آموزش

با پلوپز تولیپس چه غذاهایی می توان درست کرد؟

پلوپز یکی از وسایل برقی آشپزخانه است که تنها برای پخت برنج استفاده نمی شود و کاربردهای زیادی دارد.

نفیسه رحیمی | 10 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  با پلوپز تولیپس چه غذاهایی می توان درست کرد؟ برخلاف تصور بسیاری از افراد، پلوپز تنها برای پخت برنج نیست و انواع دستورهای آشپزی را می توان به کمک آن انجام داد که از جمله می توان به اسپاگتی، ماست، کیک و … اشاره کرد.

بیشتر بدانید:
معنی کلمات روی پلوپز و طرز کار آن

 

آموزش پخت انواع مواد غذایی با مولتی کوکر یا پلوپز تولیپس

 

استفاده از وسایلی مانند پلوپز می تواند آشپزی را سریع و لذت بخش تر کند.شرکت تولیپس یکی از تولید کنندگان ایرانی است که در زمینه تولید پلوپز فعالیت می کند و در این بخش قصد داریم تا غذاهایی  راکه می توان با پلوپز تولیپس تهیه کرد به شما آموزش دهیم.

پخت کیک و نان

پخت انواع کیک و نان با پلوپز تولیپس به وجود آمده و بدون نگرانی از سوختن، می توانید کار را به پلوپز اتوماتیک تولیپس بسپارید. مواد لازم برای پخت کیک یک پیمانه شیر، ۲ پیمانه آرد، ۲ عدد تخم مرغ، نصف پیمانه شکر، یک قاشق مرباخوری بیکینگ پودر و یک قاشق چای خوری وانیل است که البته می توانید به دلخواه گردو، کشمش، پودر کاکائو یا هر موادی که مد نظرتون است، اضافه کنید.

در ابتدا تخم مرغ را با چنگال زده و سپس به آن شیر اضافه کنید، در ادامه شکر را ریخته و بعد از آن، بیکینگ پودر و وانیل را در آرد مخلوط کرده و کم کم به موادتان اضافه کنید. در نهایت مواد را در پلوپز ریخته و از طریق تایمر در نظر گرفته شده، بر روی تنظیمات دلخواه قرار دهید.

ماست

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما در پاسخ به سوال با پلوپز تولیپس چه غذاهایی می توان درست کرد؟ می توان ماست را نیز نام برد. درست کردن ماست در  مولتی کوکر RC – A442 F یا همان پلوپز تولیپس پلاس کار بسیار راحتی است و باید به ازای هر لیتر شیر، 3 قاشق غذاخوری ماست را خوب بزنید و با کمی شیر مخلوط کنید. در نهایت گزینه «yougrt» را انتخاب کرده و کار تمام است!

سوپ

در صفحه نمایشگر مولتی کوکر تولیپس گزینه ای با عنوان soup وجود دارد و به راحتی می توان انواع سوپ را تهیه کرد. می توانید انواع مواد مانند پیاز نگینی، هویج خرد شده، ذرت، لوبیا، جو، آب مرغ و … را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس در پلوپز بریزید و برنامه پخت soup را انتخاب کنید.

ماکارانی

ابتدا سس ماکارونی را  به دلخواه درست کنید و کنار بگذارید. سپس آب را در قابلمه‌ای به‌جوش بیاورید و ماکارونی‌ها را همراه با مقداری روغن، نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید. پس از گذشته 10 دقیقه ماکارونی را آبکش کنید. سپس مقداری روغن داخل قابلمه پلوپز تولیپس بریزید و سیب‌زمینی یا نان را کف آن بچینید. مقداری ماکارونی را همراه با سس داخل پلوپز بریزید. این کار را تا زمانی که سس و ماکارونی تمام شوند، ادامه دهید. در نهایت، در پلوپز را بگذارید و آن را روی درجه pasta تنظیم کنید.

پیتزا

مولتی کوکر RC – A442 F تولیپس پلاس دارای قابلیت های متنوعی مانند oven یا گریل است و حتی می توان در آن پیتزا درست کرد.کف قابلمه پلوپز را چرب کرده و خمیر پیتزا را داخل آن قرار دهید.  سپس روی خمیر را با مقداری سس قرمز و پنیر پیتزا بپوشانید و سایر مواد دلخواه نظیر مرغ، سوسیس، کالباس، قارچ، ذرت، زیتون، فلفل دلمه‌ای و… را روی آن بریزید و در نهایت با پنیر پیتزا بپوشانید.

کلام آخر

در مطلب با پلوپز تولیپس چه غذاهایی می توان درست کرد؟ 5 دستور غذایی پیشنهاد شد که البته پلوپز کاربردهای بیشتری دارد و به راحتی می توان ته چین، پلو مانند لوبیا پلو، پودینگ و … را تهیه کرد. از طرفی مولتی کوکر تولیپس پلاس دارای 12برنامه پخت است و به لطف سبد سرخ کن می توان از آن به عنوان سرخ کن و یا حتی آرام پز بهره برد. از دیگر ویژگی های آن می توان به ظرفیت 5 لیتری، برنامه پیش تنظیم، سه نوع ته دیگ و … اشاره کرد.برای آشنایی بیشتر این محصول می توانید به سایت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران مراجعه کنید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟