارت را بفشارید، به این موضوع فکر کنید. برای جلوگیری از بروز این اتفاق لازم است، لباس ها را به صورت باز شده و در حد یک تا زدن، در مخزن دستگاه بگذارید. البته بهتر است آنها را برعکس کنید تا از برخورد مستقیم دکمه ها یا غزن های لباس با بدنه دستگاه، جلوگیری شود، به عبارت ساده تر از گلوله کردن لباس ها خودداری کنید.

 

  • اگر قطعات موجود در ماشین لباسشویی خراب شده باشند

ماشین لباسشویی از قطعات متعددی تشکیل شده است که برخی از آنها در مخزن دستگاه تعبیه شده است و یاری رسان مخزن و کل مجموعه در عملکرد می باشند. قطعاتی نظیر بلبرینگ در مخزن، کمک فنر، قطعه فنرهای نگهدارنده دیگ و دیگر قطعات نظیر تاخو یا فلکه آبکشی که از آن به عنوان فولی نیز نام برده می شود، چنانچه دچار نقص یا خرابی شوند، باعث لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی می شود. در صورت بروز هر گونه مشکلی می توانید روی کمک نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی حساب کنید. تخصص و کارآمدی افراد حاضر در این نمایندگی، به سرعت بخشی در شناسایی ایراد و هم چنین رفع دقیق مشکل منتهی می شود.

  • اگر پایه های ماشین لباسشویی تنظیم نباشد

ماشین لباسشویی شما از هر نوع برندی که باشد از چهار پایه تشکیل شده است که پایه های جلویی با پایه های عقبی گرچه با هماهنگی یکدیگر عمل می کنند، اما متفاوت هستند. در واقع پایه هایی که در جلوی دستگاه قرار دارند، دارای مکانیزم ترازبندی بوده و به یک قفل نیز متصل هستند و به محض تنظیم نهایی، قفل شده و دیگر حرکت نمی کنند. برای اینکه دچار مشکل نشوید، تنظیمات را به درستی انجام دهید که مجبور به دوباره کاری نشود. در صورت قفل شدن پایه ها لازم است برای تعمیر ماشین لباسشویی در زمینه پایه، از خدمات نمایندگی استفاده کنید.

 

راهکار هایی برای جلوگیری از لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی

  • دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.
  • ماشین لباسشویی را بر روی سطح صافی قرار دهید.
  • بیش از حد لباس در مخزن دستگاه قرار ندهید.
  • لباس ها را به صورت گلوله ای در درون دستگاه نیاندازید.
  • نحوه قرارگیری پایه های دستگاه را به درستی انجام دهید.
  • در صورت شیب دار بودن سطح، از وسیله ای برای تراز نمودن سطح زیر دستگاه استفاده کنید.
  • به صورت دوره ای دستگاه را سرویس کنید.
  • از قرار دادن وسیله بر روی دستگاهی که در حال شستشو می باشد، خودداری کنید.
  • از صحت و سلامت قطعاتی نظیر کمک فنر، بلبرینگ، پد پوششی دیگ، پد دمپر، تسمه کاهش حرکت دیگ، فنر های دیگ و غیره مطمئن شوید.
  • از مشاوره و حضور نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی برای چگونگی عملکرد ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

 

نتیجه گیری

شاید استفاده از ماشین لباسشویی بسیار آسان به نظر برسد، اما در ادامه کار دستگاه ممکن است با جزئیات و ایراداتی مواجه شوید. چنانچه این مقاله را تا پایان مطالعه کرده باشید، با موضوع بررسی دلایل لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی، به صورت کامل آشنا شده اید و در نتیجه از بروز این مشکل می توانید جلوگیری کنید. فراموش نکنید پیشگیری بهتر از درمان، در مورد وسایل برقی نیز صدق می کند.

نظر شما چیست؟